کد خبر: ۱۰۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶

جوانانی که با پرورش قارچ، اقتصاد مقاومتی را در پاسارگاد معنا کردند

در چند سال اخیر واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور افزوده شده و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه، در چند سال اخیر واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور افزوده شده و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

"اقتصاد مقاومتی" یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشورهمچنین مقابله با تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصادمقاومتی روی آورده اند.

محمد و ابراهیم  نگهداری ازشهروندان محله بوکان شهرستان پاسارگاد هستند که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و به پرورش قارچ می پردازند.

این پرورش دهنده های قارچ درخصوص فعالیت خود می گویند: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی اقدام به پرورش قارچ کردیم.

محمد نگهداری می گوید: پس از اینکه چند سالی به دنبال کار رفتیم تصمیم گرفتیم انبار خانه مان که سالها بلا استفاده بود را کارگاه پرورش قارچ کنیم و به همین دلیل با بسیج سازندگی شهرستان صحبت کردیم و آنها هم 30 میلیون تومان وام در اختیار ما قرار دادند.

وی افزود: با همین سی میلیون تومان، زیر ساخت ها را آماده کردیم و هم اکنون توانستیم نه تنها برای خودمان بلکه برای جمعی از شهروندان هم ایجاد اشتغال کنیم.

نگهداری در مورد بازار فروش محصولاتش ادامه داد: محصول قارچ تولیدی را در همین شهرستان پاسارگاد و شهرستان های همجوار به فروش می رسانیم و از وضعیت بازار نیز راضی هستیم.

جمشید نعمتی جانشین فرماندهی سپاه پاسارگاد هم گفت: بیش از 15 میلیارد ریال وام در اختیار متقاضیان قرار داده شده و با ارائه این تسهیلات بیش از 200 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

امرالله گشوده مسول بسیج سازندگی پاسارگاد هم اظهار داشت: پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل،پرورش شتر مرغ، پرورش دام سنگین و با توجه به خشکسالی های اخیر، کشت های گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی از طرح هایی هستند که مورد حمایت بسیبج سازندگی شهرستان قرار دارند.

بسیج سازندگی سپاه پاسارگاد به متقاضیان راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی از 5 تا 100 میلیون تومان تسهیلات کم بهره ارائه می دهد.


منبع: طنین پاسارگاد


نظرات بینندگان