کد خبر: ۱۰۸۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
در دومین سفر رئیس دولت تدبیر و امید به شیراز:

روحانی یک بیمارستان خیرساز و 3 کیلومتر از خط یک قطار شهری را پنج‌شنبه در شیراز افتتاح می‌کند

استاندار فارس از سفر رئیس‌جمهور در 31 فروردین‌ به شیراز خبر داد و گفت: بیمارستان خیریه ابن‌سینا، سه کیلومتر از قطار شهری شیراز و استادیوم ورزشگاه میانرود از جمله پروژه‌هایی است که رئیس‌جمهور آن‌ها را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند.

به گزارش شیرازه، سید محمدروحانی یک بیمارستان خیرساز و سه ایستگاه قطار شهری را پنج‌شنبه در شیراز افتتاح می‌کندعلی افشانی در نشست خبری برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به شیراز را تشریح و اظهار کرد: دکتر روحانی به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی و همچنین شركت در یادروز سعدی به شیراز سفر خواهد كرد.

وی با بیان اینکه این سفر رئیس‌جمهور با سفر قبلی کاملا متفاوت است زیرا تشریفاتی وجود ندارد و پروژه‌محور است، گفت: در مراسم استقبال از فرودگاه نیز مدیران كل استان حضور ندارند و تنها برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای تأمین حضور خواهند یافت و هیچ سان نظامی در این مراسم انجام نخواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به سفر یک‌روزه حدود هشت وزیر و تعدادی از معاونان وزرا به استان فارس گفت:‌ وزرای بهداشت و درمان، راه و ترابری، جهاد كشاورزی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، وزیر كشور، نیرو، كار و تعاون،‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری به احتمال زیاد وزیر دفاع و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رئیس جمهور را در این سفر همراهی خواهند كرد که البته حضور قطعی این افراد چهارشنبه عصر مشخص خواهد شد.

افشانی در پاسخ به سوالی درخصوص دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور گفت: هیچ بازدیدی و دنبال ماشین دویدنی وجود ندارد و از گونی پر از پاکت نامه خبری نیست بلکه رئیس جمهور در این سفر فقط با تعداد محدودی از نخبگان استان دیدار خواهند داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: ۴۱۱ پروژه با اعتبار هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به شیراز افتتاح خواهند شد كه ایشان تنها در افتتاح یك پروژه که در شیراز است، حضور می‌یابد و افتتاح مابقی پروژه‌ها به صورت ویدئو كنفرانس و با حضور وزرای مربوطه صورت خواهد گرفت.

استاندار فارس به تشریح جزئیاتی از مهم‌ترین پروژه‌های مورد افتتاح پرداخت و گفت: بخشی از بیمارستان خیریه ۶۰۰ تخت خوابی ابوعلی سینا در شهر صدرا با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که این پروژه یک مجموعه درمانی و دانشگاهی بی‌نظیر در جنوب کشور است و امیدوارم سایر بخش‌های این پروژه نیز به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

افشانی ورزشگاه میانرود را زیباترین ورزشگاه کشور توصیف و اظهار کرد: بخشی از این ورزشگاه ۵۰ هزار نفری شامل استادیوم با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که سال ۷۶ كلنگ احداث این ورزشگاه به زمین زده شد و اعتبار احداث این پروژه از ۷۶ تا ۹۴ حدود ۲۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۹۵، ۵۸ میلیارد تومان برای تكمیل این پروژه اختصاص یافت که ده میلیارد تومان دیگر در سال جاری برای مطالبات پیمانکاران اختصاص می‌یابد.

وی حمایت از ورزشکاران را فراهم کردن امکانات برای تمرین و ورزش عنوان و از فوتبالیست‌های شیرازی خواستار آن شد که برای برتر شدن تلاش کنند.

استاندار فارس با بیان اینكه در این سفر سد مخزنی چشمه عاشق نی‌ریز با مشخصات ارتفاع ۶۰ متر، طول تاج 36 متر و با حجم ۴۴ میلیون متر مربع آب از دیگر پروژه‌هایی است كه افتتاح خواهد شد.

مقام ارشد دولت در استان فارس افتتاح ۳ كیلومتر از مترو شیراز، حدفاصل میدان نمازی تا چهار راه زند با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح می‌شود عنوان کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص میزان اعتبار دولتی که تا کنون به قطار شهری شیراز تخصیص داده شده است، گفت: رقم دقیق تخصیص اعتبارات دولتی برای قطار شهری شیراز را نمی‌دانم اما به طور کلی تامین ۵۰ درصد هزینه برعهده دولت و ۵۰ درصد برعهده شهرداری است که در مقاطع مختلف زمانی ممکن است سهم هر یک برای تخصیص بیشتر بوده باشد.

افشانی با بیان اینکه برای 9 کیلومتر از قطار شهری شیراز مسیر چهارراه زند تا فرودگاه نیز تست سرد انجام می‌شود، اظهار امیدواری کرد که ساخت ایستگاه زند وکیل نیز به زودی به اتمام برسد و فاز دوم خط یک در هفته دولت به طور کامل افتتاح شود.

وی افتتاح پروژه آبیاری نوین در استان در مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ هكتار و با اعتبار ۲۲ و نیم میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های این سفر برشمرد و افزود: در شورای عالی آب مصوب شد که سالانه هزار و 700 هکتار آبیاری نوین جایگزین آبیاری سنتی شود.

به گفته این مقام مسئول، در این سفر ۳۵ كیلومتر راه اصلی سروستان ـ خرامه، ۱۵ كیلومتر باند دوم جاده شیراز ـ فیروزآباد و ۴ كیلومتر از كمربندی فسا که مجموعاً ۵۴ كیلومتر راه جاده‌ای را تشکیل می‌دهد با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استاندار فارس اعلام کرد: ۷۱ پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان،‌ ۲۱ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، ۶طرح شهرک صنعتی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، ۲۵ مدرسه با ۱۶۴ کلاس و اعتبار ۱۳ و نیم میلیارد تومان، مرکز نگهداری از معتادان پرخطر با اعتبار ۴ میلیارد تومان، مركز سنجش سلامت با اعتبار ۳ و نیم میلیارد تومان، ۳۳ طرح صنعت و معدن با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان و ۲۲۰ پروژه بهداشت و درمان با اعتبار ۱۹۷ میلیارد تومان، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شهر شیراز با اعتبار ۳ میلیارد تومان، ۱۲ پروژه صنایع الکترونیک با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان در این سفر افتتاح خواهند شد.

افشانی پروژه‌هایی که در سفر رئیس‌جمهور كلنگ‌زنی می‌شود را برشمرد و گفت: شهر سلامت فارس در مساحت ۸۰۰ هكتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ‌زنی می‌شود و مشاور خارجی و مشاور ایرانی این مجموعه کامل بیمارستانی و گردشگری را طراحی کرده‌اند که حدود هشت میلیارد دلار در این پروژه هزینه می‌شود و طی پنج سال به اتمام می‌رسد.

وی طرح توسعه فولاد پاسارگاد با اعتبار هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان، گازرسانی به ۳ شهر و ۲۶۰ روستا، ۳۱ كیلومتر بزرگراه شهرستان رستم، ۳۶ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان فسا با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که در این سفر شروع به کار خواهند کرد.

مقام ارشد دولت در فارس در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص حضور خبرنگاران شیرازی در برنامه‌های رئیس‌جمهور گفت: گرچه من به کار خبررسانی و گردش درست اطلاعات معتقدم اما تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور در خصوص حضور خبرنگاران رسانه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و ما در این کار دخالت نمی‌کنیم.

بنابراین گزارش در سفر اردیبهشت ماه1394 رئیس‌جمهور به شیراز برخی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم و همچنین پایگاه خبری تحلیلی شیرازه از حضور در برنامه‌ها و نشست خبری رئیس‌جمهور منع شده بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
1
سالها پیش وزیر و وکیل و استاندار و.....برای افتتاح پل نرگسی جاده کازرون آمده بودند که باعث متلکهای فراوان شد
چندی بعد مدیر مدرسه ای از من برای افتتاح یک میز پینگ پونگ دعوت کرد ابتدا نا راحت شدم ولی بعد از مقایسه گفتم خوب سهم من هم بیش از یک میز نیست