کد خبر: ۱۰۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد

تردد رایگان با خودروی برقی در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز

سید احسان اصنافی نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از آغاز فعالیت خودروهای برقی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز خبر داد.
تردد رایگان با خودروی برقی در بافت تاریخی و فرهنگی شیرازبه گزارش شیرازه، سید احسان اصنافی نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باهدف تسهیل تردد شهروندان در محور 9 دی و توسعه حمل‌ونقل عمومی فعال و کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی، استقرار خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حدفاصل چهارراه پیروزی تا شاهزاده قاسم برای تردد شهروندان به حرم احمد بن موسی (ع) تعدادی خودروی فعال شد و این خودروهای برقی برای انتقال شهروندان به محدوده حرم به کار می‌رود و از ویژگی‌های آن این است که به سبب برقی بودن آلودگی هوا و آلودگی صوتی ندارد و در حال حاضر سه دستگاه خودروی برقی فعال‌شده است.

به گفته وی، در ادامه توسعه محورهای شمالی-جنوبی در محور قاآنی و توحید و برداشته شدن بار ترافیکی از مخور خیابان شهید دستغیب و شاهزاده قاسم (ع) این خط توسعه پیدا می‌کند و در نظر است مسیری در محور امامزاده ابراهیم و ضلع جنوبی حرم شاهچراغ بازگشایی و وسایل تردد برقی به‌منظور رفت‌وآمد شهروندان بدون خودرو و رایگان در آن راه‌اندازی شود.

این عضو شورا یادآور شد: باهدف این‌که در محدوده بافت قدیم تاریخی و فرهنگی نیز شهروندان و بازدیدکنندگان بتوانند به درون بافت تردد ساده‌ای داشته باشند یک دستگاه خودروی برقی در محله سنگ سیاه استقراریافته است.

وی بیان کرد: این خودروهای برقی شب‌ها در پارکینگ شهرداری و از طریق برق عادی شارژ می‌شود و هر دستگاه آن 35 میلیون تومان هزینه دارد و بودجه 10 دستگاه مصوب شده که در سال جاری کل آن اجرایی می‌شود.

اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری به عنوان نخستین استفاده‌کنندگان با این خودروهای برقی به محل افتتاح مجتمع فرهنگی سرباغ و سرای هنر منتقل شدند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان