کد خبر: ۱۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶

نوسازی نیروی انتظامی با یاری خیرین: دو افتتاح، یک کلنگ‌زنی

با حضور سردار احمدعلی گودرزی، فرماندهی انتظامی فارس، ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی و ساختمان اداره گذرنامه، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان افتتاح شد، و کلنگ ساخت ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان به زمین زده شد.

به گزارش شیرازه،  سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی فارس به همراه معاونین و هیات همراه به گراش سفر کرد تا دو افتتاح و یک کلنگ‌زنی با حضور او انجام پذیرد.

 در مراسم افتتاحیه که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد، سید رضا شاهچراغ، امام جمعه گراش؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان؛ سرهنگ علی بابایی، فرمانده انتظامی گراش؛ فرمانده انتظامی لارستان، اعضای شورای اسلامی شهر، اعضای مجمع خیرین و دیگر مسئولین شهرستان حضور داشتند.

بعد از قرائت قرآن و نواختن سرود ملی و شروع مراسم توسط مجری، سرهنگ علی بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان، برای خوش‌آمدگویی به پشت تریبون رفت. فرمانده انتظامی گراش گفت: «ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۴۸۰ متر مربع توسط حاج رضا فدایی، خیر امنیت‌ساز، به صورت کامل ساخته و با امکانات اولیه‌ی روز تجهیز شده است. ساختمان دوم اداره گذرنامه و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان نیز در زمینی به مساحت ۵۶۰ متر مربع و زیربنای ۳۰۰ متر مربع توسط حاج ناصر اسعدی ساخته و تجهیز شده است. برای ستاد شهرستان هم زمینی به مساحت شش هزار و ۴۲۰ متر مربع در جاده چک‌چک آماده کلنگ‌زنی است.»

امام جمعه: در کنار قانون‌گرایی، رضایت مردم هم شرط اساسی است

سید رضا شاهچراغ، امام جمعه گراش، سخنران بعدی مراسم افتتاحیه بود. او به این فرمایش مقام معظم رهبری که: امنیت رکن پیشرفت است و رکن این تامین امنیت با نیروی انتظامی است» اشاره کرد و گفت: «اگر می‌خواهیم جامعه‌ای توسعه‌یافته، پیشرفته و باموفقیت داشته باشیم، یکی از ارکان برای توسعه شهر و کشور امنیت در ابعاد و حوزه‌های مختلف است. تامین این امنیت به‌خصوص در داخل با نیروی انتظامی است. لذا نیروی انتظامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شاهچراغ در ادامه اشاره‌ای هم به امنیت در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی داشت و افزود: در تمامی حوزه‌ها باید امنیت یک امنیت پایدار باشد. در حوزه امنیت اخلاقی کسانی که دنبال هنجارشکنی، فساد و تباهی هستند، نباید جایگاهی در جامعه داشته باشند و نیروی انتظامی باید با اقتدار، امنیت را برقرار کند. در حوزه امنیت اقتصادی، در سالی که مقام معظم رهبری به تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند، نیروی انتظامی باید دنبال امنیت باشد که نتیجه این امینت تولید پایدار و اشتغال است. در امنیت سیاسی و اجتماعی، انتخابات مهمی را پیش رو داریم و سلامت انتخابات مهم است. نیروی انتظامی باید با اقتدار، امنیت این بخش را برقرار کند تا ۲۹ اردیبهشت یک انتخابات پرشکوه را داشته باشیم.

امام جمعه گراش رفتار مهربانانه و رئوف با مردم را علاوه بر اقتدار و امنیت از دیگر رفتارهای نیروی انتظامی دانست و گفت: رضایت‌مندی مردم در پی رفتار نیروی انتظامی حاصل خواهد شد. امیدواری مردم نسبت به نظام نیز از بخشی از رفتار ما و مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی حاصل خواهد شد. به ویژه در حوزه راهنمایی و رانندگی که باید این بخش را به صورت ویژه نگاه کنیم و رضایتمندی در کنار قانون‌گرایی داشته باشیم. نباید در کنار قانون‌گرایی، باعث آزار و اذیت مردم شویم. در کنار قانون‌گرایی، رضایت مردم هم شرط اساسی است و باید به آن پایبند باشیم.

فرماندار: ۴۵ میلیارد تومان پروژه در سال گذشته افتتاح و کلنگ‌زنی شده است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، دلیل سرمایه‌گذاری مردم را وجود امنیت در کشور و شهرستان دانست و گفت: هرجا که مردم و مسئولین دست در دست هم نهاده‌اند، ما شاهد پیشرفت‌های بسیار معنادار و موثری در جامعه بوده‌ایم. سالی که گذشت هم سال موفقیت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بود و هم موفقیت در حوزه امنیتی. با اجرای برجام و سیاست‌هایی که در کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شد، ما شاهد امنیت بودیم. همین امنیت باعث سرمایه‌گذاری‌های خوبی در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان شد.

