کد خبر: ۱۰۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
«با شهرستان ها»؛

نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش افتتاح شد /کشف محموله 22 کیلویی تریاک در سپیدان /آتش‌سوزی کارخانه چوب‌بری و جعبه‌سازی در کازرون مهار شد

در هفته ای که گذشت اتفاقات تلخ و شیرینی در شهرستان های استان فارس رخ داد اتفاقات شیرینی همچون عبور سومین قطار گردشگری از پاسارگاد و میزبانی پاسارگادی ها از گردشگران خارجی و اتفاقات تلخی همچون آتش سوزی کارخانه چوب در کازرون و یا غرق شدن کودک کازرونی در کانال آب.

 به گزارش شیرازه، استان فارس به واسطه تراکم جمعیت بالا نسبت به سایر استان های کشور، اقلیم های مختلف، سلایق سیاسی و فرهنگی متفاوت، وجود جاذبه های تاریخی و گردشگی یکی از پر خبرترین استان های کشور به شمار می رود. بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از مطالب شهرستان های استان را در قالب بسته خبری بصورت هفتگی باعنوان«با شهرستان ها»  منتشر نماید.

در هفته ای که گذشت اتفاقات تلخ و شیرینی در شهرستانهای استان فارس رخ داد اتفاقات شیرینی همچون عبور سومین قطار گردشگری از پاسارگاد و میزبانی پاسارگادی ها از گردشگران خارجی و اتفاقات تلخی همچون آتش سوزی کارخانه چوب در کازرون و یا غرق شدن کودک کازرونی در کانال آب.



کاشت بالغ بر 15 هکتار چغندرقند بهاره در بوانات 


فصل کاشت بهاره چغندر قند در مزارع شهرستان بوانات وزیر نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی آغاز شد و امسال بالغ بر 15 هکتار از مزارع شهرستان بوانات در بخش مرکزی و مزایجان زیر کشت چغندرقند رفت.

چغندر قند یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور و بسیار پراهمیت می باشد که جهت مصارف تولید شکر وقند در کارخانجات و استفاده از ملاس آن در دامداری ها می باشد. 


نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش افتتاح شد  


نمایندگی دانشگاه شیراز در شهرستان گراش در شب مبعث پیامبر اعظم (ع) افتتاح شد، مدرسه ابدی محل فعلی این نمایندگی است، و ساختمانی که برای دانشکده علوم قرآنی ساخته شده است، پس از تکمیل در اختیار این واحد نمایندگی قرار می‌گیرد.


مسابقات علمی زیست شناسی فارس به میزبانی ممسنی برگزار شد  


پانزدهمین دوره مسابقات علمی زیست شناسی و علوم آزمایشگاهی به میزبانی شهرستان ممسنی و با مشارکت بیش از 140 دانش آموز از 47 شهرستان و منطقه آموزشی استان فارس برگزار شد.


 در این مرحله از هر شهرستان و منطقه یک تیم 3 نفر شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون های کتبی و عملی تیم های برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

مسابقات رشته های فیزیک، شیمی و علوم آزمایشگاهی نیز به میزبانی شهرستان های پاسارگاد ارسنجان و فیروزآباد برگزار می گردد و شهرستان ممسنی میزبانی مسابقات رشته زیست شناسی را برعهده گرفته است.


کشف محموله 22 کیلویی تریاک در سپیدان  


سرهنگ سلطان محمدی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام گشت زنی در جاده شیراز- سپیدان به یک دستگاه خودرو زانتیا مظنون شدند که راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت خودرو متوقف و در بازرسی از آن 22 کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد



آتش‌سوزی کارخانه چوب‌بری و جعبه‌سازی در کازرون مهار شد  


نیمه شب 2 اردیبهشت 96 گزارش وقوع حریق در کارخانه مذکور از طریق سامانه 125 دریافت شد و آتش‌نشانان هر دو ایستگاه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کازرون گفت: وجود حجم زیادی از تخته و چوب موجب گسترش سریع آتش و مهار حریق را دشوار کرده بود.

صادق زاده خاطرنشان کرد: سرانجام پس از سه ساعت تلاش بی‌وقفه، ماموران آتش‌نشانی موفق به اطفای حریق شدند.


کشت گیاهان دارویی راهی برای مقابله با خشکسالی در پاسارگاد  


رحیم هوشیار مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد گفت: در شهرستان پاسارگاد 250 هکتار کلزا، 250 هکتار گلرنگ و 135 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت شده است که کشت این نوع محصولات نسبت به سال گذشته افزایش 500 درصدی سطح زیر کشت داشته است.

ابرهیمی کارشناس گیاهان دارویی نیز گفت: زعفران، زیره سبز،کنگر فرنگی،آویشن، خاک شیر و به لیمو از گیاهان دارویی است که در شهرستان پاسارگاد کشت می شوند.

به نظر می رسد اصلاح الگوی کشت و تحقق و اجرای آن می تواند علاوه بر حفظ منابع آبی، باعث خودکفایی در تولیدات راهبردی و در نهایت، تحقق اقتصاد مقاومتی شود.

غرق شدن کودک کازرونی در کانال آب  


روز جمعه کودکی خردسال که در کوچه های روستای تل بیض شهر بالاده در حال بازی بود  با افتادن در کانال آب  غرق شد؛ این کودک براثر افتادن در کانال انتقال آب کشاورزی به روستاهای پایین دست که از کوچه های این روستا می گذرد غرق و خفه شد.

اهالی این محله اظهار کردند: با وجود اینکه بارها به مسئولین از جمله جهاد کشاورزی کازرون در این خصوص تذکر داده بودیم اما آنها توجهی نکردند؛ در بهمن ماه سال گذشته به صورت کتبی خطرات این کانال انتقال آب را به اداره جهاد کشاورزی گوشزد کردیم که با بهانه هایی از اقدام به موقع جهت پوشش بخشی از این کانال که در روستا عبور می کند خودداری کردند.

قطارگردشگری هزار و یک شب از اروپا،آمریکا و آسیا به ایستگاه پاسارگاد رسید  


سومین قطارگردشگری خارجی در سال جاری با عنوان قطار هزار و یک شب وارد ایبستگاه راه آهن سعادت شهر شد و گردشگران این قطار از سوی مدیرکل راه آهن فارس و جمعی از اهالی شهرستان پاسارگاد مورد استقبال قرارگرفتند.


در بدو ورود گردشگران جمعی از اهالی شهرستان پاسارگاد و همچنین کلبه بوم گردی آقا میربا حضور در ایستگاه راه آهن سعادت شهر از گردشگران با دادن شاخه های گل وهمچنین اجرای موسیقی های محلی وبرپایی نمایشگاه صنایع دستی و سیاه چادر استقبال کردند که مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

 این گردشگران سپس با دو دستگاه اتوبوس به بخش پاسارگاد عزیمت واز مجموعه تاریخی پاسارگاد دیدن کردند.



نظرات بینندگان