کد خبر: ۱۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
حاشیه و متن جلسه افتتاح پروژه‌های عمرانی توسط رئیس جمهور:

وزیر ورزش برای افتتاح ورزشگاه ویژه بانوان شیراز وعده دوساله داد/ ایستگاه قطار شهری بدون حضور وزیر افتتاح شد

درحالی شهرداری از ورودی شهر صدرا تا بیمارستان ابوعلی سینا به فاصله‌های حدود هر دویست متر ده‌ها بنر برای خوش‌آمدگویی به کاروان تدبیر و امید نصب کرده بود که حتی وزیر در محل افتتاح پروژه‌های مشترک شهرداری و دولت حضور پیدا نکرد.

به گزارش شیرازه، مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه عمرانی، فرهنگی،‌ درمانی، ورزشی با حضور حجت‌الاسلام روحانی، به همراه تعدادی از وزرای كابینه دولت یازدهم در محل بیمارستان خیرساز ابوعلی سینا شیراز به‌صورت ویدئو كنفرانسی برگزار شد.

در این مراسم مسئولانی نظیر وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر دادگستری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزیر ورزش و جوانان، وزیر راه و ترابری، وزیر نیرو، وزیر صنعت و معدن، وزیر كار، رفاه و تعاون، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی كشور، و معاون امور مجلس ریاست جمهوری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار و تولیت آستان شاهچراغ(ع) حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دكتر ملك‌حسینی، مدیرعامل مركز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا به ارائه توضیحاتی درباره این مجتمع خیرساز پرداخت و با اشاره به اهتمام خیران در ساخت این مجتمع گفت: تنها خمیرمایه و انگیزه برای بناکردن این مجمع عشق به خدمت بوده است و عبادت جز خدمت به خلق برای رضای خداوند نیست.

وی گفت: شروع ساخت این مجتمع به ۱۵ سال پیش باز می‌گردد كه به دلیل كمبود شدید مكان جدید برای بخش پیوند اعضاء و دیالیز در بیمارستان نمازی، تصمیم گرفتیم با كمك خیران یك مجتمع این چنینی را احداث كنیم كه بحمد الهی این مجتمع به یكی از بزرگترین مجتمع‌‌های آموزشی و درمانی كشور تبدیل خواهد شد.

ملك‌حسینی با یادآوری اینكه بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشكی شیراز سه دهه قبل با همكاری دكتر فاضل در بیمارستان نمازی آغاز به فعالیت كرد، گفت: با وجود تمام مشكلات توانستیم بخش پیوند اعضای شیراز را به بزرگترین بخش پیوند اعضا در دنیا تبدیل كنیم.

كسب رتبه نخست بخش پیوند اعضای شیراز در دنیا برای پنج سال متوالی

مدیرعامل مركز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا ادامه داد: بخش پیوند اعضای شیراز در پنج سال پیاپی در دنیا مقام اول را كسب كرده است و در سال گذشته نیز بیش از ۵۵۰ عمل پیوند كبد در شیراز انجام شده است و این‌ها همگی به خاطر عنایت‌های خداوند و یاری خیران است.

وی با تصریح اینكه این مجتمع به مساحت ۱۰۰ هكتار در حال ساخت است و قرار است در بیش از یك میلیون متر مربع ساخت و ساز شود، گفت: این مجتمع دارای بخش‌های مختلفی است كه یكی از آن‌ها مركز دیالیز دكتر ابراهیمی است كه ایشان ساخت ورزشگاه و همچنین كتابخانه و مركز همایش‌های این مجتمع را نیز به عهده گرفته‌اند.

ملك‌حسینی با بیان اینكه بیمارستان ابوعلی سینا با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع و با ۶۰۰ تخت خواب احداث شده است، گفت: ساخت این بیمارستان ۱۰ سال طول كشید و اینجا تنها بیمارستانی است كه از آغاز تا پایان آن پزشكان در كنار مهندسان با هم كار كرده‌ و مجتمعی با سبك معماری ایرانی اسلامی بنا كرده‌اند.

مدیرعامل مركز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا اظهار كرد: قرار است در این مجتمع دو بیمارستان به‌صورت دو قلو در كنار هم ساخته شود كه یكی این بیمارستان ابوعلی سیناست و دیگری بیمارستان تخصصی سرطان جنوب كشور با ۱۳۰۰ متر مربع زیربنا و بیش از هزار تخت است و این دو بیمارستان در تجهیزات تأسیساتی با یكدیگر مشترك هستند که امیدواریم برای افتتاح آن باز هم به شیراز تشریف بیاورید!

وی دانشكده پزشكی، خوابگاه، مسجد و غیره را از دیگر بخش‌های این مجتمع عنوان كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین اهدافی كه ما در احداث این مجتمع دنبال كردیم، بحث اشتغالزایی است كه مقام معظم رهبری نیز بر روی آن بسیار تأكید دارند و احداث این دو بیمارستان با وجود قریب دو هزار تخت موجب اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر خواهد شد.

این فوق تخصص پیوند تقویت توریسم درمانی و پزشكی و دانشجویی را از دیگر اهداف احداث مجتمع پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا برشمرد و خواستار تصویب این دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

دكتر ملك‌حسینی از رئیس جمهور خواستار دستگاه پت، تسهیل راه‌های دسترسی به بیمارستان ابوعلی سینا از فرودگاه شیراز تا محل این بیمارستان واقع در فاز ۲ صدرا جهت انتقال سریع اعضای پیوندی و همچنین دسترسی مسیر قطار شهری شیراز به این بیمارستان شد.

رئیس جمهور در واکنش به درخواست رئیس بیمارستان خیرساز ابوعلی سینا گفت: ما امروز معنای خیر بودن و کار خیر انجام دادن را فهمیدیم که پشت تریبون قرار می گیرند و می گویند پت می خواهیم! ما مجوز آن را خواهیم داد و استاندار تسهیل مسیر دسترسی به بیمارستان را پیگیری می کنند.

خیران تأمین سلامت فارس در كشور مقام اول را دارند

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی نیز با یادآوری فعالیت‌های خیران در حوزه سلامت در فارس گفت: خیران فارس در كشور مقام اول را در این حوزه دارند و آنان كسانی هستند كه بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را در حوزه سلامت بخشیده‌اند.

وی با بیان اینكه دولت تدبیر و امید در استان فارس بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در قالب طرح تحول سلامت هزینه و امید را در مردم فارس ایجاد و تقویت کرده است، به تشریح جزئیات كامل فعالیت‌های حوزه سلامت پرداخت.

افتتاح ۲۶۲ پروژه درمانی در فارس

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از افتتاح ۲۶۲ پروژه درمانی در این سفر در فارس خبر داد و گفت: یكی از مهم‌ترین پروژه‌هایی كه در این سفر با حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو كنفرانسی افتتاح شده است، آغاز عملیات اجرایی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری در كیلومتر ۲۲ جاده شیراز ـ سپیدان است.

وی با بیان اینكه این شهر با همكاری بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشكی شیراز احداث خواهد شد، گفت: در این سفر تعداد زیادی از خانه‌های بهداشت، خانه پزشك، كلینیك‌های ویژه و غیره افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت که در پایان سخنانش از رئیس‌جمهور اجازه افتتاح بیمارستان ابوعلی سینا را خواستار شد که پاسخ رئیس‌جمهور که گفت «اینجا را که افتتاح کردیم! اگر چیز دیگری هست بفرمایید» موجب خنده حضار شد.

بعد از انقلاب اسلامی امروز بهترین رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر برقرار شده است

سخنران دیگر این مراسم سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود كه به ارائه توضیحاتی درباره افتتاح ۱۰ باب كتابخانه عمومی در شیراز كه به‌صورت ویدئو كنفرانس برگزار شد، پرداخت.

وی در این زمینه یادآور شد كه دولت یازدهم بدون جنجال و تبلیغات مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در پیش گرفته است و همه این‌ها حاصل آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر است چرا كه آنان به گفتمان ریاست جمهوری اعتماد كردند و امروز بهترین رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی برقرار شده است چراكه تأكید رئیس جمهور این است كه باید محیط فرهنگی با ثبات و آرامش باشد.

صالحی امیری اظهار کرد: در حوزه دینی قدم‌های بسیار بزرگی برای گسترش فرهنگ دینی در كشور برداشته شده است و تعداد كانون‌های مساجد كشور از ۱۶ هزار كانون پیش از دولت یازدهم به ۲۳ هزار كانون فرهنگی مساجد در كشور رسیده است یعنی در طی ۴ سال دولت یازدهم ۷ هزار كانون مساجد اضافه شده‌اند.

وی از حمایت دو هزار و ۵۰۰ مؤسسه قرآنی در كشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار با دیپلماسی فعال نظام، راه حج باز شد و این یكی از خواسته‌های بزرگ مردم ما بود كه محقق شد و از امسال حجاج ما به حج اعزام می‌شوند.

