کد خبر: ۱۰۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور در بیمارستان خیرساز ابوعلی سینا شیراز:

برجام نان را بر سفره مردم آورد!/ لبخندهای مذاکره کننده ایرانی تعارف بود

رئیس دولت یازدهم پس از آب خوردن این بار نان را هم به زلف برجام گره زد و با ادبیات خاص خود صفت شعبده‌باز و جادوگر را نثار منتقدان برجام کرد و مدعی شد برجام بر سفره مردم نان آورده است.

به گزارش شیرازه، رئیس دولت یازدهم کمتر از یک‌ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم دومین سفر استانی خود به فارس را انجام داد. کاروان تدبیر و امید که در طول بیش از سه سال از عمر دولت تنها 35 سفر استانی را در کارنامه خود دارد، در یک ماه اول سال جاری تعداد این سفرها را به شش عدد رساند و در آخرین روز اولین ماه سال وارد شیراز شد تا با حضور در بیمارستان خیرساز ابوعلی سینا و افتتاح این بیمارستان همزمان سایر پروژه‌های عمرانی را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح نماید و یا به دستور وی برخی پروژه‌ها کلنگ‌زنی شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها باز هم با گریزی به برجام این بار نان مردم را به زلف برجام گره زد و گفت: برخی شعبده‌بازی می‌كنند و دنبال جادوگری هستند و می‌گویند برجام آمد اما چیزی در سفره مردم پیدا نیست! این درحالی است که قبل از برجام دوسوم نان سفره مردم از خارج وارد می‌شد اما امروز همه گندم ما در داخل تأمین می‌شود و نان حلال ایرانی بر سر سفره‌هاست و علاوه بر آن سه میلیون تن گندم نیز صادر می‌کنیم.

رئیس دولت یازدهم بیان کرد: در سال 92 تولید مواد غذایی 97 میلیون تن بود که امسال با افزایش 21 میلیون تنی به تولید 118 میلیون تن مواد غذایی در سال رسیدیم.

قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ما را در مذاکرات پیروز کرد

وی با بیان اینکه اگر دولت نمی‌توانست اقتصاد را درست کند شش کشور بزرگ مذاکره کننده جواب ما را نمی‌دادند، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند اگر این طرف لبخند زد، آن طرف هم لبخند زده، درحالی که این لبخندها تعارفات است و واقعیت این بود که قدرت جمهوری اسلامی ایران را دیدند چراکه قبل از برجام توانستیم، تورم را از 45 درصد به 15 درصد کاهش دهیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر به استان اصفهان که همزمان با مذاکرات برجام بود، حضور مردم در میدان امام را نیز عامل پیروزی در برجام برشمرد و افزود: مذاکره کننده خارجی به مذاکره کننده ما گفته بود که ما دیروز استقبال از رئیس‌جمهور شما را شاهد بودیم.

روحانی با بیان اینکه وارد کردن یک کانتینر بار در زمان تحریم با 700 دلار هزینه اضافی انجام می‌شد، گفت: برخی می‌گفتند تحریم‌ها مهم نیست؛ آن‌ها از جیب خودشان بروند دنبال تحریم؛ از مردم بپرسید تحریم مهم است یا نه چراکه پرداخت هزینه‌های تحریم از جیب مردم بوده است.

وی به تاثیرات برجام از قول یکی از مسئولین بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: گردش مالی ما با خارج یعنی واردات و صادرات به طور متوسط یازده درصد هزینه در برداشت که امروز به سه درصد کاهش پیدا کرده و این مابه‌التفاوت از جیب مردم پرداخت می‌شد چراکه اجناس را گران‌تر می‌خریدند.

برجام ما را آزاد کرد!

رئیس جمهور با اشاره به محدودیت‌های خرید امکانات پزشکی و دارو گفت: برجام ما را آزاد كرد تا از هركس كه هرچه بخواهیم بخریم؛ من آزادم از هرکس می‌خواهم بخرم و به هرکس می‌خواهم بفروشم، آثار برجام شكستن حصر ایران است و همچنین آثار آن این است كه نفت را به هر كشوری كه بخواهیم می‌فروشیم و پول آن را با هر ارزی که بخواهیم می‌گیریم.

