کد خبر: ۱۰۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
رئیس سازمان میراث فرهنگی در شیراز:

درآمد ۸ میلیارد دلاری گردشگری در ایران / ۳.۵ میلیارد تومان به موزه مشاهیر استان فارس اختصاص یافت

رئیس سازمان میراث فرهنگی، و گردشگری با اشاره به اختصاص اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به موزه مشاهیر استان فارس گفت: در سال ۹۵ درآمد حاصل از گردشگری کشور ۸ میلیارد دلار بوده است.
به گزارش شیرازه، زهرا احمدی‌پور در نشست هم‌اندیشی با اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد استان فارس با اشاره به درآمد 8 میلیارد دلاری کشور از گردشگری در سال 95 اظهار داشت: موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری باید به دغدغه مسئولان تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گردشگری استان فارس به‌عنوان یک استان صاحب فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌توانند فرصت‌های بی‌نظیری را در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به فروش 45 میلیارد تومانی صنایع‌دستی در سال 95 خاطرنشان کرد: در همین سال 237 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم.

احمدی‌پور به نقش سمن‌ها به‌عنوان یک بازوی حمایت‌کننده از سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: به دنبال تدوین یک نظام مدون برای همکاری با سمن‌ها هستیم تا در تمام ایام سال از حمایت آن‌ها استفاده کرده و این همکاری تنها به چند مناسبت خاص محدود نشود.

وی همچنین با عنوان اینکه برای هر استان متناسب با ظرفیت‌های آن یک شعار باید مشخص شود، تصریح کرد: ما بر اساس این شعار که ناشی از ظرفیت‌های همان استان است، برنامه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد که از دلسوزان میراث فرهنگی استان فارس نیز انتظار می‌رود به این امر توجه ویژه داشته باشند چراکه نگاه ما بر اساس نظامی است که در استان تدوین می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پیگیری طرح یک‌فوریتی ایجاد تولید و اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: با تصویب مجلس یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص خواهد یافت.

احمدی‌پور بیان کرد: توجه به روستاها و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در این مناطق از مهاجرت بی‌رویه و مشکلات پس‌ از آن جلوگیری می‌کند که در این راستا 500 روستای کشور را با سه اولویت مشخص کرده‌ایم.

وی با عنوان اینکه آرزوی شخصی‌اش حل بیمه مشکل صنعتگران در حوزه صنایع‌دستی است، تصریح کرد: این موضوع را امسال در دستور کار قرار داده‌ایم، چراکه در این حوزه با توجه به صادرات 30 درصدی در سال 95، می‌توانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.


نظرات بینندگان