کد خبر: ۱۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

این بود مفهوم سومین حرم اهل‌بیت؟!

امسال نیز آنچه که شیراز در شب شهادت برادر گرانقدر امام رضا(ع) شاهد آن بود، یک مراسم نمادین لاله گردانی بود و یک سخنرانی در حرم شاهچراغ و دیگر هیچ!
به گزارش شیرازه، رهبر انقلاب در سال ۸۷ در سفر خود به استان فارس، شیراز را سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی نامیدند و از مسئولان شیراز درخواست کردند حرم مطهر شاهچراغ (ع) از یک محوریت و مرکزیت خاص در برنامه ریزی‌ها و رویکردهای شهری برخوردار شود.
فارغ از این موضوع، اگر بخواهیم وقایع مهم فرهنگی که در طول یک سال در شیراز اتفاق می‌افتد را مرور کنیم، قطعا شهادت حضرت شاهچراغ(ع) جز یکی از مهمترین رویدادهاست که حال با تاکید رهبر انقلاب اهمیت دوچندان نیز یافته است.

با این وجود، امسال نیز آنچه که شیراز در شب شهادت برادر گرانقدر امام رضا(ع) شاهد آن بود، یک مراسم نمادین لاله گردانی بود و یک سخنرانی در حرم شاهچراغ و دیگر هیچ! حتی خیل عظیم مسئولان و نمایندگان شهری و استانی که معمولا فیض حضور در صف اول چنین مراسماتی را از دست نمی‌دهند!! این‌بار غیبت پررنگی در مراسم شام غریبان چلچراغ و شاهچراغ شهر شیراز داشتند؛ گویی فضای سنگین انتخابات مناسبت این روز مهم را از یادها برده است!

اگر از خیل عظیم مسئولان و نمایندگان و ... بگذریم، از متصدیان اصلی امور فرهنگی، شهری و استانی ذیربط نباید به این سادگی گذشت! آیا آنقدر که برای بزرگداشت و تبلیغ دیگر مفاخر و حتی ابنیه تاریخی شیراز جلسه و کارگروه و ... تشکیل داده و بودجه اختصاص می‌دهید، برای ولی نعمت شیرازی‌ها نیز چنین کاری کرده اید؟

و اما حجت الاسلام شهاب مرادی که سخنران مراسم شام غریبان شهادت حضرت شاهچراغ(ع) بود، به بی تفاوتی مسئولان شهر شیراز نسبت به سالروز بزرگداشت شهادت این حضرت انتقاد کرد و گفت: از قول من به استاندار فارس و شهردار شیراز بگویید که روزی و رزق آن ها از صدقه سر احمد بن موسی(ع) است. از ابتدای ورود به فرودگاه تا مسیر حرم مطهر شاهچراغ(ع) آنچه را که مرتبط با 17 رجب سالروز شهادت آن حضرت باشد در سطح شهر ندیدم و گفتم حتما همه مسئولین در این مراسم حضور دارند و لباس خادمی بر تن دارند اما متاسفانه این‌گونه نبود و برای سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) در ایران اسلامی چه مناسبتی از این مناسبت مهمتر است؟


نظرات بینندگان