کد خبر: ۱۰۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

انتقاد آیت الله ایمانی از وضعیت خیابان‌های شیراز در ایام حزن و شادی اهل بیت

امام جمعه شیراز گفت: بین شب شهادت و شب عید در بعضی از خیابان‌های شهر شیراز هیچ فرقی وجود ندارد.
انتقاد امام جمعه شیراز از وضعیت خیابان‌ها در ایام عزای اهل بیت(ع)به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در حاشیه برپایی جلسه تفسیر هفتگی قرآن كریم در مسجد احمدبن موسی(ع) كاظم شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی كاظم(ع) به تبیین شرایط زندگی آن امام همام پرداخت و گفت: آن حضرت پیشوا و امامی بودند كه در دوران بسیار سخت بنی عباس زندگی می‌كردند.
وی با یادآوری اینكه زندگی امام موسی كاظم(ع) مصادف با بخشی از دوران منصور دوانیقی و هارون عباسی بود كه به طاغوت آل عباس معروف بود، افزود: آن حضرت همانند اجدادش در راه حفظ اسلام ناب سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را تحمل كرد.
آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه امام موسی كاظم(ع) به فقه شیعه پویایی بخشید و آن را قوام داد، اظهار كرد: امام موسی كاظم(ع) تمام آنچه كه از پدران بزرگوارش در موضوع فقه شیعه، فرهنگ و تفكر دینی باقی مانده بود را جان و دل حفظ كرد تا در این راه به شهادت رسید.

امام موسی كاظم(ع) تمام حركت‌های انقلابی علیه ظالمان را در مسیر صحیح هدایت كرد

امام جمعه شیراز ادامه داد: علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشكلات امام تمام مسئولیت‌هایی كه را بر عهده ولی و امام جامعه بود را به نحو احسن انجام داده و از فقه شیعه به خوبی حفاظت كرد ضمن اینكه تمام حركت‌های انقلابی علیه حكومت ظالم زمان را هدایت و آنان را به مسیر صحیح هدایت می‌كرد.

انتقاد از وضعیت خیابان‌های شیراز در شب‌های شهادت اهل بیت(ع)

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت خیابان‌ها و فضای عمومی شهر شیراز در شب شهادت آن حضرت انتقاد كرد و گفت: بین شب شهادت و شب عید در بعضی از خیابان‌های شهر شیراز هیچ فرقی قائل نیست به عنوان مثال خیابان گلستان (خیابان منتهی به محل مسجد احمدبن موسی كاظم(ع)) تمام لامپ‌هایی که شب عید روشن است شب شهادت هم روشن است و دریغ از یک پرچم سیاه که یک مغازه‌دار در شب شهادت ائمه اطهار بر درب مغازه‌اش بزند.

مگر نصب یك پرچم سیاه مقابل درب مغازه چقدر هزینه دارد؟

آیت‌الله ایمانی با طرح این سئوال كه مگر نصب یك پرچم سیاه مقابل درب مغازه چقدر هزینه دارد؟ گفت: آن انتظارمان از اهل بیت(ع) کجا رفته و چه شده است؟ برای کسب مشتری همه کارها و تمام راه‌هایی را که یک مشتری بیشتر جلب شود، انجام می‌دهیم  اما به فکر اینکه فردا اهل بیت(ع) نگاهی به ما بكنند و در نگاه‌هایشان یک مشکل ما را حل کنند مثل اینکه مطرح نیست.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، اهمیت تعظیم شعائر اسلامی را یادآور شد و گفت: تعظیم شعائر یکی از مسائل مهم است؛ در شب شهادت امام موسی كاظم(ع) یك متر پارچه سیاه بر درب مغازه می‌زنیم و فردا شب آن را بر می‌داریم؟ چه می‌شود اگر چنین كاری را انجام دهی و به کجای دنیا لطمه می‌خورد؟ چه کسر و کمبودی به وجود می‌آید؟ آیا بازاریان قدیم ما هم همین‌گونه بودند؟ آیا همه این‌گونه با اهل بیت(ع) برخورد می‌کردند؟

وجود قریب ۱۴۰۰ بقعه متبركه در فارس موجب می‌شود تا اهل بیت(ع) حق زیادی بر گردن ما داشته باشند
وی با یادآوری اینكه بارها این معنا را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح كرده‌ام، گفت: به هر حال حضرت موسی‌بن جعفر(ع) به گردن ما حق دارد چرا كه عمده فرزندان آن بزرگوار اینجا و در شیراز و استان فارس هستند یعنی  حدود هزار و سیصد الی چهارصد امامزاده ما در استان فارس داریم که عمدتاً هم از فرزندان این امام بزرگوار هستند. سه امامزاده بلافصل و یکی با یک فاصله در این شهر هست که ما هیچ کجا اینگونه نداریم.

آیا نباید در شب شهادت امام هفتم عرض ادبی به ساحت فرزندان آن حضرت داشته باشیم؟

آیت‌الله ایمانی، وجود این امامزادگان را در شیراز حقی از جانب خاندان اهل بیت(ع) بر گردن مردم این دیار برشمرد و گفت: آیا برای این حقی كه آن حضرت بر گردن ما دارند، نباید عرض ادبی به ساحت مقدس ایشان داشته باشیم؟ امیدواریم كه گوش‌های شنوایی باشند كه این مطالب را شنیده و بر دل آنان اثر كرده و تأثیری داشته باشد و مؤمنین نیز عكس‌العملی در شب‌های شهادت اهل بیت(ع) داشته باشند و هیئت عزاداری راه افتاده و بازاری‌ها و خیابانی‌ها را به نصب یك پرچم سیاه تشویق و ترغیب كند.
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
1
اعضای شورای فرهنگ عمومی باید برنامه ریزی کنند
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
حضرت اقای........... شما چرادر مراسم سالروزشهادت حضرت شاهچراغ شرکت نکردید؟..


شیرازه!شماهم امانتداری کن....