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز که از طریق ویدئو کنفرانس با وی ارتباط برقرار شد با بیان اینكه در سال ۹۲، ۳ هزار و ۱۱۴ كتابخانه عمومی در كشور فعالیت می‌كرد، گفت: در طول ۴۶ ماه گذشته، ۲۰۹ كتابخانه عمومی به این تعداد اضافه شد یعنی هر دو ماه ۹ كتابخانه عمومی به كتابخانه‌های عمومی كشورمان اضافه شد.

وی با اشاره به احداث ۱۰ كتابخانه عمومی در شیراز گفت: با این تعداد كتابخانه ۶۰ درصد به تعداد كتابخانه‌های شیراز افزوده شده است كه از این ۱۰ كتابخانه، ۳ كتابخانه تخصصی كودكان و نوجوانان است، ۹ كتابخانه در مناطق كم بهره و یا محروم از كتابخانه احداث شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور كشورمان نیز در این رابطه گفت: آمار و ارقام فرهنگی به مفهوم ایجاد فضای جدید در زندگی مردم است و مردم فضای بازتری را در زمینه مسائل فرهنگی احساس می‌كنند.

وی تأكید كرد كه امروز شاهد فضای آرام‌تر، مثبت‌تر و پرنشاط‌ تر برای مردم فرهنگ دوست ایران هستیم و می‌خواهیم با آرامش زندگی كنیم ضمن اینكه باید بدانیم كه زندگی كردن تنها به آب و غذا نیست بلكه بشر نیازهای فراوانی دارد و یكی از آن‌ نیاز‌ها، نیازهای فرهنگی و معنوی است.

روحانی یادآور شد كه بشر موجود بسیار پیچیده‌ و دارای استعدادهای بیكران و نیازمندی‌های فراوان است و باید تمام نیازمندی‌های آن‌ها را فراهم كنیم كه در بخش فرهنگ و هنر، شاهد حركات خوبی در این عرصه بودیم.

در ادامه محمود حجتی، وزیر جهاد كشاورزی نیز به ارائه توضیحاتی درباره ۳۲۳ پروژه كشاورزی و آبیاری كه در این مراسم افتتاح شدند، پرداخت و گفت: از این تعداد پروژه‌ها، ۳۰۳ پروژه آب‌رسانی است كه با استفاده از شیوه‌های آبرسانی نوین انجام شده است.

حجت‌الاسلام روحانی نیز در این رابطه گفت: در ماه‌های گذشته صدها طرح در زمینه آبیاری نوین در كشور افتتاح شد چرا كه یكی از مسائل حیاتی كشور همین مسئله است و با توجه به منابع آبی كشور و نیاز مردم و گسترش جمعیت در كشور باید به این نیاز توجه ویژه شود.

وی با تصریح اینكه اگر مسئله آب را درست مدیریت نكنیم، با مشكلات بزرگ اجتماعی روبه‌رو خواهیم شد، گفت: یكی از راه‌های مدیریت صحیح آب، همین ایجاد راه‌های آبیاری نوین و بهره‌برداری درست از منابع آبی و صرفه‌جویی علمی است و در این پروژه‌ها ۳ هزار و ۳۰۰ هكتاری اراضی جدید مجهز به سیستم آبیاری نوین شده‌اند.

عباس آخوندی، وزیر راه و ترابری سخنران دیگر این مراسم بود و او نیز به ارائه توضیحاتی درباره پروژه‌های افتتاح شده در این سفر پرداخت و گفت: در فارس فعالیت‌های ما بسیار گسترده است و در حوزه ریل‌گذاری ۲ پروژه بسیار عظیم شیراز ـ گل گهر و شیراز ـ بوشهر را در حال احداث داریم.

وی، همچنین احداث آزاد راه شیراز ـ اصفهان را یادآور شد و گفت: در سفر قبلی ریاست جمهوری به فارس این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت داشت و اكنون میزان پیشرفت آن به ۵۵ درصد رسیده است و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

آخوندی، توسعه فرودگاه بین‌المللی فرودگاه شیراز و همچنین افتتاح ۵۴ كیلومتر راه جاده‌ای را از جمله دستاوردهای این سفر عنوان كرد و گفت: علاوه بر این‌ها آغاز عملیات احداث ۵۴ كیلومتر جاده‌ای دیگر نیز در فارس در این سفر صورت گرفته است.

برخی مخالف ورود هواپیمای نو به ناوگان هوایی کشور هستند

رئیس جمهور هم در این رابطه گفت: كار بسیار بزرگی در زمینه حمل و نقل در كشورمان در طی چند سال گذشته انجام شده است، شاهد احداث جاده‌های خوبی در محورهای مواصلاتی كشورمان هستیم.

