کد خبر: ۱۰۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهای فارس مطرح شد؛

برجام هیچ تهدید نظامی را از سر مردم ایران کوتاه نکرد/به کسی رای دهیم که در قبال دشمن کوتاه نیاید

ائمه جمعه استان فارس در خطبه این هفته خود با اشاره به انتخابات و شعار های انتخاباتی، معیار های انتخاب را برای مردم بیان کردند و از مردم خواستند تا در انتخاب خود دقت و با اگاهی رای دهند.

 به گزارش شیرازه، ائمه جمعه استان فارس در خطبه این هفته خود با اشاره به انتخابات و شعار های انتخاباتی، معیار های انتخاب را برای مردم بیان کردند و از مردم خواستند تا در انتخاب خود دقت و با اگاهی رای دهند.

برجام هیچ تهدید نظامی را از سر مردم ایران کوتاه نکرد

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به یازدهم اردیبهشت و روز کارگر اشاره کرد و اظهار داشت: بمناسبت این روز و خصوصا در سالی که مزین به نام «اقتصاد مقاومتى؛ تولید و اشتغال» است جا دارد از همه تلاشگران عرصه تولید خصوصا کارگران عزیز تقدیر شود، و این را همه ما باید بدانیم که بزرگترین جنگی که دشمن با ما دارد، جنگ اقتصادی است که خیلی وقت هست شروع کرده و خیلی ها که باید بفهمند که چه کار باید بکنند نه اینکه نفهمیده اند که به عکس کمک به دشمن هم می کنند.

وی در ادامه سخنان خود واردات بی رویه سالهای اخیر را مهمترین مشکل اقتصاد کشور برشمرد و واردات کالاهایی که در داخل ساخته می شود را خلاف قانون دانست و تصریح کرد: برخی از مسولان نه اینکه آنرا ضد ارزش نمی دانند که در واردات کالاها اصرار دارند، گمرک را کنترل نمی کنند، خودشان از اجناس خارجی استفاده می کنند، اینها سربازان دشمن در داخل کشورند.

امام جمعه بوانات افزود: این را همه بدانیم که برجام هیچ تهدید نظامی را از سر مردم کم نکرد، کسانی که چنین ادعائی می کنند یا مرعوب دشمن هستند و توان نظامی خودمان را نمی شناسند، یا اجیر و مزدور دشمن هستند و از روی عمد می خواهند مردم ما را بترسانند، نخیر برجام هیچ تأثیری بر کم کردن تهدید دشمن در ابعاد نظامی و اقتصادی نداشته، اگر دشمن امروز جرأت تهدید نظامی ندارد، به دلیل توان بالای نظامی ماست.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و اضافه کرد: سوم شعبان میلاد با سعادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. این روز را بنام روز پاسدار نامگذاری نموده اند که به همه کسانی که خود را پاسدار حریم اسلام و انقلاب میدانند و به آن پایبندند تبریک می گوئیم، پاسداری افتخار بزرگی است که نصیب هر کس نمی شود.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود روز معلم را به معلمین زحمت کش عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و اظهار داشت: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب حضرت آیت الله مطهری است که این روز نیز بنام روز معلم مزین است. اینکه چرا در بین این همه مناسبت، سالروز شهادت ایشان بنام روز معلم نام گرفته شاید علتش این باشد که استاد مطهرى در روشنگرى اقشار مختلف، به ‏ویژه قشر فرهنگى و فرهیخته جامعه قدم‏هاى اساسى برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیاى فکر دینى اصیل و بى ‏پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال‏ گذار ما بسیار مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: این تشابه کار استاد مطهری با کار معلمین که نقش کلیدى آنان به‏عنوان مجریان آموزش عمومى و الگوهاى اولیه دانش‏آموزان بسیار مهم جلوه مى‏کند چرا که معلمان جامعه، انسان‏سازان نسل بعدى‏اند لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینى(ره) همچون نقش انبیا است براى مردم. رسالت معلم رسالت مهمی است، آینده فکری و عملی کودکان و نوجوانان و جوانان در دست توانای معلمین است، لذا ضمن تجلیل از مقام شامخ معلم، توجه ویژه آنان به جایگاه مهم و ارزشمندشان را نیز از این قشر محترم خواستاریم.                                                             

امام جمعه بوانات در ادامه خطبه های نماز به مساله مهم انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در انتخابات باید دقت کنیم تا امور اجرائی را بدست کسی بدهیم که مدیریت منابع بلد باشد، ما در کشور پول داریم، منابع تولید ثروت داریم، نیروی کار داریم،  اما چیزی که نداریم روش و مدیریت این منابع را نداریم، بلد نیستیم که مردم را در کارها سهیم کنیم، یا نمی خواهیم که مردم سهیم باشند، عده ای فقط بلدند به مردم وعده بدهند و از آنها رای بگیرند و وقت عمل و کار که شد مردم دیگر هیچ کاره اند، فقط حزب خودشان، فقط برادر و برادر زاده و فامیل و هم فکران خودشان، این وضع حکومت داری نیست، چرا در کشور اسلامی باید عده ای حقوق نجومی بگیرند و وقتی به آنها اعتراض می شود، این نجومی بگیران را ذخائیر انقلاب بدانند؟ این طرز تفکر بدرد اداره مملکتی که مال امام زمان است نمی خورد. کسانی که تمام نگاهشان به خارج است.


