کد خبر: ۱۰۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان سپیدان

نبود مرکز انتقال خون درسپیدان؛ مردم نوع دوست این شهرستان برای اهدا خون ناگزیرندبه مرکز استان مراجعه کنند.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان به عنوان یکی از بزرگترین وپهناورترین شهرستانهای استان فارس وجنوب کشور وشهرستانی پرتردد از لحاظ گردشگر؛ مسافر ومیهمان در اکثر فصول سال از داشتن مرکز پایگاه انتقال خون محروم است.

این درحالی است که وجود جمعیت زیاد در مناطق و شهرها باید بطور طبیعی یکی از ملاک های اصلی سازمان انتقال برای راه اندازی پایگاه خونگیری باشد، چه اینکه اهدا خون حرکتی خداپسندانه و انسان دوستانه است و ایجاد امکانات برای تقویت و رشد این حرکت امری ضروری است.

بگذریم، تاسف بارتر استقرار پایگاه انتقال خون به صورت چند ماهی یکبار انهم به صورت نامنظم در شهرستان صورت می گیرد  حال مردم نوعدوست سپیدان برای اهدا خون باید دچار سردرگمی باشند.

جالب توجه اینکه در زمان حضور پایگاه انتقال  خون برای خونگیری آمار اهدا خون حاکی از آن است که مردم این شهرستان  استقبال خوبی برای اهدا خون دارند .شهرستانی مانند سپیدان در حالی پایگاه انتقال خون ندارد که مسئولین استانی وشهرستانی قول مساعدت برای راه انداری پایگاه انتقال خون را داده بودند که بعد از گذشتن سالیان سال این امر محقق نشده است .

آنچه مسلم است اینکه در اغلب موارد، تزریق خون تنها راه نجات نوزادان، بیماران یا مصدومین است و از آنجا که تا امروز هیچ ماده‌ای در هیچ شرایطی نتوانسته جانشین خون، این ماده حیات بخش شود، انسان تنها تولید کننده و مصرف کننده خون خویش است و تبادل این ماده حیاتی به عنوان جلوه‌ای از ایثار و نوع دوستی همواره مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته است.

 این ایثار و از خودگذشتگی که به عنوان جلوه‌ای از یک عمل خدا پسندانه تلقی می‌شود و در قبال ارزش نهادن به این مردمی که بدون هیچ‌گونه چشم داشتی، تنها به دلیل نیاز یک هم نوع به این قطره خون با مراجعه به یک پایگاه خون، به دیگری زندگی می‌بخشند.

 به هرحال مردم مهربان و قدرشناس شهرستان سپیدان نشان داده اند که همواره در کارهای خیر و انساندوستانه از جمله اهدا خون پیشگام و پیشقدم بوده اند، بنابراین انتظار می رود مسوولان ذیربط در اسرع وقت نسبت به نبود پایگاه انتقال خون در این شهرستان اقدام کنند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان