کد خبر: ۱۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور

۱۰ باب کتابخانه در شیراز افتتاح شد

۱۰ باب کتابخانه در شیراز با پیام ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
۱۰ کتابخانه عمومی در شیراز افتتاح می‌شودبه گزارش شیرازه، صبح امروز (31فروردین) همزمان با سفر رییس جمهور به شیراز، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزون بر این کتابخانه، از ۱۰ باب کتابخانه با پیام زنده و ویدیویی رییس جمهور همزمان بهره برداری شد.

این کتابخانه ها در فضایی به متراژ دو هزار و ۶۵ متر مربع احداث شده که پنج کتابخانه نهادی با واگذاری حق انتفاع و مابقی به صورت تهاتر با شهرداری شیراز ساخته شده است.

روح الله منوچهری سرپرست کتابخانه های عمومی فارس گفت: برای ساخت این ۱۰ کتابخانه اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد سه کتابخانه تخصصی کودک و مابقی قابل استفاده برای همگان خواهد بود.

منوچهری ادامه داد: با این آیین افتتاح تعداد کتابخانه های فارس به ۲۱۳ و تعداد کتابخانه های شیراز به ۲۸ کتابخانه رسید.

پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه همزمان ۱۰ باب کتابخانه در کلانشهر شیراز گشایش یافت که شامل کتابخانه قطب الدین در محله برآفتاب سعدی، کتابخانه کودکان یار مهربان پارک پرواز بلوار مدرس، کتابخانه نظامی گنجوی در پارک شکوفه فلکه خاتون، کتابخانه جوانان در پارک صدف بلوار ماذون قشقایی، کتابخانه پوری سلطانی در شهرک شهید مطهری، کتابخانه حجاب شیرازی در بوستان حجاب، کتابخانه کودکان شقایق در بوستان شقایق میدان پارسه، کتابخانه کودکان آفتاب در شهرک رضوان، کتابخانه محمد بهمن بیگی در پارک حدیث محله گلشن(کشن) و کتابخانه وصال در شهرک گلستان گشایش یافت.
منبع: مهر
نظرات بینندگان