کد خبر: ۱۰۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
شهردار شيراز عنوان كرد؛

احداث باغ 33 هکتاری بهشت در دستور کار شهرداری شیراز/ در سال 95 حتی یک روز آلوده در این شهر نداشتیم

علیرضا پاك‌فطرت با اشاره به برنامه شهرداري براي احداث باغ 33 هکتاری بهشت، اين طرح را پروژه‌ای بی نظیر برشمرد كه در حاشيه نهراعظم شيراز اجرا مي‌شود تا بهشتي زميني براي شهروندان تداعي شود.
به گزارش شیرازه، مهندس عليرضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از روند ساماندهي باغ‌هاي محدوده بلوار شهيد چمران شيراز، گفت: با خرید بخشي از باغات واقع در ضلع شمالي بلوار شهيد چمران، امكان حفظ باغ‌ها و استفاده مطلوب‌تر شهروندان از اين فضاها فراهم شده است.

او با اشاره به طرح شهرداري براي احداث پياده‌راه در دل باغ‌هاي محدوده منطقه شش شيراز، گفت: قطعا اين اقدام با اقبال عمومي مردم همراه خواهد بود و زمينه‌اي براي تشويق به پياده‌روي و تلاش در راستاي سلامت هرچه مطلوب‌تر جسمي شهروندان است.

شهردار شيراز با تصريح اينكه شهروند سالم و با نشاط، شهري توسعه يافته و رو به رشد را ايجاد خواهد كرد، گفت: براي داشتن محيط شهري مطلوب، بايد رفاه و آسايش شهروندان را بسترسازي كرد.

علیرضا پاك‌فطرت با اشاره به برنامه شهرداري براي احداث باغ 33 هکتاری بهشت، اين طرح را پروژه‌ای بی نظیر برشمرد كه در حاشيه نهراعظم شيراز اجرا مي‌شود تا بهشتي زميني براي شهروندان تداعي شود.

شهردار شيراز با اين اعتقاد كه باغات شیراز در تمام كشور بي‌نظير است، گفت: شهرداري براي حفظ باغ‌هاي شيراز خصوصا باغ‌هاي قصردشت، هر اقدامي كه در توان و اختيار داشته باشد انجام خواهد داد، همانگونه كه طي 5 سال اخير شاهد كاهش ميزان تعرضات به باغ‌ها و حفظ مناسب‌تر اين سرمايه‌هاي ارزشمند بوده‌ايم.

علیرضا پاك‌فطرت با يادآوري اينكه يكي از اقدامات شهرداری براي حفظ باغ‌هاي شيراز، احیاء قنوات و تامين آب مورد نياز است، گفت: در روزهاي پاياني سال گذشته، خداوند توفيق داد تا مسير پياده‌راهي را در چمران جنوبی افتتاح كنيم که اكنون شاهد استقبال بسيار خوب شهروندان از اين حركت هستيم.

شهردار شيراز گفت: با نظرخواهي از شهروندان، امكانات جديدي در اين مسير ايجاد مي‌شود؛ باغ‌هاي دیگری هم در اين مسير تملك شده تا بعد از بهسازي، براي استفاده مطلوب در اختيار مردم شيراز قرار گيرد.

علیرضا پاك‌فطرت با بيان اينكه در آينده نزديك بالغ بر 40 هكتار از باغ‌هاي شيراز بهسازي شده و براي استفاده شهروندان آماده خواهد شد، گفت: يكي از برنامه‌هاي اصلي شوراي شهر و شهرداري شيراز، توسعه همه جانبه شهر بود؛ در اين مسير تنها اقدامات عمراني ملاك و مدنظر نبود بلكه در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، ورزشي، اجتماعي و عمراني، تلاش‌هاي بي‌وقفه‌اي انجام شده است.

شهردار شيراز با بيان اينكه اجراي پروژه‌هاي بزرگراهي، پل‌سازي و ... با هدف روان‌سازي ترافيك و جلوگيري از هدررفت وقت و انرژي و سرمايه شهروندان شيراز و كمك به زيبايي هرچه بهتر شهر انجام شده است، گفت: تمام اقداماتي كه شهرداري در سال‌هاي اخير اجرا كرد، زمينه اشتغال و رونق اقتصادي را ايجاد كرده است.

علیرضا پاك‌فطرت همچنين به ايجاد باغ گل‌ها توسط شهرداري شيراز اشاره و خاطرنشان كرد: باغ گل‌ها به مساحت 10 هکتار در فضايي روح‌انگيز و جذاب با بهره‌گيري از انواع گل، در تمام طول سال طراوت را به شهروندان هديه خواهد كرد.

وی افزود: طي سال‌هاي اخير تعداد زیادی باغ با هدف حفظ باغ‌هاي قصردشت و دیگر باغ های سطح شهر، توسط شهرداري خریداری و در قالب باغ‌هاي خانواده و پارک های بزرگ در اختيار شهروندان قرار گرفته است.

او ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه و نگهداری فضای سبز، هوای شهر شیراز نسبت به بقیه شهرها از لطافت خاصی برخوردار بوده و افتخار شهرداری شیراز این است که قاطعانه اعلام کند در سال 95 حتی یک روز آلوده در این شهر نداشتیم.
نظرات بینندگان