کد خبر: ۱۰۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

دو سالمندی که الگوی سلامت جامعه در پاسارگاد هستند

هفته سلامت امسال که از اول اردیبهشت ماه با شعار ' زندگی سالم، بانشاط و امید آغاز شده با اجرای برنامه های متفاوتی در پاسارگاد تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش شیرازه، هفته سلامت امسال که از اول اردیبهشت ماه با شعار ' زندگی سالم، بانشاط و امید  آغاز شده با اجرای برنامه های متفاوتی در پاسارگاد تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

اما به این مناسبت به سراغ دو تن از کهنسالان شهرستان پاسارگاد رفتیم که توانسته اند با راعایت اصول شیوه زندگی سالم و با امید، عمری سرشار از سلامتی را داشته باشند و حالا الگویی برای نحوه زندگی کردن شهروندان هستند.

آقای یدالله احمدی و خانم نساء عباسی از افراد کهنسالی هستند که با وجود داشتن 85 و 86 سال سن اما هنوز کارهای کشاورزی، باغداری و دامداری انجام می دهند.

آقای احمدی می گوید: هیچ گاه لب به دود و هیچ مواد مخدر نزده ام و همیشه فعالیت داشته و ورزش و تحرک را سر لوحه زندگی خود قرار دادم.

وی می گوید: باید در زندگی امید داشت و با توکل به خدا زندگی را ادامه داد.

خانم عباسی هم می گوید: ده ها سال است که کارهای باغ را خودم انجام می دهم و به جوانترها توصیه می کنم که فعالیت داشته باشند، امیدوار باشند و همیشه شادی را در زندگی داشته باشند.

خانم شادکام کارشناس بهداشت پاسارگاد می گوید: برای اینکه یک زندگی پرنشاطی را طی کنیم  باید اصول شیوه زندگی سالن رعایت شود که از جمله این اصول، تغذیه سالم، ورزش،تحرک و فعالیت بدنی،عدم استعمال دخانیات و پرهیز از هر گونه استرس است.

خانم علیزاده هم گفت: در حال حاضر 2950 نفر سالمند بالای 60 سال در شهرستان پاسارگاد هستند که اکثر آنها توانستند با رعایت مناسب سبک زندگی، هم اکنون با سلامت کامل زندگی را سپری کنند.

قرار است که به مناسبت هفته سلامت بیش از 50 برنامه و کلاسهای آموزشی در نقاط مختلف شهرستان پاسارگاد اجرا شود.


منبع: طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان