کد خبر: ۱۰۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نماز جمعه این هفته شهرستان های فارس مطرح شد؛

رییس جمهوربایدروحیه انقلابی گری داشته باشد/ این دولت قریب به سه سال را برای برجام تلف کرد/شورای نگهبان سند مشروعیت نظام اسلامی است

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در استان فارس با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و سالروز تاسیس سپاه پاسداران، بیشترین بخش خطبه های ائمه جمعه را به خود اختصاص دادند و ضمن تاکید بر مشروعیت شورای نگهبان از کاندیدهای ریاست جمهوری خواستند تا به قانون احترام بگذارند و تابع قانون باشند.

 به گزارش از شیرازه،  نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در استان فارس با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و سالروز تاسیس سپاه پاسداران، بیشترین بخش خطبه های ائمه جمعه را به خود اختصاص دادند و ضمن تاکید بر مشروعیت شورای نگهبان از کاندیدهای ریاست جمهوری خواستند تا به قانون احترام بگذارند و تابع قانون باشند.

رد صلاحیت شده‌ها به قانون پایبند باشند/ مردم هوشیار باشند تا بیگانگان نتوانند در اراده و تصمیم ما نفوذ کنند 

 آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: براساس اصل 98 قانون اساسی تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است به این معنا که اگر کلمه‌ای در قانون مبهم بود شورای نگهبان آن را معنا می‌کند. 

وی با بیان اینکه اصل 99 قانون اساسی نیز نظارت بر انتخابات را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است، گفت: نظارت بر 2 نوع است، استطلایی و استصوابی، نظارت شورای نگهبان استصوابی است. 

امام جمعه شیراز با اشاره به دیگر اصول قانون از جمله اصل 111، 120 و 121 افزود: در این سه اصل معیارهایی برای تائید صلاحیت افراد ذکر شده که شورای نگهبان بنا بر این اصول برای صلاحیت یا رد صلاحیت افراد اقدام می‌کند و شورای نگهبان هم بنا بر حجت شرعی و قانونی این معیارها را می‌سنجند. 

ایمانی بیان کرد: یک طرف دیگر ماجرا افرادی است که ثبت‌نام کردند، این افراد نیز باید پای‌بند به قانون باشند و به طرفدارانشان نیز بگویند که بنا به اصول قانون اساسی نمی‌توانند در این کار ورود کنند اما رد صلاحیت به این معنا نیست که در هیچ کاری ورود نکنند. 

وی با بیان اینکه آنان که رد صلاحیت شدند باید طرفداران خود را به آرامش، ثبات و حفظ قانون دعوت کنند، عنوان کرد: آنان که ردصلاحیت شدند با رعایت قانون به دنیا نشان بدهند که کشور ما کشور قانون است، پایبند به قانون است و غیر از قانون و اجرای قانون اساسی چیز دیگری نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: مردم نیز باید بصیر و آگاه باشند، دشمنان در خارج  که افراد را وادار کردند بیایند ثبت نام بکنند حالا وادار می‌کنند بیایند سر و صدا بکنند. باید مردم هوشیار باشند تا بیگانگان نتوانند در اراده و تصمیم ما نفوذ کنند و مشکلی برای جامعه ما به وجود بیاورند. 

تضعیف شورای نگهبان با هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری گفت: تضعیف شورای نگهبان نباید با هیچ بهانه‌ای باب شود، همه باید به تصمیم این شورا تمکین کنند، چه کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز شده است و چه کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند.

وی افزود: طبق اعتقاد و باورمان و با توجه به بیانات صریح امام راحل(ره) که مخالفان شورای نگهبان را مفسد نامید، نظر شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت‌ها را فصل‌الخطاب می‌دانیم.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: اگر کاندیدی تمکین نکرد و به فساد انگیزی مشغول شد، معلوم است خدمت به مردم هدف او نبوده و برای قدرت طلبی آمده است.

وی درباره تبلیغات انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: نباید به وعده‌ها اطمینان کرد، عملکردها و سابقه افراد ملاک است و باید به افرادی که فکر و باور بهتری دارند رای داد.

