کد خبر: ۱۰۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری استان فارس در آئیین افتتاح ساختمان دادگستری قائمیه:

اگر کسی بخواهد به اعتماد مردم لطمه بزند برخورد قاطع خواهیم کرد

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اگر کسی بخواهد در انتخابات به اعتماد مردم لطمه بزند و آن را مخدوش کند ما با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش شیرازه، امروز طی آیینی ساختمان جدید دادگستری بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان با حضور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس و ائمه جمعه کازرون و قائمیه و دیگر مسوولان و اقشار مختلف مردم شهرستان و بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان برگزار گردید.


حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) گفت: با وجود مشکلات ساختمان دادگستری با همت مسوولان و مردم تکمیل و به بهره برداری رسید و اظهار امیدواری کرد که ورودی پرونده ها به این دادگستری هرروز کمتر شود.


وی بحث پیشگیری از وقوع جرم را وظیفه همه دانست و اظهار داشت: در این زمینه باید یک کار انقلابی صورت گیرد وبا عواملی که باعث ازدیاد وقوع جرم و جنایت اجتماعی می شود مبارزه شود که این خود همت مسوولان و کمک مردم را لازم دارد تا از وقوع جرم به صورت موثر جلوگیری شود.
امام جمعه کازرون تصریح کرد: راه حل اساسی پیشگیری از وقوع جرم کار فرهنگی و اعتقادی است که اگر مردم خداترس و با تقوی باشند خود به خود وقوع جرم و جنایت کمتر خواهد شد.


 خرسند با اشاره به شهر قائمیه و بخش چنارشاهیجان که بیشترین حافظان قرآن و را داراست و ظرفیت های بسیار مناسبی برای بحث فرهنگی برخوردار است افزود: یکی از دغدغه های شهرستان کازرون و بخش چنارشاهیجان زیرساخت های ضعیف فرهنگی است که خوشبختانه برنامه های خوبی در دست اجراست .


امام جمعه کازرون روحیه سعه صدر و ریش سفیدی را در کاهش پرونده های ورودی به دادگاه بسیار موثر دانست و اظهار داشت: با تقویت این روحیه و کارهای فرهنگی زمینه کاهش ورودی پرونده ها را به دادگستری می توان فراهم کرد.


خرسند با انتقاد از برخی خیرین که تنها به ساخت ساختمان و تهیه مصالح ساختمان کمک می کنند تاکید کرد: خیرین در بحث نرم افزاری هم ورود پیدا کنند و با کمک به کارهای فرهنگی و فکری زمینه ساز کاهش وقوع جرم شوند.


علی القاصی مهر ، مدیر کل دادگستری فارس در این مراسم اظهار داشت : یکی از راه های توسعه هر شهرستان و هر بخش زیرساخت های فرهنگی ، اقتصادی، امنیتی و قضایی است و در  بخش چنارشاهیجان با قدمت طولانی و جمعیت زیادی که برخوردار است ضرورت داشت که دادگاه مستقل و مجزا و تشکیلات قضایی متناسب با این حوزه راه اندازی شود.


وی گفت: با توجه به مردم متدین بخش چنارشاهیجان و محرومیت این بخش نسبت به سایر بخش ها شایسته است مسوولان استان و شهرستان اگر خواهان توسعه هستند نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند.


رئیس دادگستری استان فارس با بیان اینکه مسئله حیثیت؛ شرافت اجتماعی ،فرهنگی و دینی هر منطقه و حوزه باید حفظ شود تصریح کرد: شهری مثل قائمیه از بافت قبیله ای و عشیره ای برخوردار است و بعضی از جرائم اتفاقی آن  مربوط به عدم توجه به توسعه است که قابل پذیرش وقابل حل است و بعضی از جرایم نیز توسط خود مردم قابل پیشگیری است.


القاصی مهر با اشاره به آسیب های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد و ناهنجاری های اخلاقی که شوربختانه در کشور رو به افزایش است تصریح کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش این نوع آسیب های اجتماعی  نهاد های فرهنگی و همکاری مردم لازم و ضروری است.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: آنچه در انتخابات رئیس جمهوری و شورا های شهر و روستا مهم است حضور حداکثری مردم است و با ایجاد انگیزه و فضای سالم و رقابتی به این مهم کمک کنیم.


رئیس دادگستری استان فارس با بیان اینکه مجموعه قضایی به دقت انتخابات را رصد خواهد کرد تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به اعتماد مردم لطمه ای وارد کند و انتخابات سالم را مخدوش کند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.


تورج دالکی رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان نیز در این آئین گفت : ساختمان دادگستری با زیر بنای 2 هزار متر و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال ساخته شده است .

وی گفت : زمین دادگستری اهدایی توسط خیرین علی آرندی و قاسم آرندی است که در سه طبقه پیش بینی شده است.


خبرنگار : ایمان احمدی

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: القاصی ، دادگستری ، فارس
نظرات بینندگان