کد خبر: ۱۰۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

قول مساعدت به سیل زدگان فارس به وعده 100 روزه پیوست!

آیا قول مساعدت به سیل زدگان فارس هم مثل وعده 100 روزه رئیس جمهور تکذیب خواهد شد؟
قول مساعدت به سیل زدگان فارس به وعده 100 روزه پیوست
به گزارش شیرازه، بارش های شدید بهمن ماه سال گذشته در استان فارس و طغیان رودخانه‌ها خسارت های زیادی را به بار آورد، این سیل موجب تخریب محصولات کشاورزی، تخریب جاده‌ها، شکستن پل ها و تخریب برخی از خانه های روستایی در دو شهرستان داراب و جهرم کرد.

سیل بهمن ماه 95، به مدارس استان فارس نیز رحم نکرد و به گفته مدیرکل نوسازی مدارس فارس سیل به 815 مدرسه در 26 شهرستان فارس خسارتی حدود 190 میلیارد ریال وارد کرد و موجب تخریب بیش از 30 هزار کلاس درس شد.

بیشترین خسارت به مدارس شهرستان‌های داراب، مُهر و جهرم وارد شد. در داراب میزان خسارات وارد شده به مدارس 18 میلیارد ریال برآورد شده است.

سیل، وزیر نیرو را در اولین روز از اسفند ماه 95 از تهران به استان فارس کشاند تا ضمن ابراز همدردی با مردم سیل زده وعده مساعدت دولت را به مردم اعلام کند.

حمید چیت چیان به عنوان نماینده دولت در این سفر، پیام مساعدت رییس جمهور در جبران خسارتها را به مردم خسارت دیده این منطقه رساند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز همان روز در مصاحبه با خبرگزاری دولت اعلام کرد: گزارش آخرین ارزیابی ها و برآورد میزان خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان فارس تا پایان هفته آینده تقدیم دولت می شود. و واحدهای آسیب دیده در این سیل با سرعت بازسازی خواهد شد و برای انجام این کار وام بلاعوض و تسهیلات به اینگونه واحدها پرداخت می شود.

تابش گفته بود می کوشیم با بسیج امکانات و هماهنگی های لازم، تسهیلات ویژه بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی که در این سیل خسارت دیده اند تا پیش از فرا رسیدن نوروز 96 تامین شود.

اما کندی کار دولت در رسیدگی به مناطق سیل زده در استان فارس صدای نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس را هم در آورد. رضایی 14 فروردین 96 گفت: «مسؤولان استان و نمایندگان وزیر ندیده نیستند و وزیری که با یک هیات بلندپایه به استان سفر می‌کند باید سفرش خروجی داشته باشد و در جریان سیل نیز انتظار داشتیم این سفرها نتیجه داشته باشد که هنوز چیزی دیده نشده است.»

نماینده مردم داراب و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این هفته با انتقاد از عدم رسیدگی دولت به مناطق سیل زده فارس گفت: وام‌هایی که بنا بود برای بازسازی منازل مردم مناطق سیل‌زده استان داده شود هنوز در هیئت دولت تصویب نشده است.

به گزارش شیرازه، آن روزی که وزیر نیرو و یا رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور قول مساعدت در کوتاهترین زمان ممکن را به مردم سیل زده فارس می دادند فکرش را هم نمی کردند که دو ماه از سیل استان فارس بگذرد و خبری از وام ها نشود. حال با این روند احتمال این مسئله وجود دارد که قول مساعدت رئیس جمهور به سیل زدگان فارس به وعده 100 روزه بپیوندد!
نظرات بینندگان