حجت الاسلام نقوی درباره انتخابات شوراها اظهار داشت: فامیل، طایفه و یا ناحیه نباید ملاک رای دادن قرار گیرد، هیچ کدام از اینها دلیل بر کارآمد بودن فرد نیست.

وی تصریح کرد: ائتلاف ناحیه‌ای خلاف عقل و شرع است، معنای ائتلاف ناحیه‌ای این است که همه مردم یک ناحیه خوب وگروه دیگر بد هستند، بنده از هر ائتلافی که از دو ناحیه تشکیل شده باشد حمایت می‌کنم.

خطیب جمعه صفاشهر افزود: باید به افرادی رای داد که برای اداره شهر برنامه داشته باشند، شایسته نیست ۴ سال از عمر یک شورا بگذرد و تغییری در شهر اتفاق نیفتد.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه و نواقصی که در شهرسازی و زیبایی و جذابیت شهر وجود دارد که بخشی از آن به کارآمد نبودن شوراها برمی‌گردد، لازم است کاندیداهای شوراها برای اصلاح شهر برنامه داشته باشند.

امام جمعه صفاشهر تاکید کرد: کاندیداهای شورای شهر باید به وظایف شوراها آشنایی داشته باشند، برخی اصلاً به کارکرد شوراها آشنایی ندارند، چنین افرادی نمی توانند به مردم خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه، نقش دولت و مسئولان در اقتصاد مقاومتی را کلیدی دانست و گفت: باید مسئولان از خودشان شروع کنند، نمی‌توان سوار بر کالای خارجی به استقبال کالای داخلی رفت.

حجت الاسلام نقوی افزود: از جهتی نباید همه توقعات را از دولت داشت، مردم هم باید با اقداماتی مانند استفاده و خرید کالای داخلی نقشه خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

انتخابات یک خون تازه جاری در رگهای کشور است

حجت الاسلام عارفی نژاد امام جمعه موقت شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، این انتخابات را برگ برنده و ضامن بقای نظام برشمرد و اظهار داشت: انتخابات در کشور اسلامی ما سه شاخصه اصلی دارد که یکی از آنها نعمت است، انتخابات برای کشور و مردم ما یک نعمت الهی است و با حضور در انتخابات باید این نعمت را قدردانست.

وی افزود: دومین شاخصه انتخابات در کشور ما حقی است که برای مردم است، انتخابات برای مردم و ملت ما یک حق است که هر کس دارد و می تواند در سرنوشت خود دخیل باشد و برای سرنوشت خود و کشورش انتخاب کند و سومین شاخصه انتخابات در کشور ما تکلیفی بودن است، انتخابات در نظام اسلامی و کشور ما یک تکلیف است و همین اصل تفاوت نظام ما با نظام های سکولار است.

امام جمعه موقت بوانات در ادامه سخنان خود به 2 اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن اینم روز به پاسداران عزیز گفت: در خط نظام و رهبری بودن از خصوصیات اصلی سپاه است و این نیروی مخلص در زمان جنگ تحمیلی و پس از جنگ و در حال حاضر خدمات بسیار ارزنده ای به نظام و کشور داشته و دارد.

حجت الاسلام عارفی نژاد ضرورت وجود سپاه پاسداران برای کشور را لازم برشمرد و اضافه کرد: خدمات سپاه پاسدران در زمان جنگ تحمیلی و در جبهه های حق علیه باطل، بعد از جنگ و در زمان حال بر هیچ کس پوشیده نیست.

امام جمعه موقت بوانات در جای دیگری از سخنان خود به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس اشاره و تصریح کرد: دشمنی آمریکا بر ملت ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست اما اگر کسانی بخواهند این دشمنی را نادیده گرفته و بترسند باید بجای خود بترسند نه بجای مردم استوار ایران اسلامی.

شرکت در انتخابات و مشارکت بالای مردم، پیروزی برای ملت ایران است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به معرفی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت : شرکت در انتخابات و مشارکت بالای مردم پیروزی برای ملت ایران است و بالاتر از آن پیروزی برای اسلام خواهد بود.

امام جمعه زرقان با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری ایران ادامه داد : وظیفه همگان است که یکدیگر را به مشارکت و حضور در صحنه مهم انتخابات تشویق و ترغیب نمایند ، زیرا انتخابات پر شور مردمی سند عزت ، سربلندی و مردم سالاری دینی ملت ایران است که کشور را در برابر همه حوادث آینده بیمه می کند.

