کد خبر: ۱۰۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

سایه «گام هوشمندانه جلیلی» روی سر «پیروزی نیرو های انقلاب»

جلیلی بدون اینکه وارد بازیها سیاسی شود و به بده، بستان های جناحی بپردازد حضور خود را در عرصه انتخابات بصورت مستقل اعلام کرده بود.
به گزارش شیرازه، با قاطعسایه «گام هوشمندانه جلیلی» روی سر «پیروزی نیرو های انقلاب»یت می توان  گفت بعد از ثبت نام غیر منتظره محمود  احمدی نژاد در دومین روز از ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  دومین شوک به ستاد انتخابات کشور با عدم ثبت نام سعید جلیلی رقم خورد.

سعید جلیلی گزینه احتمالی ریاست جمهوری بود که با شعار و گفتمان انقلاب اسلامی خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 96 آماده می کرد.

جلیلی بدون اینکه وارد بازیها سیاسی شود و به بده، بستان های جناحی بپردازد حضور خود را در عرصه انتخابات  بصورت مستقل اعلام کرده بود.

سعید جلیلی با اعلام بیانیه انصراف از کاندیداتوری علی رغم چهار سال برنامه ریزی برای آن نشان داد که اولا انتخابات 96 از پیچیدگی های خاص و متفاوتی به نسبت انتخابات های گذشته برخوردار است و ثانیا با انتخاب یک تصمیم انقلابی و ایثارگرانه ثابت کرد مرد تصمیم های سخت و مدیر شرایط بحرانی سیاست است. تصمیم شجاعانه ای که اگر توسط سایر نیروهای انقلاب قدر دانسته شود و باعث کسب نتیجه مطلوب در راستای نیروهای انقلاب گردد بیگمان در تاریخ سیاسی ایران بی بدیل و درس بزرگی برای مدعیان سیاستمداری اسلامی است.

بیاینه جلیلی نیز تکمیل کننده ی انصراف هوشمندانه وی در راستای بر هم زدن معادلات اردوگاه مقابل و چیره گی جریان نیروهای انقلاب بر پیچیدگی های انتخابات پیش رو است.

او در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد:«امروز وظیفه‌ی جریان انقلابی است تا راه حل‌های تفکر انقلابی را در عرصه‌های مهمی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد به ویژه در موضوعات مهمی چون تولید، اشتغال، مسکن، صنعت، کشاورزی، بانکداری و ....  به شکل برنامه‌ای قابل تحقق و باورپذیر به مردم ارائه کند. باید نشان داد ساختار اجرایی-اداری کشور، چه ایرادهایی دارد و چگونه می‌تواند در خدمت مردم قرار گیرد. باید نشان داد چگونه می‌توان با تبعیض، فقر، فساد مبارزه کرد. سعی ما آن بود این راه حل‌ها را بیابیم و به مردم ارائه کنیم. حضور مستمر در روستاها و شهرهای استانهای مختلف و برگزاری جلسات مباحثه دانشجویی در ده ها دانشگاه کشور تلاشی نه برای دعوت به خود بلکه وظیفه ای برای اثبات و تبیین کارآمدی تفکر انقلابی فارغ از هر شخص و چهره و گروه و جناح بود»

حرکت مبارک جلیلی در صورت تکمیل نیروهای انقلاب نوید بخش آینده روشنی برای گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود.


نظرات بینندگان