کد خبر: ۱۰۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
پاك‌فطرت:

اجازه دخالت در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) را نداریم

شهردار شیراز با بیان اینكه ما اجازه هیچ دخالتی در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) را نداریم، اعتقاد دارد كه ۵۷ هكتار برای توسعه حرم‌های شیراز كم است و باید كل بافت تاریخی را در نظر بگیریم؛ لذا پیشنهاد می‌شود تا شهرداری حرم تشكیل شود.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاك‌فطرت، شهردار شیراز با اشاره به تعلیق طرح توسعه ۵۷ هكتاری حرم شاهچراغ(ع) گفت: ما خیلی در طرح توسعه ۵۷ هكتاری حرم مطهر دخالتی نداریم و اجازه دخالت هم به ما نمی‌دهند؛ بنابراین نمی‌توانیم در این زمینه تصمیمی بگیریم.

۵۷ هكتار برای توسعه حرم‌های شیراز كم است

وی با بیان اینكه به نظر من ۵۷ هكتار برای توسعه كم است، گفت: ما می‌توانیم مانند مشهد مقدس برای كل بافت تاریخی خود اقدام كنیم چرا كه حرم‌های مطهر بیشماری در این بافت وجود دارد و این حرم‌ها نگین‌های این بافت هستند.

هیچكس اجازه دخالت به شهرداری را نمی‌دهد

پاك‌فطرت پیشنهاد تشكیل یك شهرداری با عنوان شهرداری حرم در این زمینه را داد و گفت: در این شهرداری تماماً كارهایی كه انجام می‌شود جهت خدمت به حرم‌های مطهر شیراز خواهد بود و ما حاضریم كه این كار را انجام دهیم اما هیچكس اجازه دخالت به ما نمی‌دهد.

شهردار شیراز ادامه داد: اگر قرار باشد كه شهرداری كار كند ولی اختیار نداشته باشد، كارها پیش نمی‌رود؛ لذا اگر بناست كه شهرداری هزینه كرده و كار كند، باید اختیار داشته و خودش مسئولیت داشته باشد.

پیشنهاد شهردار شیراز برای تسهیل راه‌های دسترسی به حرم

وی در ادامه در پاسخ به اینكه پیشنهاد شما برای تسهیل راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) چیست؟ گفت: به نظر من باید شهرداری حرم راه بیفتد و این شهرداری خودش مشاور بگیرد و رایزنی كند ضمن اینكه اكنون هم ما در رابطه با راه‌های دسترسی مشاور حمل و نقل داریم كه دانشگاه شیراز است و این دانشگاه باید نظرش را در این زمینه بدهد.

برای تسهیل راه‌های دسترسی به حرم مجوز میراث فرهنگی لازم است

پاك‌فطرت با تأكید بر اینكه راه‌های دسترسی به حرم تنها كشیدن بلوار نیست و راه‌های مختلفی وجود دارد، گفت: این راه‌ها می‌تواند شامل ترن هوایی، تراموای زمینی و متروی زیرزمینی در صورت اجازه میراث فرهنگی و یا مسیرهای پیاده و اتوبوسرانی باشد.

اجازه رساندن خیابان ۹ دی به بلوار سیبویه را به شهرداری ندادند

شهردار شیراز همچنین بر این نكته تأكید كرد كه راه‌های مختلفی برای تسهیل راه‌های دسترسی به حرم مطهر وجود دارد و باید مطالعات قوی‌تر شكل گرفته و شهرداری هم اختیار داشته باشد، گفت:‌ به عنوان مثال من می‌خواستم خیابان ۹ دی را به بلوار سیبویه برسانم اما اجازه ندادند؛ لذا هر كسی كه راه دسترسی مناسبی را تصویب كرد، ما حاضریم آن را اجرا كنیم.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان