کد خبر: ۱۰۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور :

سپیدان می تواند به شهرستان نمونه گردشگری تبدیل شود

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سپیدان اذعان داشت:شهرستان سپیدان می تواند به عنوان پایلوت کشوری ما دریک شهرستان گردشگری معرفی شود وبه یک شهرستان گردشگری نمونه تبدیل گردد.

به گزارش شیرازه، نخستین کارگروه اشتغال شهرستان سپیدان درسال جدید به ریاست شبیر زارع خفری فرماندار ورئیس کارگروه اشتغال سپیدان وباحضور نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور،خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، لطیفی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس،جهانخواه معاون فرماندار،پاک نژاد بخشدار مرکزی،گودرزی رئیس صندوق کارآفرینی واعضا کارگروه اشتغال شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه زارع خفری ضمن عرض خوشامدگویی به حاضرین اظهار داشت:شهرستان سپیدان با جمعیت بیش از ۹۰هزار نفر از سه بخش تشکیل شده است که بدلیل آب و هوای خوب به شهرستان چهارفصل مشهور است.
وی حسن بزرگ شهرستان را وجود ۷۰درصدی روستاییان اعلام کرد وافزود؛ یکی از اهداف مهم ما، دولت وصندوق کار آفرینی جلوگیری ازمهاجرت بی رویه روستاییان به شهر می باشد که شهرستان با ظرفیت بالای خود می تواند عاملی برای ماندگاری روستاییان در روستا شود.

فرماندار سپیدان در ادامه با اعلام آمار تعدادجوانان جویای کار وبه کارگمارده شهرستان بیان نمود؛در سپیدان تعداد ۱۰۵۶نفر وام خود اشتغالی دریافت نموده اند که به نوبه خود جای تقدیر وتشکر دارد.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان سپیدان خدمات صندوق کارآفرینی امیدرا ارزنده برشمرد وافزود: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۲۲میلیارد ریال جهت طرح های خوداشتغالی به سپیدان اختصاص داده شد که امیدواریم با توجه به ظرفیت بالا ،محرویت ونابرخورداری این شهرستان باحضور سبز آقای دکتر نوراله زاده بتوانیم بخشی از این نابرخورداری ومحرومیت را با ارائه تسهیلات مرتفع نماییم.

زارع خفری نرخ بیکاری در شهرستان را ۶درصد اعلام کرد واذعان کرد: ما میتوانیم اطمینان دهیم در صورت ارائه تسهیلاتی مازاد سهمیه شهرستان نرخ بیکاری را تاشش ماه آینده به زیر ۵درصد کاهش دهیم ودر راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ومحقق شدن شعار سال اشتغال و تولید در عمل گام برداریم.

فرماندار سپیدان در پایان با اشاره به طرح های مشارکتی وغیرمشارکتی شهرستان سپیدان خواستارارائه تسهیلات به چهار طرح مصوب شهرستان شد.

در ادامه خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی مفهوم نشست مسئولین را پیگیری ورفع نیاز مردم مطرح کردو افزود: امروز تمام خدمتگزاران ومسئولین به دنبال این هستند که در راستای سخنان مقام معظم رهبری بومی سازی و درون سازی اشتغال وتولید را عملی سازند که کارگروه اشتغال واعضا آن میتواند دغدغه های مردم را شناسایی نماید ونیاز آنها را برطرف کند.

وی مجموعه صندوق کارآفرینی امید رامورد اعتماد نظام ودولت دانست وافزود: این صندوق توانسته است با برنامه ریزی خود در بحث اشتغال در گوشه گوشه مملکت قدم های موثری را بردارد، ما نیز امیدواریم امروز بتوانیم از ظرفیت جناب آقای دکتر نوراله زاده در راستای تحقق اهداف شهرستان استفاده نماییم.

درپایان نوراله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشورشهرستان سپیدان را دارای مزیت رقابتی باپتانسیل بالا دانست وافزود: ما بایددر اولویت واستراتژی اول این مزیت رقابتی رامحور توسعه کسب کار قرار دهیم خصوصا بحث گردشگری این شهرستان که بایدسعی نماییم زنجیره خدمات گردشگری شهرستان را تکمیل نماییم.

وی اختصاص یک اعتبار خاص را برای تکمیل این زنجیره ضروری دانست وافزود؛ این شهرستان مزیت هایی دارد که من درشهرستان های دیگر کمتر دیده ام .

نوراله زاده با اشاره به سفرگذشته ای که به سپیدان داشته است نبود پارکینگ در متطقه گردشگری مارگون را از بزرگترین ضعف این منطقه دانست وایجاد پارکینگ را به نوعی ایجاد کسب کاربرشمرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اذعان کرد:  شهرستان سپیدان می تواند به عنوان پایلوت کشوری ما دریک شهرستان گردشگری معرفی شود وبه یک شهرستان گردشگری نمونه تبدیل گردد.

وی همچنین ضعف دیگر شهرستان را نبود آموزش فنی حرفه ای در حوزه پذیرایی وهتلینگ دانست واضافه کرد: این شهرستان با وجود مزیت رقابتی لبنیات محلی در پذیرایی ازگردشگران از این محصولات کم استفاده میکنند درصورتی که میتوان از تنوع گیاهان دارویی شهرستان به عنوان دمنوش های گیاهی استفاده کرد ویک وجه تمایز ایجاد نماییم.وی همچنین ایجاد باشگاه های ورزشی وبازی های کامپیوتری را از راه های دیگر تکمیل این زنجیره خدمات اعلام کرد.

نوراله زاده مزیت دوم شهرستان راحوزه کشاورزی معرفی کردوافزود: این هم از جمله مزیت هایی است که با فرآوری آن در مقیاس خرد وکارگاهی به نوعی زمینه اشتغال را فراهم خواهد نمود.

نوراله زاده در پایان اظهار داشت: ما برای عملیاتی کردن این گفته ها اعتباری خاص را به این شهرستان تخصیص خواهیم داد.

خبرنگار برومند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان