کد خبر: ۱۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

تعطیلی تنها کیوسک اطلاع رسانی قطب گردشگری فارس

شهرستان چهارفصل سپیدان باتوجه به داشتن برترین نقاط گردشگری در جنوب کشور، به دلیل ضعف تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری آنچنان که باید نتوانسته است در این حوزه موفق عمل کند.

به گزارش شیرازه،  شهرستان سپیدان با وسعت فراوان ودارای باغها وتفرجگاههای بی شمار و دارای پتانسیلهای گردشگری بسیاری نیز می باشد؛ اما شهرستان سپیدان در مقابل این سیل مشتاق وگردشگر آیا توانسته زیر ساخت های خودرا ارتقا دهد؟ گردشگری نه تنها مزیتی برای شهرستان سپیدان نیست بلکه مخل آسایش شهروندان وباعث نابودی طبیعت ومحیط زیست می شود .

شناساندن ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری سپیدان؛ نگین زاگرس به میهمانان و گردشگران بایستی از مهم ترین اهداف مسئولین فرهنگی و گردشگری این شهرستان باشد که از طریق آن و با ارائه خدمات گردشگری به میهمانان شاهد حضور بیش از پیش مهمانان و گردشگران در منطقه باشیم، اما متاسفانه  تنها فضای جوابگویی به گردشگران چند مدتی است تعطیل می باشد.

حضور گردشگران ومسافران در فصول مختلف در سپیدان فرصتی است که به دلیل عدم وجود برخی از زیرساختها و نبود مدیریت درست و اصولی به تهدیدی جدی در برخی از امور تبدیل می شود.یکی از معضلاتی که در چند سال اخیر سپیدان به ویژه در شهر اردکان به عینه قابل رویت است، نبود مکان ومجموعه ای جهت جوابگویی به مسافران وگردشگران داخلی وخارجی  است.

سپیدان به واسطه داشتن آثار تاریخی وطبیعی متعدد، یکی از شهرستان‌های شاخص در زمینه میراث فرهنگی با شهره ملی و جهانی است.این شهرستان با وجود این پیشینه درخشان و سابقه تاریخی و طبیعی و آثار باستانی نظیر  بقعه متبرکه  امامزاده سید نورالدین (ع) وامامزادگان ومناظر و تفرجگاه های بسیار در این شهرستان؛تنها مکانی که برای جوابگویی جهت گردشگران ومسافران وجود داشت مدتی است خاک میخورد ودرب آن بسته است وقفلی بزرگ بردرب ان قرار گرفته است.

امروزه نقش قاطع وتعیین کننده تبلیغات واطلاع رسانی گردشگری در افزایش مدت ماندگاری گردشگران و به تبع آن تحولات اقتصادی مقاصد گردشگری بر کسی پوشیده نیست. هر سال، فصل تابستان و یا ایام نوروز، بحث حضور گردشگران یکی از موضوعات داغ در میان مسئولان شهری و گردشگری و رسانه ­ها می­ شود. اگرمدت زمان گردشگرپذیری در شهرستان را به دوهفته نوروز و سه ماه تابستان ودوماه در زمستان  خلاصه کنیم چیزی حدود شش ، هفت ماه در سال برای دعوت وبرنامه ریزی از گردشگران برای حضور در  توریستی ترین نقطه فارس وجنوب وقت وجود دارد. ولی  اقدامی چشمگیر در حوزه ­ی گردشگری انجام نمی شود به طوری که تنها کیوسک مرکز اطلاع رسانی گردشگری سپیدان غیرفعال بوده ودرب ان مدتها بسته است وشیشه های نیز شکسته شده و عملا اقدامی برای جذب گردشگر انجام نمی شود.

  قابلیت­های گردشگری سپیدان به قدری هست که بشود از آن در جهت جذب گردشگر استفاده کرد ولی بی­ عملی مسئولان امر در امر تبلیغات و محدود کردن فعالیت­های گردشگری در بازه­ زمانی تابستان و زمستان باعث شده است، رقیبان سالیان سال گوی سبقت را از ما بربایند.

  شهرستان سپیدان در 70 کیلومتری شمال غرب مرکز استان در مسیر جاده شیراز به یاسوج قرار دارد. این شهرستان به لحاظ داشتن آب وهوای معتدل وتفرجگاههای بی شمار از استقرارگاههای قدیمی استان وجنوب کشور محسوب می شود.

با داشتن بهترین وزیباترین نهرها وچشمه سارها وباغات وابنیه های تاریخی ومذهبی وفرهنگی در سطح شهرستان میطلبد مسئولین امر فکری به حال گردشگری واطلاع رسانی وجذب گردشگر وصنعت توریسم نمایند.

منیع: مارگون

نظرات بینندگان