کد خبر: ۱۰۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

روایت یک شاهد عینی از اهانت به زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس

خانم اصلان‌زاده از مسافرین پرواز تفلیس به تهران گفت: ۱۳ فرودین ماه در فرودگاه تفلیس و پس از بازرسی وسایل همراه مسافران، پلیس خانم فرودگاه تمام مسافران زن ایرانی را که پوشش مانتو و روسری داشتند مجبور کرد نه تنها مانتو بلکه روسری خود را بردارند.
روایت یک شاهد عینی از اهانت به زنان ایرانی در فرودگاه تفلیسبه گزارش شیرازه، خانم اصلان‌زاده از مسافرین پرواز تفلیس به تهران در خصوص جریان اهانت به زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس گفت: 13 فرودین ماه زمان بازگشت از تفلیس به تهران، حدود ساعت 10:30 صبح در گیت بازرسی فرودگاه تفلیس و در حین چک و کنترل، پس از بازرسی وسایل همراه مسافران پلیس خانم گرجستانی فرودگاه تمام مسافران زن ایرانی را که پوشش مانتو و روسری داشتند، مجبور کرد نه تنها مانتو بلکه روسری خود را بردارند.

این شاهد عینی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از زنان ایرانی به دلیل آشنا نبودن با زبان انگلیسی و نگرانی از حضور در خاک کشور بیگانه، تن به این کار داده و ناخواسته و از سر اجبار پوشش خود را برداشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه مامور بازرسی فرودگاه تفلیس مانند بقیه مسافرین به دنبال بازرسی از بنده هم بود اظهار داشت: زمانی که این مامور با اصرار و مقاومت اینجانب مواجه شد و در نهایت به دلیل فضای حاکم در فرودگاه و نگرانی مسافران بنده را به اتاقی راهنمایی کرده و در آنجا به طور کامل این بازرسی انجام شد.

این شاهد عینی در شرایطی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، جریان اهانت به زنان ایرانی در فرودگاه تفلیس را تشریح کرد که پیش از این ولی دادشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با اشاره به این اتفاق از انفعال وزارت امورخارجه انتقاد کرده و گفته بود: غیرت و شرف ایرانی کجا رفته است؟ زنان ایرانی را به بهانه بازرسی در فرودگاه تفلیس در ملأعام برهنه کرده‌اند.

در پی این اخطار مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در پی این اخطار خطاب به داداشی گفته بود: اگر مدرکی در این باره در اختیار دارید ارائه دهید تا به نماینده وزارت خارجه که در مجلس حضور دارد تحویل شود و پیگیری کند.

اکنون باید دید با وجود روایت شاهد عینی از جریان اهانت به مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس و همچنین اخطار نماینده آستار، آیا وزارت خارجه تصمیمی برای پیگیری این اتفاق از مسئولین گرجی دارد.

منبع: نسیم آنلاین
نظرات بینندگان