کد خبر: ۱۰۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

افتتاح مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی سرباغ

مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی سرباغ در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز با اعتبار 17 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز با اجرای طرح‌های مختلف در بافت تاریخی و فرهنگی به دنبال بازگرداندن شهروندان اصیل شیرازی در این بافت است.
 
پاک فطرت افزود: با پایان یافتن طرح اجرای خیابان 9 دی که در سال 92 با همکاری اداره راه و شهرسازی پایان یافت علاوه بر سهولت در دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)  بخش اعظمی از بافت قدیمی و مرکزی شیراز نیز دوباره احیا شد.
 
وی با اشاره به همجواری مجتمع فرهنگی، مذهبی و رفاهی سرباغ با مسجد شهدا و حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: در اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی می‌توان از این مجتمع و امکانات موجود در آن استفاده کرد.
 
شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز نیز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت دو هزار و 400 مترمربع ساخته شده و شامل نمازخانه، مرکز فرهنگی، سرای هنر، نگارخانه و فضای خدمات رفاهی از جمله کافی‌شاپ و رستوران سنتی است.
 
هادی‌شه‌دوست شیرازی بیان کرد: برای ساخت این مجتمع فرهنگی و مذهبی 17 میلیارد ریال هزینه شده و به عنوان یکی از طرح‌های شاخص فرهنگی در کنار حرم مطهر شاهچراغ(ع) به شمار رفته و مکمل مرکز تخصصی گردشگری شیراز است.
 
وی اظهار اشت: در حال حاضر 50 بسته سرمایه‌گذاری در این منطقه در حال اجرا است که 20 طرح آن توسط شهرداری و مابقی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.
 
شه‌دوست ادامه داد: طرح‌های سرمایه‌گذاری شده در بافت تاریخی شیراز در زمینه ساخت زائرسرا، فضای فرهنگی، بازارچه، مهمانپذیر و هتل سنتی است.
برچسب ها: شیراز ، سرباغ ، پاک فطرت
نظرات بینندگان