فرماندار گراش در مورد پروژه‌های سال گذشته در شهرستان نیز گفت: در سال گذشته ۶۸ پروژه در سطح شهرستان داشتیم که ۵۰ پروژه‌ی افتتاح و ۱۸ مورد کلنگ‌زنی بود. این‌ها در وهله اول ناشی از یک ثبات امنیتی و یک ثبات اقتصادی است. این پروژها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده است که ۲۵ میلیارد تومان افتتاح و ۲۰ میلیارد تومان سهم کلنگ‌زنی بوده است. از بین پروژهایی که افتتاح شده است، ۱۵ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات دولتی و پنج و چهار دهم میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین، و چهار و سه دهم میلیارد تومان آن از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است. لازمه همه این‌ها بحث امنیت است.

خواسته‌های فرماندار از فرماندهی انتظامی فارس

فرماندار شهرستان در ادامه خواسته‌های مردم از فرمانده انتظامی فارس را بیان کرد: «از سفر قبلی سردار گودرزی به گراش تا به امروز بخشی از تقاضاهای ما انجام شده و بخشی دیگر هم در شرف انجام شدن است. در این سفر، امیدواریم آن چیزی را که مد نظر مردم و مسئولین و خیرین است جامعه تحقق بپوشانند. از جمله این خواسته‌ها: ارتقا پاسگاه ارد به فرماندهی انتظامی بخش؛ تامین خودرو برای پاسگاه که مکاتبات آن انجام شده و قول مساعد هم داده شده است؛ اختصاص خوردو به پاسگاه انتظامی فداغ و در صورت صلاح‌دید جابه‌جایی ساختمان پاسگاه؛ راه‌اندازی شماره‌گذاری خودرو در سطح شهرستان؛ راه‌اندازی دفتر تعویض پلاک؛ افزایش نیرو جهت انگشت‌نگاری مخصوصا نیروی خانم؛ مجوز صدور گواهینامه در سطح شهرستان؛ تشکیل کمیسیون پزشکی نظام وظیفه در سطح شهرستان؛ اختصاص نیروی مستقل جهت اداره گذرنامه؛ و همچنین بحث ساختمان که امیدواریم با مشارکت فرماندهی انتظامی و خیرین کلنگ آن هم زده شود.

نماینده خیرین: مردم حاضرند کمک کنند، اما یکسری توقعات هم دارند

امرالله مهروری به نمایندگی از طرف خیرین امنیت‌ساز در این مراسم سخن گفت. او با تاکید بر این که هر کسی توفیق خیر بودن را ندارد، گفت: شاید افراد پولدار زیادی را داشته باشیم و بشناسیم، اما هر کسی توفیق این را ندارد که خیر باشد. من به این افراد هم گفتم، که خدا به شما توجه ویژه‌ای دارد و باید قدر این توجه را بدانید.

مهروری به نقش محوری پلیس در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مردم قدردان نیروی انتظامی و مجموعه هستند، اگر یک روز ماشین راهنمایی و رانندگی در شهر نباشد، چقدر تخلف زیاد می‌شود و این را به عینه دیده‌ایم. شاید مجموعه نقص هم داشته باشد، اما وقتی این‌گونه زحمت می‌کشند، مردم هم با ساخت این ساختمان با این عظمت، زحمات آن‌ها را جبران می‌کنند. مردم حاضرند کمک کنند، اما یکسری توقعات هم دارند و دوست دارند درخواست‌هایی که فرماندار مطرح کرد، جامعه عمل بپوشانید.

فرمانده انتظامی فارس: دغدغه امنیتی در شهرستان گراش نداریم

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی فارس، سخنران پایانی مراسم افتتاحیه بود. سردار گودرزی به تمجید از بلندهمتی خیرین گراش پرداخت و گفت هیچ‌وقت کمک‌های مردم این منطقه را به جبهه‌های جنگ فراموش نمی‌کند: یادم است که آمبولانسی که در خط مقدم جنگ در اختیار ما بود، از همین شهر ارسال شده بود.» او گفت شهرستان گراش یکی از جاهایی است که همیشه برای سفر به ان مشتاق است.

فرمانده انتظامی استان فارس در اشاره به طرح مکنا (مدیریت کیفیت ناجا) گفت: در طرح مکنا در سطح استان فارس ۱۶۶ کلانتری ساخته‌ایم که در کل کشور بی‌نظیر است. این را مدیون خیرین جنوب استان فارس هستیم. افتخار و مصداق عینی و بارز امنیت در کشور، خیرین امنیت‌سازی هستند که در کشور وجود دارد.

سردار گودرزی درباره‌ی سطح امنیت مطلوب در شهرستان گراش نیز گفت: ما در این شهرستان هیچ دغدغه امنیتی نداریم. امام جمعه محترم گلایه‌هایی هم داشتند در خصوص پلیس راهور، ولی اگر این‌گونه سخت نگیرند ممکن است افرادی آسیب ببینند که مد نظر شما نیستند. البته اجرای دقیق قانون ممکن است سختی‌هایی هم داشته باشد که باید تحمل کنیم که به آسانی بینجامد.