خطیب نماز جمعه زرقان شرکت در انتخابات را رای به نظام جمهوری اسلامی برشمرد که با حضور پرشور و یکپارچه مردم در انتخابات موجب بیمه نظام اسلامی می شود و حضور حداکثری و انتخاب شایسته ترین فرد را نیز بسیار حائز اهمیت دانست.

شورای نگهبان سند مشروعیت نظام اسلامی است/سپاه موجب افتخار روزافزون ایران اسلامی است

 حجت الاسلام پردل امام جمعه بخش پاسارگاد با اشاره به مبعث رسول اکرم اظهار داشت: مبعث  برای تزکیه مردم است، بعثت حق و حقیقت، سفیر نور و عدالت است، بعثت انقلابی بزرگ بر ضد جهل،فساد و تباهی است.

 وی افزود: در نظام اسلامی و ولایی مهم ترین دغدغه نهادینه سازی فرهنگ دینی و انقلابیست.

پردل ادامه داد: کار فرهنگی امروز در دانشگاه ها خیلی حساس و تاثیر گذار است، بعضی ها کار فرهنگی را در دانشگاه ها  را کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند،تصور می کنند این کار فرهنگی  این است اما نمی دانند این یک کار ضد فرهنگی است.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، کاندیداها نباید آنچه در توان و قدرتشان نیست به مردم وعده دهند.

وی تصریح کرد: این امر تنها به کاندیداهای ریاست جمهوری محدود نمی‌شود بلکه کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا نیز باید رعایت کنند.

پردل با تأکید بر اینکه تقوای الهی در این عرصه بر تمام افراد واجب است افزود: مردم نیز باید بکوشند و دقت کنند تا با رعایت حریم حرمت تمام کاندیداها، ادب و متانت اسلامی در این میدان قدم بردارند.

امام جمعه بخش پاسارگاد ادامه داد: شورای نگهبان سند مشروعیت نظام اسلامی است و به گفته امام(ره) شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمانان است.

خطیب جمعه بخش پاسارگاد گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری که فصل الخطاب را قانون قرار داده‌اند، تمام کاندیداها باید قانون را پذیرا بوده و در برابر آن تمکین کنند.

وی به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام (ره) اشاره و از درخشش این نهاد مقدس از زمان تأسیس تاکنون در عرصه‌های مختلف سخن گفت و بیان کرد: امروز سپاه با مدیریت جهادی و انقلابی و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری، آن‌چنان راه‌های پرپیچ و خم را با موفقیت طی می‌کند که موجب افتخار روزافزون ایران اسلامی شده است..

امام جمعه بخش پاسارگاد به شکست نظامی آمریکا به ایران در طبس که بر اثر طوفان شن در سال 1359 اتفاق افتاد اشاره کرد و بیان داشت: این حمله از پیش تعیین‌شده و برنامه‌ریزی‌شده بود و خداوند متعال این نظام و انقلاب اسلامی که به برکت خون انسان‌های صالح، هدایت رهبری، توجه ویژه ائمه و همت و از خود گذشتگی مردم به دست آمده است، را حفظ کرده و نمی‌گذارد آمریکا و کشورهای تابعه آن به آرزویشان در شکست ما برسند.

نامزدهای ریاست جمهوری برای خدمت به مردم بیایند/ این دولت قریب به سه سال را برای برجام تلف کرد

ظهر امروز حجت الاسلام اکبر انصاری امام جمعه موقت قائمیه در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه شورای نگهبان همانطور که از اسم آن مشخص است نگهبان قانون اساسی و مکتب نظام است گفت: این شورا با سازوکار قانونی خود به بهترین وجه کار نظارت بر تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را انجام و شش نفر را مشخص کرد.

وی گفت : کسانی که برای ریاست جمهوری نامزد شده اند برای خدمت به مردم وارد صحنه شوند.

