کد خبر: ۱۰۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

کشت گیاهان دارویی راهی برای مقابله با خشکسالی در پاسارگاد

کشت گیاهان دارویی بعنوان طرحی برای اصلاح الگوی کشت می تواند علاوه بر حفظ منابع آبی، باعث خودکفایی در تولیدات راهبردی و در نهایت، تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

به گزارش شیرازه، کاهش بارش در بلند مدت، تداوم پدیده خشکسالی، افت منابع آب زیرزمینی همزمان با مصرف 90 درصد آب تولیدی در بخش کشاورزی ساماندهی مصرف منابع آبی در این بخش را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیش از پیش مهم و حساس کرده است.

این بدان خاطر است که کمبود منابع آبی از مهمترین موارد آسیب پذیری در جوامع بوده و موجب ضعف در برابر دشمن می شود.

فعالیت و کار مضاعف به منظور مصرف بهینه آب و برداشت آب از منابع زیرزمینی طبق اصول علمی می تواند به تحقق کشاورزی پایدار و حفظ منابع آبی بیانجامد.

رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت: در شهرستان پاسارگاد 250 هکتار کلزا، 250 هکتار گلرنگ و 135 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت شده است که کشت این نوع محصولات نسبت به سال گذشته افزایش 500 درصدی سطح زیر کشت داشته است.

ابرهیمی کارشناس گیاهان دارویی نیز گفت: زعفران، زیره سبز،کنگر فرنگی،آویشن، خاک شیر و به لیمو از گیاهان دارویی است که در شهرستان پاسارگاد کشت می شوند.

به نظر می رسد اصلاح الگوی کشت و تحقق و اجرای آن می تواند علاوه بر حفظ منابع آبی، باعث خودکفایی در تولیدات راهبردی و در نهایت، تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

جمشید نعمتی جانشین فرمانده سپاه پاسارگاد اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه پاسارگاد به منظور ترغیب و تشویق کشاورزان شهرستان پاسارگاد تسهیلات ویژه ای در اختیارشان قرار می دهد که تاکنون هم 400 میلیون تومان تسهیلات در اختیار این متقاضیان قرار داده است.

منبع: طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان