کد خبر: ۱۰۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
شرکت ملی صنایع پتروشیمی تایید کرد

ایجاد 200 هزار شغل به ازای تولید هر یک میلیون تن پلیمر

براساس گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی در صورت سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی می‌توان در ازای تولید هر یک میلیون تن پلیمر 200 هزار شغل ایجاد کرد.
ایجاد 200 هزار شغل به ازای تولید هر یک میلیون تن پلیمربه گزارش شیرازه، روز گذشته در جریان برگزاری اولین مناظره برخی از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری نسبت به این موضوع که چگونه می‌توان با تولید یک میلیون تن پلیمر 200 هزار شغل پایدار ایجاد کرد واکنش نشان دادند و اعلام کردند اگر واقعا این گونه است الان بنابر آمار تولید محصولات پتروشیمی نباید مشکل اشتغال در کشور وجود داشته باشد و در کل این گفته را رد کردند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که پیشتر بر اساس نامه رئیس اتحادیه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خطاب به معاون اجرایی دولت به این موضوع به صراحت اشاره کرده است.

در بخشی از متن این نامه بیان شده است به ازای هر یک میلیون تن تولید پلیمر می‌توان در صنایع تکمیلی و پایین دستی 200 هزار شغل مستقیم و پایدار ایجاد کرد.

ولی با توجه به وجود این نامه متاسفانه برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری این صحبت را نادرست اعلام کرده و می‌گویند برای ایجاد هر شغل به سرمایه گذاری 100 تا 300 میلیون تومانی نیاز است.

اما براساس اسنادی مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز ایجاد 200 هزار شغل در صنایع تکمیلی پتروشیمی تایید کرده است.

براساس گزارشی که رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تیرماه سال 95 خطاب به رئیس هماهنگی و نظارت تولیدی و زیربنایی حوزه معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول ریاست جمهوری تهیه کرده است، صراحتا اعلام می‌کند حسب مطالعات انجام شده در این شرکت که میزان اشتغال متوسط به ازای هر یک میلیون تن مواد پلیمری خام 200 هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

بنابراین باید گفت که کاندیداهای منتقد به این موضوع ظاهرا نسبت به ایجاد 200 هزار شغل در صورت ایجاد صنایع تکمیلی پتروشیمی واقف هستند و تنها هب دلایل سیاسی این موضوع را انکار می کنند.

ایجاد 200 هزار شغل به ازای تولید هر یک میلیون تن پلیمر
منبع: فارس
نظرات بینندگان