انصاری بیان کرد : گر کسی برای قدرت نمایی و تجمل گرایی و جمع آوری ثروت وارد صحنه انتخابات شود بیچاره و فقیر است.
خطیب موقت نماز جمعه قائمیه تصریح کرد: نامزد های انتخابات ریاست جمهوری قانون مدار  باشند و پا را فراتر از قانون نگذارند چرا که افرادی که در فتنه ۸۸ پا را فراتر از قانون گذاشتند نزد ملت خوار شدند .

وی با بیان اینکه با وجود کار های خوبی که در دولت انجام شد ولی در زمینه اقتصاد مقاومتی کار موثری انجام نگرفته اظهار داشت: دولت با تلف کردن  ۲و نیم سال از وقت خود و چانه زنی بر سر برجام ، زمینه ایجاد یک اقتصاد مقاومتی  که راه حل برون رفت از مشکلات اقتصا ی کشور است را از دست داد.

اگر ما در کشورهای سوریه و عراق پیشرفت‌هایی مشاهده می‌کنیم به برکت سردار سلیمانی‌ها است

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهر در ابتدای صحبت‌های خود اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرد و بیان داشت: در دوم اردیبهشت سال 58 سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، این نهاد مقدس به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و این اتفاق بعد از چند ماهی بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود.


امام‌جمعه مهر افزود: امام خمینی (ره) چون احساس نیاز می‌کردند که انقلاب اسلامی به یک‌نهاد مستقل و مقتدر نیاز دارد و در اولین فرصت این دستور را صادر کردند.


حجت‌الاسلام شاکری خاطرنشان ساخت: امروز همه ما انصافاً از برکات این نظام مقدس مشاهده و استفاده کرده‌ایم و اگر ما امنیتی داریم و در کشورهایی همچون سوریه و عراق پیشرفت‌ها و برکاتی مشاهده می‌کنیم به برکت این نهاد انقلابی است و به برکت سردار سلیمانی‌ها است.


امام‌جمعه مهر در ادامه تصریح کرد: این‌جانب از حجت‌الاسلام بحرینی امام‌جمعه وراوی و تمامی افرادی که در  یادواره این شهرستان تلاش و فعالیت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و ما برای اینکه جوانان و نوجوانان با شهدا ارتباط برقرار کنند نیز به این محافل و این یادواره‌ها داریم.


حجت‌الاسلام شاکری در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در روزهای آینده رقابت‌های انتخاباتی شروع خواهد شد و اخلاق در انتخابات بسیار مهم است.


این مسئول تصریح کرد: اخلاق انتخاباتی و تقوای سیاسی بسیار مهم است و همه می‌بایست اخلاق را رعایت کنیم و نباید برای تبلیغ کاندیدا دین خود را از دست ندهیم و تمکین به قانون نیز جزی از اخلاق است و قانون هرچه می‌گوید باید بپذیریم و از نامزدهای انتخاباتی که قانون را تمکین کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.


وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مجاهدت شورای نگهبان نیز جای تقدیر و تشکر دارد و از دیگران نیز انتظار داریم که از قانون تمکین کنند و شورای نگهبان، نگهبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نگهبانان قانون اساسی هستند.


حجت‌الاسلام اصغر شاکری در پایان صحبت‌های خود مطالبی در خصوص دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و مناسب‌های پیش رو بیان فرمودند.


هرکس در راه تضعیف شورای نگهبان حرفی بزند با نظام مشکل دارد

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار داشت: امیدوارم که در هفته آخر رجب بتوانیم اعمال این ماه را جبران کنیم، روزه پنج شنبه و عید مبعث ثواب زیادی دارد.

وی به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و افزود: اکثر امامزاده ها فرزند ایشان هستند و برای عرض تسلیت به خدمت فرزندان ایشان مشرف می شویم؛ بازار همیشه پیشانی دینداران شهر بودند امیدواریم بازاریان در این راه پیشقدم شوند.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به سفارس امام(ره) در مورد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان صلاحیت افراد واجد شرایط را تشخیص می دهد، هرکس در راه تضعیف شورای نگهبان حرفی بزند با نظام مشکل دارد و فرد مناسبی برای این نظام نیست.

خطیب جمعه خرامه با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی نباید فقط به بیان ضعفهای انقلاب بپردازند، نباید مردم را ناامید کنند، نباید کاری کنند که جامعه دو قطبی شود، نباید خدمات نظام نادیده گرفته شود، همه ما باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای تلاش کنیم.