سردار گودرزی در پاسخ به ده درخواست فرماندار شهرستان گراش گفت: ارتقا پاسگاه ارد که انجام شد و به نیروی انتظامی بخش تبدیل شده است و در چند روز آینده احمدی، مسئول سازمان نیروی انتظامی، دارند می‌آیند؛ و یکی از خواسته‌های ما همین است و قبول کرده‌اند که ارتقا پیدا کند. در چند روز آینده هم حتما خودرو مناسبی به آنجا خواهیم داد. در خصوص جابه‌جایی ساختمان فداغ هم اگر زمینی که در کنارش است از ما بخرند، ما می‌توانیم هزینه کنیم و ساختمان مرتبی بسازیم، هر چند هزینه شده است و ساختمان ساخته شده است. راه‌اندازی دفتر تعویض پلاک، افزایش نیروی آقا و خانم جهت انگشت‌نگاری، کمیسیون پزشکی نظام وظیفه هم در حال پیگیری است و حتما انجام می‌شود. اداره گذرنامه در گراش هم به عنوان تنها شهرستانی است بعد از لار راه‌اندازی می‌شود، و ما تدابیری دیده‌ایم که نیروی مقیم بگذاریم و رفت آمد نیروی فعلی را نداشته باشیم.

او در ادامه به ساخت ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان هم اشاره کرد و افزود: «فرمانده نیروی انتظامی شهرستان می‌گفت شما کافی‌ست به حاج رضا فدایی اشاره کنید و او سریعا به همراه دیگر خیرین به ساخت این محل اقدام خواهد کرد و افتخار همین است.

هدیه‌ها و تقدیرنامه‌ها 

در بخش پایانی مراسم افتتاحیه، از سوی فرمانده انتظامی فارس با تقدیم لوح تقدیر به رضا فدایی، خیر امنیت‌ساز پلیس راهور؛ ناصر اسعدی، خیر امنیت‌ساز پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اماکن و گذرنامه؛ امرالله مهروری، نماینده خیرین امنیت‌ساز؛ فرهاد حسین‌شیری، خیر امنیت‌ساز؛ و حسن عبدالیان‌پور، خیر امنیت‌ساز؛ قدردانی شد. همچنین به رضا فدایی و ناصر اسعدی، دو خیر امنیت‌ساز، نیز از سوی فرمانداری شهرستان گراش لوح سپاسی اهدا شد.

خیرین شهرستان نیز با اهدای لوح تقدیر از این افراد تشکر کردند: سردار گودرزی، فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ علی بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان؛ حجت الاسلام شاهچراغ، امام جمعه گراش؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان؛ رنجبر، رییس دادگستری گراش؛ خردمند، رییس اداره اطلاعات گراش؛ سرهنگ درستکار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بسیج شهرستان؛ سرهنگ اسماعیلی، معاون عملیات فرمانده انتظامی استان فارس؛ سرهنگ بامشاد، رییس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ استوار، معاون نیروی انسانی فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ عباسی، رییس پلیس راهور فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ جوکار، جانشین پلیس اطلاعات؛ سرهنگ احمدی، معاون آموزش فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ نوروزی، رییس بازرسی ویژه انتظامی فارس؛ سرهنگ حجتی، معاون مهندسی فرمانده انتظامی فارس؛ سرهنگ دیندارلو، فرمانده انتظامی لارستان؛ سرهنگ قنبری، جانشین پلیس راه جنوب؛ حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر گراش؛ غلامعباس زارع، شهردار گراش؛ امرالله مهروری، نماینده خیرین امنیت‌ساز گراش؛ و دکتر عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی.

دو افتتاح و یک کلنگ‌زنی

بعد از مراسم افتتاحیه در سالن دانشکده علوم پزشکی، حاضرین به بلوار امام حسین (ع) و ساختمان اداره گذرنامه، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان رفتند تا آن را با حضور سردار گودرزی افتتاح کنند. حاج ناصر اسعدی، بانی خیر این ساختمان، روبان جلوی در را قیچی کرد و بعد هیات برای بازدید به داخل ساختمان رفتند.

چند دقیقه بعد، حاضرین برای افتتاح ساختمان اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان گراش به بلوار رسالت، جنب کلانتری گراش رفتند. بعد از اجرای مراسم کوتاهی که برای افتتاح تدارک دیده شده بود، حاج رضا فدایی، بانی خیر ساختمان، با قیچی کردن روبان، اداره را افتتاح کرد تا هیات همراه برای بازدید کوتاهی وارد ساختمان شوند.

پس از این مراسم و ادای فریضه نماز، حاضرین به بلوار شهدا، ابتدای جاده چک‌چک رفتند، به زمینی که با گچ نشانه‌گذاری شده بود، و تابلویی که روی آن نوشته شده بود: «محل احداث ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان گراش». سردار گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس؛ فرودی، فرماندار گراش؛ سرهنگ بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش؛ و چند تن از خیرین گراش کلنگ ساختمان را به زمین زدند؛ ساختمانی که سردار گودرزی گفت امیدوار است در طی یک سال ساخته شود و منشا خیر و برکت برای مردم باشد.

منبع: گراش نما

برچسب ها: گراش ، کلنگ زنی ، افتتاح ، دولت
نظرات بینندگان