روحانی در حالی که اتصال ویدئو کنفرانسی با محل اجرای پروژه‌ها برقرار نشده بود، دستور افتتاح پروژه‌های مربوط به راه‌سازی را با جمله همیشگی علی برکت الله صادر کرد و گفت ما آن را افتتاح می‌کنیم و بعد دوستان اجرایی کنند.

وی با بیان اینكه تحول بسیار خوبی در كشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ترنی و غیره انجام شده است، گفت: تا پایان دولت ۵ استان كشور با ریل راه آهن به یكدیگر متصل خواهند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر روز 30 فروردین ماه به آذربایجان شرقی از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، گفت: اگر سفر به شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی قبلی باشد ممکن است ظاهرسازی انجام شود اما بدون برنامه مسیر روستایی را آغاز کردیم تا به روستای چنار برسیم؛ من بسیار خوشحالم که جاده آسفالته بسیار خوبی داشت و حتی یک دست انداز هم در این مسیر نبود، درحالی که ممکن است در خیابان‌های شیراز هم چندین دست‌انداز داشته باشیم!

وی بیان کرد که در بخش هواپیمایی صحبت نمی‌کنم چون هواپیمای نو می‌خواهد بیاید و برخی مخالفند که این سخن روحانی خنده و تشویق حضار را در پی داشت.

موانع تولید سنگ آهن رفع شود

در ادامه محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن پشت تریبون رفت و از افتتاح ۳۳ پروژه صنعت و معدن در این سفر خبر داد و گفت: یكی از این پروژه ها افتتاح شركت پردیس آباده با ۶ میلیون متر متر مكعب ظرفیت تولید انواع كاشی و سرامیك است كه در آن ۲۳۰ اشتغال ایجاد می‌شود.

وی همچنین افزود: ۳۱ طرح صنعتی كوچك با بیش از ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در این سفر افتتاح خواهد شد.

نعمت زاده که نام منطقه «بهرام گور» را فراموش کرده بود و با کمک حضار نام آن را به یاد آورد، گفت: تقاضای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این است که موانعی که در جهت تولید سنگ آهن وجود دارد برطرف شود و ما در این راستا با خانم ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در حال رایزنی هستیم که اجازه اکتشاف سنگ آهن در منطقه بهرام گور را بدهد.

كشور بیش از آنچه ما اطلاع داشته‌ایم دارای سرمایه‌ بوده است

حجت‌الاسلام روحانی نیز در این باره گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در كشور در بحث صنعت و معدن شاهدیم كه نشانه رشد و توسعه است و نشان می‌دهد كه تمام تلاشگران تلاش می‌كنند.

وی افزود: اقداماتی كه برای اكتشافات معادن طی سه سال و نیم گذشته انجام شده دو برابر كارهایی است كه اكتشافات معادن در سال‌های گذشته انجام می‌شده است و معادن بسیار بزرگی در كشور در طی این مدت كشف شدند و این به معنای آن است كه كشور بیش از آنچه ما اطلاع داشته‌ایم دارای سرمایه‌ بوده است.

ورزشگاه ویژه بانوان شیراز ظرف دو سال آینده راه‌اندازی می‌شود

در ادامه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز که از طریق ویدئو کنفرانس از محل ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز سخن می‌گفت، اظهار کرد: این ورزشگاه بعد از ورزشگاه‌های آزادی تهران، نقش جهان اصفهان و یادگار امام، چهارمین ورزشگاه بزرگ كشور است.

وی این نكته را یادآور شد كه عملیات احداث این ورزشگاه از سال ۷۴ آغاز شد اما در زمان دولت یازدهم تكمیل یافت و ادامه داد: این ورزشگاه یكی از ظرفیت‌های ما برای میزبانی مسابقات بین‌المللی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ است.

سلطانی‌فر با بیان اینكه ما ۲۵ پروژه ورزشی را در سطح استان آماده افتتاح كردیم كه ظرف یك ماه آینده افتتاح خواهند شد، گفت: این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۴۵ هكتاری و با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان احداث شده است كه ارزش امروز آن بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان است.

وی از آغاز ساخت یك مجتمع ورزشی ویژه بانوان در روزهای آینده سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که این مجتمع ظرف دو سال آینده ساخته شود و به دست روحانی در شیراز افتتاح گردد!

