کد خبر: ۱۰۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

افتتاح‌های دوباره؛ اقدامی پوپولیستی با طعم تبلیغات توخالی یا مهندسی انتخابات/ چرا مصوبه‌ای برای فارس انجام‌نشده و مصوبات قبلی را از فارس گرفتند

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حالی قرار است برای افتتاح یا بهره‌برداری از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده به شیراز سفر کنند که افتتاح دوباره آن‌ها غیر از اقدامات پوپولیستی و تبلیغات توخالی انتخاباتی هیچ توجیه دیگری ندارد.

به گزارش شیرازه، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حالی قرار است برای افتتاح یا بهره‌برداری از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده به شیراز سفر کنند که افتتاح دوباره آن‌ها غیر از تبلیغات توخالی انتخاباتی هیچ توجیه دیگری ندارد.

پروژه‌هایی قرار است به افتتاح برسند که برخی جز با مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان بهرها برداری از آن‌ها ممکن نبود و جالب است تنها 30 روز مانده به انتخابات، مدیر اجرایی به کارهای تبلیغی و نمایشی روی آورده است.

پروژه‌هایی این روزها در شیراز و دیگر استان‌ها در حال افتتاح هستند که تنها موضوعی را که در ذهن هر مخاطبی متبادر می‌کند این است که پروژه‌های عمرانی طعم و رنگ انتخابات را گرفته‌اند و این فعالیت انتخاباتی زودهنگام کابینه یازدهمان هم بعد از چهار سال فعالیت کمرنگ دولت در سفر به استان‌ها و رسیدگی به مشکلات داخلی و گره زدن همه‌چیز حتی آب خوردن مردم به برجم نشان از مهندسی انتخابات به نفع رئیس دلت فعلی دارد.

دولت خیلی چیزی برای عرضه در این سفر ندارد

جعفر قادری، نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این راستا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دولت خیلی چیزی برای عرضه در این سفر ندارد، گفت: بیمارستان پیوند اعضا که مربوط به خیرین است و دولت سهمی در ساخت و بهره‌برداری آن نداشته است.

افتتاح 3-4 کیلومتر متروی شیراز چه توجیهی برای دولت یازدهم

وی افزود: همچنین بحث پروژه سد چشمه عاشق نی‌ریز نیز قبلاً افتتاح‌شده است و طرح جدید نیست، کلنگ زنی تولید سیمان نی‌ریز برای مردم چه توجیهی دارد و یا افتتاح 3-4 کیلومتر متروی شیراز چه توجیهی برای دولت یازدهم دارد.

این اقتصاددان برجسته ملی با بیان اینکه دولت بعد از چهار سال از گذشت فعالیت خود تنها به کلنگ زنی روی آورده است، تصریح کرد: امروز دولت دست به دامان کلنگ زنی شده است؛ همان چیزی که مورد اعتراض دولت فعلی نسبت به دولت قبلی بود.

قادری ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها و سود سهام عدالت که طبق قانون امکان واریز تا تسویه وجود ندارد، جز کار تبلیغاتی چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس گفت: دولت که این سه سال گذشته حقوق کارکنان دلت را میلی‌متری اضافه می‌کرد و برای یک درصد و افزایش واکنش نشان می‌داد، در سال چهارم خود یک‌بار به افزایش 50 درصدی می‌رساند، چه دلیل جز کار نمایشی دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: افزایش اشتغال در سال آخر آن‌هم درزمانی که آمار ایجاد اشتغال در سال‌ها گذشته به استناد مرکز آمار تنها 200-300 هزار بوده است، چه معنایی دارد؟

وی بیان کرد: موارد این‌چنینی زیاد است و طرح‌هایی که افتتاح می‌شود نه تعداد قابل‌توجهی دارد و نه زیاد مهم هستند؛ چراکه دولت باید پاسخگو باشد طرح‌هایی که افتتاح یا کلنگ زنی شده همچنان به همان شکل باقی است.

قادری بیان کرد: مگر در سفر قبلی پالایشگاه دوم شیراز کلنگ‌زنی نشد؛ چرا همچنان مسائل اولیه آن حل‌نشده است؟

نماینده ادواری شیراز در مجلس بیان داشت: چرا وقتی بحث گاز ال پی جی لامرد حل‌نشده است کلنگ زنی شد یا وقتی بحث فاینانس نیروگاه لامرد انجام‌نشده است، آن را افتتاح کردند؟

برای مردم قابل‌قبول نیست که در دولتی طرحی مصوب  و در دولت دیگر از استان خارج شود

وی گفت: اکنون این نگرانی وجود دارد که علاوه بر انتقال پتروشیمی فیروزآباد و لامرد، چهار واحد استهبان و فسا و داراب و جهرم نیز منتقل شوند و خیلی برای مردم قابل‌قبول نیست که در یک دولت طرحی مصوب شود و در دولت دیگر از استان خارج شود.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: باوجودی که آب بیشتری از استان فارس به سد تنگ سرخ سرچشمه می‌گیرد، اما باوجود خشک‌سالی تخصیص آب کمتری به استان فارس از این سد سرچشمه می‌گیرد و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

قادری تصریح کرد: دولت باید پاسخگو باشد چرا مصوبه‌ای برای فارس انجام‌نشده است و چرا مصوبات قبلی را از فارس گرفتند.

بی توجهی دوباره به رسانه‌های غیرهمسو و منتقد در سفر به استان فارس

 ذکر این نکته را حائز اهمیت می‌دانیم که رئیس دولت یازدهم حتی در واپسین روزهای حیات دولت خود باز هم به رسانه‌های غیرهمسو و منتقد بی‌توجهی کرده و حتی اجازه همراهی اصحاب این رسانه‌ها را به خود نداده است تا کم‌کاری‌های مشهود خود را لاپوشانی کند.

اما باید دانست آگاهان جامعه و مردم بصیر ایران اسلامی، اقدامات دولت در عرصه‌های اقتصاد و معیشت و فرهنگ و سیاست و ... را در چهار سال گذشته می‌بینند و ارزیابی می‌کنند و اقدامات پوپولیستی با طعم انتخاب و مهندسی انتخابات را به قضاوت می‌نشینند.

منبع:  عصر فارس

نظرات بینندگان