کد خبر: ۱۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶

مترو شيراز به چهارراه زند رسيد

شهردار شيراز گفت: با آماده شدن زيرساخت‌ها، بهره‌برداري از ايستگاه چهارراه زند قطار شهري شيراز رسما از پنجشنبه 31 فروردين و با حضور رئيس‌جمهوري، آغاز مي‌شود.
به گزارش شیرازه، مهندس عليرضا پاك‌فطرت شهردار شیراز عصر چهارشنبه 30 فروردين در حاشيه بازديد از ايستگاه مترو چهارراه زند، گفت: با بهره‌برداري از ايستگاه چهارراه زند، پيش‌بيني مي‌شود بخشي از ترافيك خيابان زند كاسته شود.
شهردار شيراز با بيان اينكه طول خط يك مترو شيراز 24.5 كيلومتر است، گفت: خط يك مترو شيراز، حد فاصل ميدان الله در شرق و ميدان احسان در غرب شيراز احداث شده و اكنون بالغ بر 10.5 كيلومتر از اين خط در حال بهره‌برداري است.
وي ابراز اميدواري كرد كه بهره‌برداري كامل از خط يك قطار شهري شيراز تا هفته دولت امسال امكان‌پذير باشد و گفت: تنها 2 ايستگاه ميدان امام حسين(ع) و وكيل، بنا به دلايلي هنوز آماده نيست اما تا قبل از هفته دولت امسال امكان عبور قطار از اين دو ايستگاه نيز به شكل كامل فراهم مي‌شود.
شهردار شيراز تصريح كرد: براي بهره‌برداري از 3 كيلومتر مسير قطار شهري حدفاصل ميدان نمازي تا چهارراه زند، بيش است 250 ميليارد تومان هزينه شده است.
بنا بر این گزارش، هم‌اينك قطار شهري در شيراز حدفاصل ميدان احسان تا ميدان نمازي، به ارائه خدمات حمل و نقلي به شهروندان مشغول است.
هد وي يا فاصله حركت 2 قطار در مترو شيراز اكنون 15 دقيقه و طول زمان ارائه خدمت، 15 ساعت در روز است


نظرات بینندگان