حجت‌الاسلام روحانی نیز از خبر احداث و راه‌اندازی این ورزشگاه بعد از ۲۰ سال و همچنین مجتمع ورزشی بانوان در شیراز ابراز خرسندی كرد و گفت: این مسئله بسیار مهم است كه به ورزش بانوان اهمیت دهیم و اگر می‌خواهیم سلامت جامعه تضمین شود، یكی از راه‌های آن توجه به ورزش است و باید ورزشگاه‌های مناسبی برای بانوان خود راه‌اندازی كنیم.

افتتاح یک ایستگاه قطار شهری بدون حضور وزیر

بنا بر این گزارش، یک ایستگاه قطار شهری هم بدون حضور هیچ‌یک از وزرا و با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور افتتاح شد که وی بدون اشاره به سهم پرداختی دولت در به بهره‌برداری رسیدن قطار شهری به ارائه توضیحاتی درباره بهره‌برداری از ۳ كیلومتر مترو شیراز پرداخت و گفت: ایستگاه چهار راه زند دارای ۱۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع مساحت و در ۴ طبقه احداث شده است و در این مراسم مسیر میدان نمازی تا چهار راه زند قطار شهری شیراز افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینكه راه‌اندازی خط قطار شهری در این مسیر از میزان ترافیك در این منطقه خواهد كاست، گفت: بناست تا در تابستان امسال نیز ۱۰ و نیم كیلومتر از مسیر قطار شهری شیراز نیز افتتاح شود.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو هم که در نی‌ریز از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت به افتتاح پروژه‌های عمرانی در این بخش اشاره كرد و گفت: در این مرسم سد چشمه عاشق فارس افتتاح خواهد شد كه این سد صد و هفتاد و چهارمین سد بزرگ تاریخ سدسازی ایران است و در طول مدت دولت یازدهم این سی‌امین سد احداث شده است.

وی با بیان اینكه در سال جاری تاكنون ۳ سد در كردستان، آذربایجان شرقی و فارس افتتاح شده‌اند، گفت: بناست در استان فارس در اردیبهشت‌ماه ۳ سد جدید و در خردادماه نیز سه سد جدید افتتاح شوند.

چیت چیتیان با تصریح اینكه فارس تاكنون ۶ سد داشته است و در این دولت ۲ سد چشمه عاشق و رودبال به تعداد سدهای آن افزوده شده است، گفت: تا پایان سال ۹۶ نیز سد هایقر هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو با یادآوری اینكه سد چشمه عاشق در ۳۰۰ كیلومتری شیراز قرار دارد، گفت: ۸ و نیم میلیون متر مكعب آب شرب و ۶ میلیون متر مكعب آب برای صنایع در این سد ذخیره می‌شود و كل حجم مخزن آن ۶۹ میلیون متر مكعب و حجم مفید آن ۶۱ میلیون متر مكعب است.

وی با تصریح اینكه سیلاب اخیر نیز موجب شد تا ۴۳ میلیون متر مكعب آب در این سد ذخیره شود، گفت: این سد تاكنون ۹۸ درصد پیشرفت داشته است و تاكنون ۹۲ و ممیز ۶ دهم میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

حجت‌الاسلام روحانی هم با اشاره به نام سد چشمه عاشق و با بیان اینکه شیراز و فارس است و سدش هم از عاشقی حرف می‌زند! گفت: طبق قول مساعدی كه وزیر نیرو به من داده بودند، بنا شده بود تا پایان دولت یازدهم ۳۵ سد در این دولت در كشور احداث شود كه تاكنون ۳۰ سد به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه علی ربیعی، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی هم که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت و در پشت سر او زنانی با لباس‌های محلی در حال قالی‌بافی و به پخت نان مشغول بودند، گفت: دو پروژه مهم كار و تعاون در این سفر در فارس افتتاح می‌شود كه در دولت یازدهم موفق شدیم در سایه عقلانیت، هم شاهد كاهش فقر و هم افزایش توانمندسازی باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی هم گفت: برای ما توانمندسازی مردم به خصوص در روستاها بسیار اهمیت دارد كه این مسئله هم برای نشاط جامعه و هم رشد و توسعه ملی نقش بسیار اساسی دارد.

بنابراین گزارش، درحالی شهرداری از ورودی شهر صدرا تا بیمارستان ابوعلی سینا به فاصله‌های حدود هر دویست متر ده‌ها بنر برای خوش‌آمدگویی به کاروان تدبیر و امید نصب کرده بود که حتی وزیر در محل افتتاح پروژه‌های مشترک شهرداری و دولت حضور پیدا نکرد.

نظرات بینندگان