کد خبر: ۱۰۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
امام جمعه ممسنی:

در عروسی های ممسنی، هنر را به ابتذال کشیده اند

اگر هنر به سمت ابتذال های اخلاقی، سیاسی و طایفه ای و... کشیده شود به هنر خیانت شده و حق هنر به درستی ادا نشده است.

به گزارش شیرازه،  به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برخی از هنرمندان ممسنی با امام جمعه شهرستان دیدار کردند در این همایش حجت الاسلام محمد یعقوبی بیان داشت:  جلسه با هنرمندان کمتر از نشست شورای ادارای و شورای فرهنگ عمومی نیست. لزوم برگزاری بیشتر این همایش ها و تبادل تجربیات در راستای بهبود فرهنگ جامعه بیشتر احساس می شود.

وی افزود: در کشور متصدی اصلی  هنر و فرهنگ معلوم نیست لذا کار تولید مناسب ا سخت می کند. باید تولید محتوای مناسبی داشته باشیم و تا به این موضوع دقت نشود کازها درست نمی شود.

امام جمعه ممسنی خاطر نشان کرد: ما حتی در عرصه هنر با مساله قاچاق روبرو هستیم و رواج محصولات غربی و عدم توجه به تولیدات داخلی ضربات سنگینی به جامعه می زند. تولیدات ملی باید حمایت شود هنر ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید و کارافربنی دارد و در دهه های قبل متاسفانه به این موضوع توجه نشده است. 

حجت الاسلام یعقوبی افزود: تولیدات خارجی ذائقه مخاطب ایرانی را تغییر داده است و دیگر به تولیدات غربی عادت داده شده اند با وجود چنین تولیدات خارجی، دیگر مخاطب ما آثار و هنرهای ایرانی را نمی پذیرد لذا انتظار می رود هم اثار ماندگار تری تولید شود و هم از انها حمایت شود بهترین تولید آن است که با فرهنگ دینی و ارزشی و ایرانی آمیخته شود.


امام حمعه ممسنی در ادامه با اشاره به برخی از آسیب های جامعه گفت: هنر مقدس است و نباید خرج ابتذال شود این گونه هنر نمی تواند ماندگار شود وضعیت عروسی های شهرستان را ببینید آیا واقعا هنر باید صرف چنین ابتذال هایی شود بهترین جایگاه و معدنی که می توانید هنر های ماندگار استخراج کنید دوران دفاع مقدس  است.

وی خطاب به هنرمندان گفت:  اگر هنر به سمت ابتذال های اخلاقی، سیاسی و طایفه ای و...  کشیده شود به هنر خیانت شده و حق هنر به درستی ادا نشده است.


سید ابراهیم حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ممسنی نیز در این همایش  با اشاره به اینکه شهرستان ممسنی 500 هنرمند دارد که حدود 300 نفر آنها  در رشته های مختلف فعال می باشند، گفت: از روز 20 فروردین و سالروز شهید آوینی، هفته هنر انقلاب آغاز می شود. غبار روبی گلزار شهدا، نمایشگاه خوشونویسی و نقاشی در نماز جمعه، نمایشگاه نقاشی در سرای هنرمندان، دیدار با خانواده شهدا، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب در خانه فرهنگ و برگزاری نشست شب شعر از مهمترین برنامه های این هفته می باشد.


وی افزود: 9 انجمن در رشته های مختلف همچون نمایش، خشنویسی، اصحاب رسانه و قلم، تجسمی و... فعال هستند انجمن تعزیه شهرستان  نیز در سطح استان جایگاه ممتاز دارد و تمام گزوه های تعزیه ممسنی ساماندهی شده اند و حدود  20 گروه در سول یک سال حدود 70 اجرا دارند و از نظر کمیت و کیفیت جز گروه های برتر استان فارس هستند .

حسینی  با اشاره به اینکه 20 خبرنگار رسما در شهرستان فعالیت می کنند گذری نیز به وضعیت اصحاب قلم زد و گفت: از نظر شاعران نیز جایگاه ممسنی با توجه به گویشی که دارند دارای شرایط ویژه ای است و برترین شاعران استان فارس از شهرستان ممسنی هستند. همچنبن 80 نویسنده در شهرستان دارای آثار چاپ شده هستند که تعداد آثار منشر شده ی  آنها به عدد 130 می رسد.

از نظر فیلم بلند و فیلم کوتاه نیز اثار خوبی در سطح شهرستان توسط هنرمندان تولید شده است و در شبکه های استانی و کشوری پخش شده است. 

وی در پایان با مطرح کردن گلایه ای افزود: با وجود تمام این افتخارات باز هم از نظر اعتبارات با مشکلات زیادی روبرو هستیم و این مساله فقط مربوط به ممسنی نیست و در سطح کشور این مشکل وجود دارد و کمتر به حوزه هنر و فرهنگ توجه می شود.


منبع: نور انلاین
برچسب ها: امام جمعه ، ابتذال ، سیاسی
نظرات بینندگان