کاندیداها رقیب خود را تخریب نکنند / برخی ها در طرح توسعه خیابان مصلی با شهرداری همکاری نمی کنند

حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز شوراها و هفته شهر و شهروند اظهار داشت: برای ساخت یک شهر آباد هم مسوولان و هم مردم باید تلاش کنند.


وی با بیان اینکه در خیابان مصلی هر روز شاهد تصادف هستیم تصریح کرد: برخی ها در طرح توسعه خیابان مصلی با شهرداری همکاری نمی کنند و بنده از طرف خودم و مردم از شهردار و ریاست دادگستری تقاضا دارم اقدام قانونی و کارشناسی شده را انجام دهند که آستانه صبر و حوصله مردم به پایان رسیده است.


امام جمعه قائمیه با اشاره به اینکه مسوولیت ها زود تمام می شوند تاکید کرد: بخاطر مسوولیت ها خدای ناکرده کاندیداها در رقابت های انتخاباتی رقیب خود را تخریب کنند و اگر شاهد بودید نامزدی در صدد تخریب دیگری برآمد، چون متخلف است ممکن است بعدا هم قانون شکنی کند و نباید به آنها رای دهید.


انصاری با اشاره به روز پاسدار و تبریک این روز اظهار داشت: پاسدار به معنای نگهبان و مراقب است و پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تاسی از شجاعت، مردانگی، ایمان و فضائیل اخلاقی در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی همچون دژ مستحکم در راه رسیدن به حق و حقیقت گام بر می دارند.


وی با اشاره به روز کار و کارگر تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال سزاوار است مسوولان کشور نسبت به کارگران رسیدگی بیشتری شود.


خطیب جمعه قائمیه با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دوازدهم اردیبهشت به نام روز معلم نامگذاری شده است و با اشاره به سخنان امام راحل (ره) گفت: مهمترین وظیفه معلم نمونه ایجاد روحیه تفکر و تعقل در دانش آموزان است.


انصاری با بیان اینکه طبق اخبار موثق و با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی دهستان های سمغان و انارستان و همچنین بخش چنارشاهیجان از منطقه برخوردار به منطقه کمتر توسعه یافته در امور حمایتی اضافه شده است از زحمات و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.


خطیب جمعه قائمیه اهدا عضو توسط خانواده نجفی را حرکت قابل تحسین دانست و افزود: با اهدا عضو کودک 4 ساله چند نفر از بیماران زندگی دوباره یافتند و از شهردار و شورای شهر می خواهم که نام یکی از کوچه ها و یا خیابان های شهر قائمیه به اسم طاها نجفی نامگذاری شود تا خاطره ایثار و از خود گذشتگی این خانواده به نسل های بعدی منتقل گردد. 


وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید دادگستری بخش چنارشاهیجان و کوهمره اظهار امیدواری کرد که این دادگاه هر روز خلوت تر شود و از تمام کسانی که در این کار خیر شرکت کردند تشکر کرد.


وی با اشاره به گشایش مرکز فرهنگی محمد رسول الله( ص) در محله ساسانی آباد شهر قائمیه اظهار داشت: این مجموعه متعلق به تمام گروهها و طوائف و اقوام این شهر است و امیدوارم با تشکیل هیئات امنا متشکل از بزرگان اقوام مختلف بتوانیم بهترین استفاده را از این مرکز ببریم.

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در گرو اهمیت دادن به کار و کارگر است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به روز پاسدار گفت:سابقه ی سپاه پاسداران سابقه ای روشن ٬ماندگار٬عزتمند و پر افتخار است.

امام جمعه زرقان با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار ادامه داد : امنیت کشور از برکات وجودی سپاه است و سپاه در همه لحظات و همه جا جایگاه الگویی و شان سرمشق بودن خود را حفظ و تقویت کرده است.

خطیب نماز جمعه زرقان همچنین با تبریک میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز ٬از جانبازان به عنوان شهدای زنده یاد کرد که علی رغم تمام مشکلات و جراحات جسمی و روحی که دارند ٬لحظه ای احساس ضعف و ابراز گله مندی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی شیرازی با اشاره به ولادت امام سجاد (ع) و روزآزادگان ،آزادگان‌ را قهرمانان در اسارت نام برد که از عزت کشور در اسارت دفاع کردند.

امام جمعه زرقان در ادامه خطبه ها با تبریک روز کارگر به کارگران زحمتکش گفت : تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در گرو اهمیت دادن به کار و کارگر است و باید کارخانه های تعطیل٬نیمه تعطیل و در حال تعطیل فعال شوند.

خطیب نماز جمعه زرقان با گرامیداشت سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری در ادمه گفت : در مقام معلم همین کلام مولا علی (ع)بس که فرمود:«من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا».هر کشوری که به اعتلا ٬رشد٬ترقی٬عزت و افتخار رسیده است از معلم بوده است و همچنین سنگ زیربنایی کشور ٬خودکفایی و استقلال کشور معلمین هستند و دولت لازم است به قشر فرهنگیان کشور توجه ویژه ای داشته باشد.

باید در انتخاب خود هوشیار باشیم /  به کسی رای دهیم که در قبال دشمن  کوتاه نیاید

حجت الاسلام محمد تقی عباسی امام جمعه خشت در خطبه های این هفته نمازجمعه ، با مهم دانستن انتخابات ریاست جمهوری گفت : باید در انتخاب خود هوشیار باشیم و به کسی رای دهیم  که در خط امام و رهبری  ، دارای شجاعت  و در قبال دشمن  کوتاه نیاید.


وی افزود: خیلی ها اسم امام ، رهبری و انقلاب را می آورند اما پشت پرده چیزهای دیگری است و مبادا رئیس جمهوری انتخاب کنیم که در مقابل غارتگری و حقوق های نجومی و مسایل این چنینی کوتاه بیاید.


خطیب جمعه خشت با تسلیت شهادت جمعی از پرسنل نیروی انتظامی توسط گروهک تروریستی جیش الظلم  گفت: دشمنان فکر می کنند با به شهادت رساندن تعدادی از نیروهای با تقوا می توانند به کشور امام زمان که هشت سال مورد تعرض بیگانگان دنیا قرار گرفت و در حال حاضر پیام انقلابش در آن سوی مدیترانه و آمریکا منتشر و نفوذ کرده خللی وارد سازند.

عباسی ادامه داد : این مزدوران که وابسته به رژیم غاصب اسراییل هستند  باید بدانند ، گلوی صهیونیست در دستان ملت انقلابی ایران است و به حول قوه الهی آنان  را از صحنه روزگار محو خواهند کرد.


امام جمعه خشت با مهم شمردن دو فریضه ی واجب امر به معروف و نهی از منکر افزود: رهبری و  همه مراجع تقلید آلات قمار و غنا را حرام اعلام کرده اند اما متاسفانه در بعضی ارگان ها و لابه لای برنامه های صداوسیما این خلاف شرع انجام می شود که به هیچ وجه نواخته شدن ساز و آواز جایز نیست.


وی خشت با تبریک  اعیاد شعبانیه  خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از اصل  اسلام و انقلاب  حاضر هستیم جان خود را بدهیم اما کارهای خلاف را هم وظیفه داریم بازگو کنیم .

کشور نیازمند مدیریت انقلابی و دلسوز می باشد، با حرف که چیزی پیش نمی رود

آیت الله فقیه خطیب جمعه نی ریز با اشاره به نهم اردیبهشت؛ روز شورا گفت : شوراها جهت دفاع از حقوق و نظارت بر مسوولان، پیگیری امورات جامعه تعیین شده اند، افراد صالح، مطمئن و توانمند را انتخاب کنید.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان کرد: تعصبات خانوادگی، قومی و محلی را کنار بگذارید تا افراد توانمند جرأت پیدا کنند به صحنه بیایند.

وی تصریح کرد: فردی را برای انتخاب شورا انتخاب کنید که برای رفع مشکلات مردم و جامعه تلاش کند و پیگیر باشد، انقلابی عمل کند، فردی را انتخاب کنید که انقلابی باشد، اهل عمل باشد.

وی افزود: مدیریت کشور باید به فردی که شایسته است سپرده شود که در خدمت مردم باشد، گرفتاری ها را از بین ببرد.

امام جمعه نی ریز ادامه داد : ما کشور غنی داریم ولی مدیریت انقلابی، دلسوز می خواهد، با حرف که نمی شود باید مرد عمل و کار بود.

وی خاطر نشان شد : نامزدهای انتخابانت ریاست جمهوری می بایست در مناظرات برنامه های خود را ارائه دهند، به دور از تخریب یکدیگر، برنامه های خود را دقیق ارائه دهند، مردم با شعور و درک خود می توانند فرد اصلح را تشخیص دهند .

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه ها خاطر نشان شد : در کشور مدام کارخانه ها تعطیل، کارگران بیکار، مردم مرتب گرفتار می شوند، مسوولان سعی کنند احترام کارگران جامعه را داشته باشند .

آیت الله فقیه بیان کرد : امیرالمومنین علی (ع) کارگری می کردند، هنوز چاه هایی که این امام حفر کرده بودند پابرجا هستند، جوانان دنبال کار باشند، همه که نباید پشت میزنشین باشند، تولید و تحرک در جامعه ایجاد کنید .

وی در پایان در خصوص روزجهانی مطبوعات گفت : کتاب ها و نوشته ها مفید و در خدمت مردم باشد، این ها می بایست در جهت اصلاح جامعه باشند، متأسفانه فضای مجازی این فضا و اهداف را تحت تاثیر قرار داده است .

نظرات بینندگان