وی با اشاره به سفر به عسلویه و افتتاح پروژه در پارس جنوبی ولی بدون اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروزه‌ها و درصد پیشرفت آن‌ها تا دولت یازدهم گفت: بزرگترین پروژه سرمایه‌گذای تاریخ ایران با اعتبار ۲۰ میلیارد دلار در یك روز در پارس جنوبی افتتاح شد و در آن افتتاح ۶ فاز از پارس جنوبی، بهره‌برداری از یك لایه نفتی و افتتاح ۴ پتروشیمی انجام شد كه این رقم در تاریخ بی‌نظیر است؛ درحالی که تا قبل از برجام همه این فازها خوابیده بودند و حتی گیر پمپ بود که این پمپ‌ها یا در بندرهای اروپایی یا کشورهای حوزه خلیج فارس مانده بود اما اکنون به گفته وزیر نفت پمپ را به قیمت یک دهم دوران تحریم خریداری می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه در گذشته در کشور 30 میلیارد دلار کسری تجاری در سال داشتیم، اظهار کرد: امروز بعد از 62 سال، برای اولین بار در طول تاریخ ایران در سال های 94 و 95 صادرات غیرنفتی بر واردات فزونی یافت که البته یک بار هم در زمان مصدق انجام و دیگر تمام شد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینكه از روز اول این دولت ما یك سرمایه بیشتر نداشتیم و باید آن را حفظ كنیم، این سرمایه را سرمایه اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی عنوان كرد و گفت: اگر مردمی به دولتی اعتماد کند و دولتی به مردم امید بدهد، این ارتباط دولت و ملت است كه مسیر را هموار می‌‌كند و ما را به رشد و تعالی می‌رساند.

بازار ارز و کالا آرام است

روحانی با تصریح اینكه امروز بازار ارز و کالا آرام است، گفت: امروز اگر رئیس کل بانک مرکزی به مردم بگوید ارز که مثلا دو تومان گران شده، صبر کنید ارزان می‌شود مردم اعتماد می‌کنند اما در گذشته اگر چنین درخواستی از مردم می‌شد برعکس عمل می‌کردند و به سمت خرید ارز می‌رفتند.

رئیس دولت یازدهم که کمتر از یک ماه از عمر آن باقی مانده است، برای سال آینده کاهش تورم و رساندن آن به عددی تک‌رقمی را وعده داد و آن را در گرو اعتماد دوباره مردم دانست!

فقط در یک مورد عصبانی می‌شوم و آن هم جایی است که به امید مردم لطمه بزنند

روحانی با بیان اینکه گذشته را که مرور می‌کنم می‌بینم فقط در یک‌جا واقعا عصبانی می‌شوم و آن زمانی است كه یك فرد یا دستگاه و یا رسانه‌ای به امید ملت ایران برای آینده كشور لطمه بزند، گفت: بگذارید مردم به آینده كشور خود امیدوار باشند و چرا به آن‌ها دروغ می‌گوییم. من نمی‌گویم راست بگویید و راست گفتن واجب نیست اما حداقل دروغ نگوییم چراکه دروغ گفتن حرام است؛ بیاییم واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و به رشد و پیشرفت آینده كشور اعتقاد داشته باشیم.

وی در ادامه به مشکل کمبود آب اشاره و اظهار کرد: یكی از مشكلات ما این است كه آب‌های زیرزمینی سال به سال پایین‌تر می‌رود و منابع آبی ما كاهش می‌یابد و این خطری برای آینده و همچنین رانش زمین و از بین رفتن كشاورزی و محیط زیست است لذا یكی از كارهای ما در این دولت بستن چاه‌های غیرمجاز بود.

رتبه اول را در شتاب کمیت مقالات علمی داشته‌ایم

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز فرصت مغتنمی در كنار عالمان، پزشكان و حكیمان است چرا كه هر كدام از آنان با علم، خرد، ایمان و دلسوزی خود به خدمت به مردم مشغول هستند.

وی افزود: ما به ظاهر گمان می‌كنیم كه كار نجات بیمار را یك جراح انجام می‌دهد در حالی كه افراد بسیاری ازجمله پزشك بیهوشی‌، پرستار، آشپز و غیره در این زمینه نقش دارند یعنی همه دست به دست هم می‌دهند و یك تیم كار را انجام می‌دهد نه یك فرد.

روحانی با تأكید بر اینكه افتخار می‌کنیم در کشور کسانی به ملت و کشورشان خدمت می‌کنند، افزود: اندیشمندان ما در علوم و فنون مختلف بسیار خوش درخشیده‌اند و جای فخر و مباهات است كه در طی دو سال اخیر در رشد علمی چهار پله پیشرفت كردیم به طوری كه سال گذشته در شتاب كمیت مقالات علمی در میان 25 كشور علمی جهان، رتبه اول را كسب كردیم.