وی ضمن گرامیداشت 2 اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: الحمدلله سپاه از بدو تاسیس یک ارگان انقلابی در عرصه های مختلف بوده چنانچه مقام معظم رهبری همیشه عالی ترین تعابیر را برای بسیج و سپاه استفاده می کنند.

رییس جمهوربایدروحیه انقلابی گری داشته باشد

حجت الاسلام شاهسونی خطیب موقت جمعه استهبان درخطبه دوم نمازجمعه امروزگفت:رییس جمهورباید خصلت های زیادی که مردم بپسندند داشته باشد

وی افزود:رییس جمهوری که انتخاب می شود نقاط ضعف روسای جمهورقبلی را تکرارنکند ونقاط قوت آنهارا تقویت نماید شاهسونی ادامه داد زحمات ورشادت های مردم ایران راقدربداند وباورداشته باشد که این انقلاب مجانی بدست نیامده است همچنین درمقابل دشمن نترس باشد وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت مردم نباید به رییس جمهورترسو رای بدهند ونبایدازطرف مردم حرف بزند که مردم می ترسند

امام جمعه موقت استهبان اظهارداشت:رییس جمهورمنتخب بایدنگاه بلند مدت وهمه جانبه به مسائل خارجی واداخلی داشته باشد ومدیر ومدبرباشد وی بیان کرد رییس جمهورآینده سیاست های اقتصادمقاومتی راجدی بگیرد واجراکند ومقام معظم رهبری که هشت سال است که شعارسالها رااقتصادی قرارمیدهدواگرموضوع اقتصادحل نشود دشمن به راحتی نفوذ می کند

خطیب جمعه استهبان درپایان به موضوع انقلابی گری اشاره کردوگفت ازمهمترین ویژگی رییس جمهورداشتن روحیه ی انقلابی گری است واونبایدانقلاب رافراموش کند وبگویدانقلاب اسلامی متعلق به چهل سال پیش است.  

در انتخابات پیش رو هر گونه تخلف از قانون را فریاد خواهم زد

امام جمعه زرین دشت با اشاره به تایید صلاحیت شش تن از کاندیداهای ریاست جمهوری، به حساسیت انتخابات، نزدیکی هر چه بیشتر سیاست های داوطلبان به مقام معظم رهبری و محور ولایت ، التزام به قانون اساسی و هوشیاری و بصیرت و مقابله با موضع گیری های رسانه های دشمنان را از جمله شاخص های انتخاب فرد اصلح برای تصدی دستگاه اجرایی برشمرد و هوشیاری بیشتر مردم در انتخاب اصلح را خواستار شد .

حجت الاسلام علیقلی زاده با تاکید بر رعایت قانون و پذیرش نظر شورای محترم نگهبان به عنوان نهادی قانونی تایید صلاحیت داوطلبان ، شیطنت برخی عوامل انحرافی را متدکر شد و هشدار داد : در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قانون و تخریب این نهاد قانونی نظام از سوی هر شخصیت ، گروه و یا جریانی در زرین دشت ، فریاد خواهم زد و تا هرکجا نیاز باشم، علیه قانون شکنان اقدام خواهم کرد .

خطیب جمعه زرین دشت در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مسوولان اگر از  هیاهوی دشمنان می ترسند، حق ندارند که به جای مردم بترسند، زیرا مردم ما با شهامت هرچه بیشتر از دست آوردها و آرمان های انقلاب که حاصل خون پاک هزاران شهید سرافراز است، دفاع خواهند کرد.

وی همچنین با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد مقدس انقلابی را  مهم و تاثیرگزار در بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار و امنیت کامل نطام و جامعه ارزیابی و تصریح کرد: به فرموده امام راحل اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

سرگرد پاسدار اردشیر بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرین دشت هم در بین الصلاتین جمعه امروز عملکرد سپاه از بدو تاسیس تاکنون و استراتژی آینده این نهاد مقدس برای بقای انقلاب، دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی ، پاسداری از دست آوردهای انقلاب، محرومیت زدایی و انتخابات را تشریح کرد .


نظرات بینندگان