کد خبر: ۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

ديدار 4500 نفر از خانواده شهداي فارس با مقام معظم رهبري

در راستاي اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس حدود 4 هزار و 500 نفر از اعضاي خانواده شهداي استان فارس در روز سوم ارديبهشت ماه با مقام معظم رهبري ديدار مي‌كنند.

غلامرضا غيب‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در شيراز اظهار داشت: به منظور هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن اجلاسيه سرداران شهيد 400 برنامه با حضور 400 ميهمان خارجي و مقام‌هاي كشوري و لشكري و اقشار جامعه برپا مي‌شود.
غيب‌پور خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين اجلاسيه حضور داشته باشند.
وي تصريح كرد: برنامه‌ها از ششم تا هفدهم ارديبهشت ماه آغاز و حدود 700 نفر 32 هزار كارت دعوت را به درب منازل توزيع مي‌كنند.
فرمانده سپاه فجر استان فارس مهم‌ترين برنامه‌هاي اجلاسيه سرداران شهيد را برپايي يادواره‌هاي شهداي روحاني طلاب با محوريت شهيد آيت‌الله دستغيب، يادواره شهداي اهل سنت، اديان و اقليت‌هاي مذهبي، برپايي اجراي بزرگ‌ترين سرود به وسيله 14 هزار و 600 دانش‌آموز با حضور وزير آموزش و پرورش برشمرد.
غيب‌پرور برگزاري دعاي كميل و حضور 26 هزار نفر از اقشار جامعه در روزهاي 14 و 15 ارديبهشت‌ ماه در پادگان امام حسين با سخنراني آيت‌الله مكارم شيرازي و در صورت موافقت، رئيس جمهور و يا رئيس مجلس شوراي اسلامي و يا هر دو و تجمع بزرگ مردمي در روز هفدهم ارديبهشت ماه در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در صحن مطهر احمدبن‌موسي با سخنراني آيت‌الله احمد خاتمي از ديگر برنامه‌هاي اجلاسيه سرداران شهيد اعلام كرد.
وي در ادامه از اجراي هفت تئاتر خياباني، پخش فيلم‌هاي دفاع مقدس به مدت هشت روز در سينماهاي شهر شيراز به صورت رايگان، رونمايي از دو جلد دايرة‌المعارف جامع شهدا، 16 عنوان تمبر، چاپ كتاب و بازي‌هاي رايانه‌اي، مسابقه عكس و مقاله با موضوع نامه يك نفر يهودي به اجلاسيه سرداران شهيد و افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌هاي اين اجلاسيه برشمرد.
اين مسئول ميانگين سن شهداي 14 هزار و 600 شهيد استان فارس را 22 سال و هشت ماه برشمرد و گفت: بيشتر سن شهدا حدود بيست سال است كه اميدواريم با برپايي اين اجلاسيه شاهد ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در استان فارس باشيم.
غيب‌پرور در ادامه از چاپ 120 عنوان كتاب در سال 90 با موضوع شهيد و فرهنگ دفاع مقدس خبر داد.
انتهاي پيام/16

نظرات بینندگان