اساس ساختن كشور، اتكا به نیروی انسانی است

رئیس جمهور با یادآوری اینكه اصل و اساس ساختن كشور، اتكا به نیروی انسانی است، گفت: اگر نیروی انسانی آماده به كار، متعهد و دلسوز مردم نداشته باشیم، امور هم به پیش نمی‌رود؛ از این‌رو ایمان، تخصص، عشق به وطن، اعتقاد به حق وقتی پای كار می‌آید، كارها هم كارسازتر است و خستگی كمتری دارد.

وی اظهار كرد: بیماران قبل از عمل جراحی، وقتی به تیم پزشكی و پزشك خود ایمان و اعتماد دارند، مسلماً درمان آنان نیز سریع‌تر پیش می‌رود و لذا روحیه و اعتماد در امور بسیار مهم است.

روحانی با بیان اینكه امروز به دانشگاهیان، عالمان و اندیشمندان و همچنین پزشكان ایرانی در حوزه سلامت افتخار می‌كنیم، گفت:‌ زمانی بود كه یك ایرانی آرزو می‌كرد بتواند پول و ویزا را تهیه كرده تا بتواند در یك كشور خارجی به درمان خود بپردازد یعنی نشاط و امیدش به بیمارستان و پزشك در خارج از كشور بود اما این قضیه هم‌اكنون دارد برعكس می‌شود و افرادی از کشورهای همسایه و ایرانیان زیادی در خارج از کشور هستند كه برای درمان به ایران می‌آیند.

پزشکان حاذق شیرازی در دنیا خوش درخشیده‌اند

رئیس جمهور كشورمان در ادامه ظرفیت‌های شیراز را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و گفت: شیراز تنها به حافظ و سعدی آن شهرت ندارد، بلكه امروز پزشكان متخصص و جراحان حاذقی در این كلان‌شهر وجود دارند كه در سطح دنیا خوش درخشیده‌اند و متخصصان پیوند اعضا از جمله این افراد هستند.

وی ارتباط خوب پزشک با بیمار را بیشتر از تجهیزات و بیمارستان در جذب بیمار موثر دانست و تأكید كرد: اساتید، پزشكان و جراحان ما باید در جایگاهی قرار بگیرند كه ایرانی‌ها در داخل و خارج از كشور و همچنین همسایگان ما بگویند می‌خواهیم برای درمان به نزد فلان پزشك و جراح در شیراز و یا تهران برویم.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: در زمان قدیم و در حوزه‌های علمیه یك فرد را به استادش می‌شناختند یعنی اگر كسی می‌خواست خود را معرفی كند نمی‌گفت از كدام و شهر و حوزه آمده است بلكه نام استاد خود را می‌برد و امروز نیز در دانشگاه‌های ما باید اساتیدمان به گونه‌ای باشند كه شاگردان به او افتخار كنند و این برای ما افتخارآفرین است.

معنای کار خیر را امروز یاد گرفتم!

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به درخواست‌ دكتر ملك‌حسینی، مدیرعامل بیمارستان خیرساز ابوعلی سینا که از وی اهدای یک دستگاه پت‌اسکن به بیمارستان را خواستار شده بود، به طعنه گفت:امروز معنای خیرساز بودن را از دکتر ملک‌حسینی یاد گرفتیم که پشت تریبون می‌گوید پت می‌خواهم و خیر بودن هم اینگونه شکل می‌گیرد! ما مجوز خرید این دستگاه را می‌دهیم و برای دسترسی سریع از فرودگاه شیراز به بیمارستان نیز استاندار فارس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا یک مرکز بزرگ برای سلامت و راحتی مردم به وجود آید.

بنابراین گزارش، جمعیت زیادی از مردم از ساعات اولیه صبح امروز در جلو بیمارستان پیوند اعضاء ابوعلی سینا تجمع کرده بودند اما تنها مدیران کل، تعدادی از خبرنگاران و جمعی از خیرین اجازه حضور در مراسم را یافتند و مردم نیز پس از ساعاتی انتظار بی‌حاصل متفرق شدند.

زیارت حرم احمد بن موسی(ع)، دیدار با برخی از نخبگان استان در تالار حافظ شیراز، تشکیل جلسه با مدیران کل و فرمانداران استان در استانداری فارس بخشی از سایر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به فارس بود که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان