کد خبر: ۱۰۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
مسئول قرارگاه راهبری عمار در نشست بصیرت افزایی در قیر:

نادیده گرفتن توصیه های رهبری بسیاری از فرصتهای کشور را سوزاند/ رئیس جمهور دوازدهم باید ولایتمدار، مدیر و ساده زیست باشد

مسئول قرارگاه راهبری عمار گفت: بسیاری از رئیس جمهور های ما اگر به توصیه های مقام معظم رهبری گوش می کردند، اینقدر فرصت سوزی نمیشد.

به گزارش شیرازه،  حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب رئیس قرارگاه راهبری عمار در نشست بصیرت افزایی که در شهر قیر برگزار شد، گفت: بسیاری از رئیس جمهور های ما اگر به توصیه های مقام معظم رهبری گوش می کردند، اینقدر فرصت سوزی نمیشد.

وی افزود: کسانی که توصیه های رهبری را در امور مختلف نادیده گرفتند، بعدها در محافل خصوصی به صحت و درستی آن توصیه ها اقرار کردند، ولی دیگر فایده ای نداشت چراکه فرصت های فراوانی برای کشور از دست رفت؛ لذا در انتخابات پیش رو به دنبال رئیس جمهوری بگردید که توصیه های رهبر را روی چشم بگذارد.

مسئول قرارگاه راهبری عمار اضافه کرد: امروزه 6 مسئله حیاتی وجود دارد که باید برای مردم تشریح شود و آنها عبارتند از: مسئله برجام، جنگ سوریه، اتفاقات یمن، مسئله فیش های نجومی، وضعیت جدید آمریکا و در نهایت مسئله انتخابات ریاست جمهوری.

طائب ادامه داد: درباره برجام ملت ما باید بداند که آمریکا به دنبال چه هدفی بود؟ مگر جناب رئیس جمهور نگفتند مذاکرات برد برد است؟ خب بُرد آمریکا چه بود؟ امروز برای همه مشخص شد که هدف آمریکا از مذاکرات خلع سلاح ایران بود و اگر موفق می شدند امروز نامی از ایران روی زمین نبود.

وی گفت: دولت آقای روحانی با شعار کلید بر سر کار آمد، خب کلید این دولت قرار بود چه قفلی را باز کند؟ زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد ما تحریم بودیم، نفت را می فروختیم ولی نمی توانستیم پول بگیریم. به گفته برخی رجال داخلی و خارجی نزدیک به 200 میلیارد دلار پول ما بلوکه شده بود.

مسئول قرارگاه راهبری عمار ادامه داد: آقای روحانی تصورش این بود که دَم کدخدا را ببیند و این پولها آزاد شود و بتواند ایران را گلستان کند، بر همین اساس بود که وعده های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله داد؛ ایشان تصور می کرد سه ماه مذاکره میکند، سه ماه طول میکشد که پول را تحویلش بدهند و شش ماهه ایران را گلستان می کند، امّا طرف مقابل یک سال و نیم مذاکرات را طول داد.

وی افزود: در مذاکرات آنها از ما چه خواستند؟ ابتدا گفتند باید مطمئن شویم شما بمب اتم نمی سازید، چگونه اطمینان حاصل می شود؟ ایران باید قلب راکتور اراک را بتن بریزد، تعداد سانتریفیوژهای فردو و نطنز را کاهش دهد، و دولت هم پذیرفت تا به آن پول بلوکه شده برسد.

طائب بیان داشت: دلسوزان کشور به دولتمردان گفتند در اجرای برجام پیشقدم نشوید و ابتدا پولها را تحویل بگیرید، زیرا ما یک تجربه تلخ در گذشته داریم که از بدعهدی دشمنان حکایت می کند. کدام تجربه؟ در جنگ صفین 8 ماه جنگیدند و رسیدند به مذاکره و 6 ماه عمروعاص و ابوموسی مذاکره کردند، مالک اشتر آمد پیش ابوموسی و نتیجه را پرسید، ابوموسی گفت به نتیجه رسیدیم و قرار است با هم نتیجه را اعلام کنیم.

وی گفت: عمروعاص با زیرکی به ابوموسی گفت تو صحابی پیامبری و ابتدا تو بالای منبر برو و نتیجه را بگو و سپس من می روم، ابن عباس یا مالک گفتند به حرفش اعتماد نکن که تو را فریب می دهد، اما ابوموسی گفت شما بدبین هستید و به بقیه اعتماد ندارید؛ (همان حرفهایی که امروز هم می شنویم) و بالا رفت و عمروعاص خدعه کرد.

مسئول قرارگاه راهبری عمار اظهار داشت: به دوستان گفتند اول پول را تحویل بگیرید بعد اراک و فردو را تعطیل کنید، اما با کمال تأسف همان حرف های ابوموسی را زدند و گفتند با بی اعتمادی کار پیش نمی رود و باید اعتماد کرد؛ اعتماد کردند و قلب اراک را بتن ریختند و بیش از 13 هزار سانتریفیوژ را بیرون کشیدند و سازمان ملل و آژانس هردو تأیید کردند که ایران بیش از تعداتش در برجام عمل کرده است.

وی افزود: حالا نوبت به آمریکا بود که جواب اعتماد ایران را بدهد، پس از سه ماه فراز و نشیب بالاخره رئیس بانک مرکزی ایران رفت تا آخرین دست آوردهای برجام را پیگیری و پول ها را بیاورد، وقتی برگشت نتیجه را اعلام کرد: «تقریباً هیچ».

طائب ادامه داد: آمریکایی ها گفتند برای اینکه پولهای شما آزاد شود باید دو کار دیگر هم بکنید و مشکل تروریست و حقوق بشر را در ایران حل کنید. خب ما چه کمکی به تروریست کرده ایم؟ آمریکایی ها می گویند هرکسی که با اسرائیل بجنگد یا به کشورهای درحال جنگ با اسرائیل کمک کند تروریست دولتی محسوب می شود، پس حمایت از حزب الله، حماس و کرانه باختری باید متوقف شود، حمایت و حضور در عراق و سوریه خاتمه یابد، و موشک های با برد بیش از 300 کیلومتر تولید نکنید.

وی گفت: چرا نتانیاهو از حمله هسته ای به ایران منصرف شد؟ زیرا فهمید که فاصله موشک های هسته ای آنها تا ایران حدود 7 دقیقه است، اما فاصله موشک های ایران از لبنان، غزه و کرانه باختری تا حیفا و تل آویو کمتر از یک دقیقه است. حالا فهمیدید چرا ما باید از لبنان و غزه حمایت نکنیم؟ فهمیدید چرا نباید موشک های دور بُرد بسازیم؟

مسئول قرارگاه راهبری عمار اضافه کرد: آنها گفتند برای اینکه ایرادات حقوق بشری آمریکا به ایران حل شود، باید دو چیز را از قانون اساسی حذف کنید، اول اصل ولایت فقیه است چراکه ولی فقیه حق وتو دارد و این خلاف حقوق بشر است، دوم شورای نگهبان است.

طائب در ادامه سخنانش با اشاره به مسئله فیش های نجومی اظهار داشت: این مسئله تازگی ندارد و امام علی (ع) می خواست با همین زیاده خواهان و کسانی که به بیت المال مسلمین دست درازی کرده بودند مبارزه کند که در میان محراب شمشیر به فرقش زدند، تا زمانی که امام زمان (عج) بیاید، این زیاده خواهان و اشرافان برای جوامع اسلامی دردسرساز خواهند بود.

مسئول قرارگاه راهبری عمار با اشاره به ویژگی های رئیس جمهور تراز انقلاب، گفت: رئیس جمهوری انتخاب کنید که ساده زیست باشد، کسی که ماشین ایرانی سوار شود تا مشکل صنعت خودرو داخلی را درک کند، کسی که قیمت خانه اش فاصله 30 میلیاردی با مردم نداشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهوری انتخاب کنیم که مدیریت داشته باشد و تجربه مدیریتی داشته باشد، و از همه مهم تر ولایتمدار باشد و توصیه های حکیمانه رهبری را نقشه راه دولتش بداند.

منبع: پرگون

نظرات بینندگان