کد خبر: ۱۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

حضور دو وزیر کابینه دولت در کوار همزمان با سفر رئیس جمهور به فارس

فرماندار کوار از کلنگ زنی فازهای 2 و 3 مجتمع بزرگ ذوب آهن کوار و افتتاح پروژه اجرای آبیاری نوین بارانی در شهرستان کوار همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، داریوش دهقان فرماندار کوار در جلسه نشست خبری با خبرنگاران شهرستان که با حضور اصحاب رسانه، بخشداران، رئیس اداره ارشاد و تعدادی از شوراهای اسلامی شهرستان برگزار شد، از کلنگ زنی فازهای 2 و 3 مجتمع بزرگ ذوب آهن کوار توسط وزیر صنعت و افتتاح پروژه اجرای آبیاری نوین بارانی توسط وزیر کشاورزی در روستای باغان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس در روز پنج شنبه 31 فروردین و در ارتباط ویدئو کنفرانسی این وزرا با رئیس جمهور در شهر شیراز خبر داد.

دهقان پروژه فازهای 2 و 3 ذوب آهن کوار را شامل احداث کارخانه های گندله سازی و آهن اسفنجی با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود با ساخت دو کارخانه دیگر در فازهای 4 و 5 این مجتمع عظیم، تحول شگرفی در شهرستان اتفاق می افتد و علاوه بر اشتغالزایی گسترده ای که این پروژه دارد، ارزش افزوده مالیاتی خیلی خوبی به شهرستان تخصیص می یابد به طوری که شهر و روستاهای کوار دیگر دغدغه عدم تخصیص اعتبارات نفتی و ... را نخواهند داشت.

فرماندار کوار افزود: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، این دو کارخانه طی مدت دو سال ساخته خواهد شد و با تکمیل دیگر فازهای این مجتمع، کوار به قطب صنعتی استان تبدیل می شود.

در ادامه این جلسه حاضرین با اشاره به فرصت حضور وزیر کشاورزی در شهرستان بر لزوم استفاده از این فرصت جهت انعکاس مشکل سد کوار که خواسته عموم مردم شهرستان می باشد، تأکید کردند.

فرماندار کوار از سد میرزای شیرازی به عنوان یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان کوار یاد نمود و ابراز امیدواری کرد با پیگیریهای مستمر مسئولین شهرستان و رفع موانع قانونی، در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت قابل توجه سد کوار باشیم.

منبع: بهارکوار

نظرات بینندگان