کد خبر: ۱۰۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

قطارگردشگری هزار و یک شب از اروپا،آمریکا و آسیا به ایستگاه پاسارگاد رسید

قطار هزار و یک شب، وارد ایبستگاه راه آهن سعادت شهر شد و گردشگران این قطار از سوی مدیرکل راه آهن فارس و جمعی از اهالی شهرستان پاسارگاد مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش شیرازه، سومین قطارگردشگری خارجی در سال جاری با عنوان قطار هزار و یک شب وارد ایبستگاه راه آهن سعادت شهر شد و گردشگران این قطار از سوی مدیرکل راه آهن فارس و جمعی از اهالی شهرستان پاسارگاد مورد استقبال قرارگرفتند.

  ولدی مدیر کل راه آهن فارس در گفتگویی کوتاه گفت: گردشگران این قطار از روز 25 فروردین ماه وارد کشور شده اند و طی مدت 10 روز با قطار از شمال ،  مشهد ، کرمان ، یزد، اصفهان بازدید کرده اند و آخرین بازدید آنان از فارس است که امروز این گردشگران از پاسارگادوتخت جمشید بازدید وفردا نیز از جاذبه های گردشگری – تاریخی و فرهنگی ،مذهبی شیراز بازدید خواهند کرد وی گفت: گردشگران در ساعت 21 فرداشب شیراز را به مقصد تهران ترک خواهند کرد و بازدید این گردشگران علناً به پایان می رسد.


آقای ولدی افزود : در طی سه سال گذشته این شانزدهمین قطار گردشگری بوده است که وارد استان فارس شده است و راه آهن فارس این آمادگی را دارد که در جهت رونق وتوسعه گردشگری هرگونه همکاری  را با سازمانهای گردشگری ومیراث فرهنگی در این جهت داشته باشد.

در بدو ورود گردشگران جمعی از اهالی شهرستان پاسارگاد و همچنین کلبه بوم گردی آقا میربا حضور در ایستگاه راه آهن سعادت شهر از گردشگران با دادن شاخه های گل وهمچنین اجرای موسیقی های محلی وبرپایی نمایشگاه صنایع دستی و سیاه چادر استقبال کردند که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

 این گردشگران سپس با دو دستگاه اتوبوس به بخش پاسارگاد عزیمت واز مجموعه تاریخی پاسارگاد دیدن کردند.

قطار ریلی هزار و یک شب شامل 47 نفرگردشگر از قاره های اروپا آمریکا و آسیا بودند که از کشورهای سوئیس، روسیه، مکزیک، ترکیه، فنلاند و دانمارک بودند که به مدت 10 روز از مناطق مختلف کشور بازدیدکردند.

قابل ذکر است که سفرگردشگران خارجی با قطار به کشورمان بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قراردارد به گونه ای که با اینگونه سفرها به کشور و استان فارس می تواند گردشگری ریلی نقش به سزایی در توسعه گردشگری فارس داشته باشد.

 جمعی از این گردشگران، استقبال در بدو ورود وهمچنین جاذبه تاریخی پاسارگاد را بسیار خوب توصیف کردند و اظهار امیدواری کردند که بتوانند دوباره به ایران واستان فارس سفر کنند. آنان شهرهای اصفهان و همچنین دیدن کویر ایران را پر جاذبه توصیف کردند واظهار داشتند که هرچه زودتر به شیراز و تخت جمشید بروند واز مناطق زیبای این دو شهر نیز دیدن کنند.

منبع: طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان