کد خبر: ۱۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مسئول امداد ونجات هلال احمرخبرداد؛

نجات زن کوهنورداز ارتفاعات برم فیروز

زن کوهنورد شیرازی که به علت سقوط از ارتفاع کوه دچار آسیب و شکستگی پای راست شده بود توسط عوامل هلال احمر شهرستان سپیدان نجات یافت.

به گزارش شیرازه، مهدی خورشیدی مسئول امداد ونجات هلال احمرشهرستان در گفتگو با خبرنگارما با تایید این خبر گفت: یک زن کوهنورد که در کوههای اطراف دریاچه برم فیروز دچار حادثه شده بود توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: در پی تماس تلفنی با سامانه اطلاع رسانی سپیدان مبنی بر نیاز به امداد رسانی به فرد آسیب دیده، تیم امداد کوهستان به همراه  از پایگاه مرکزی سپیدان به منطقه اعزام گردید.

مسئول امداد ونجات هلال احمرشهرستان  ادادمه داد: ساعت 10صبح امروز گرفتار شدن کوهنورد زن درارتفاعات برم فیروز به سامانه112 اعلام شد که به سرعت گرده امداد ونجات کوهستان پایگاه رنج بلافاصله نیروهای عملیاتی خود را به ارتفاعات مذکور اعزام کرد.

خورشیدی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک زن کوهنورد به علت نداشتن تجهیزات مخصوص و آشنا نبودن به مسیر در دریاچه وقله برم فیروز دچار شکستگی پاشده و عوامل امدادی گروه امداد ونجات کوهستان پس از جستجو در این دره، کوهنورد زن  که قادر به حرکت نبود را یافته و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه زن جوان دچار مصدومیت شده بود، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی با استفاده از لباس گرم و پتو اقدام به گرم کردن کوهنورد کردند و با بکارگیری تجهیزات مخصوص و برانکارد و زن  کوهنوردرا حدود پنج ساعت حمل کرده و به آمبولانس انتقال دادند.

خورشیدی افزود :با توجه به مسیر کوهستانی با شیب تند تیم کوهستان با همت و تلاش موفق به حضور بر بالین بیمار شدند که پس از انجام اقدامات پیش درمانی  بعد از 5 ساعت تلاش وحمل مصدوم توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان امام حسین (ع)منتقل گردید .

وی افزود: با توجه به مسیر صعب العبور ،کوهستانی و منطقه صخره ای با شیب تند، تیم امداد کوهستان هلال احمر با همت و تلاش قادر به حضور بر بالین بیمار شدند که پس از انجام اقدامات پیش درمانی ؛مصدوم به پایین کوه انتقال داده شد و توسط آمبولانس اورژانس سپیدان به بیمارستان منتقل گردید

منبع: مارگون

نظرات بینندگان