کد خبر: ۱۰۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون فرهنگی شهردار شیراز:

آغاز به کار جشنواره «پسین اردیبهشت» در باغ هنر شیراز/ برطرف شدن بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی شهر با تبدیل هنر به اقتصاد

احمد همتی معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: اگر هنر به اقتصاد تبدیل شود ضمن اینکه از حضور گردشگران استفاده می‌شود بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی شهر و شهروندان نیز برطرف می‌شود.
به گزارش شیرازه، احمد همتی در آئین گشایش ویژه برنامه‌های هفته پسین اردیبهشت که با حضور مسئولان و حضور پر شور و گسترده مردم در باغ هنر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: تقارن نخستین روز از هفته شیراز با میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) مایه برکت و مباهات است.

وی با بیان اینکه جشنواره پسین اردیبهشت با هدف غنی سازی اوقات فراغت و همراه با جشن‌های مردمی تا نیمه ماه شعبان ادامه دارد گفت: در این جشنواره صنایع دستی که در فرهنگسراها به همت مربیان انگیزه‌مند که بیش از 140 رشته هنری را آموزش می‌دهند به مردم معرفی و تولیدات هنرجویان برای فروش در معرض دید قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه هنرمندان با آموزش این هنرها می‌توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند، اظهار کرد: آنها هم برای خودشان تولید ثروت می کنند و هم در جامعه برای افرادی که در این رشته‌ها داری فن و هنر می‌شوند اشتغال ایجاد می‌کنند.

همتی ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقای آن در سطح جامعه را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: در چند سال گذشته میزان فضاهای فرهنگی و ورزشی شیراز گسترش یافته است و گسترش فضاهای فرهنگی گسترش اقدامات نرم‌افزاری را می‌طلبد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز تصریح کرد: جشنواره پسین اردیبهشت که از شب میلاد امام حسین (ع) آغاز به کار کرده هر شب تا شب میلاد با سعادت امام زمان (عج) از ساعت 17 تا 22:30 در خدمت شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر هنر به اقتصاد تبدیل شود ضمن اینکه از حضور گردشگران استفاده می‌شود بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی شهر و شهروندان نیز برطرف می‌شود، بیان کرد: این برنامه‌ها باید استمرار داشته باشد و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای گردشگران نیز اجرا شود تا آنها بتوانند این برنامه‌ها را به همشهریان خود منتقل کنند و سفیران شهر ما باشند.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه «حسین منی و انا من حسین»، خاطرنشان کرد: این روایت نشان می‌دهد علت بقای دین و مکتب پیامبر، جانفشانی امام حسین (ع) و واقعه عاشورا است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه در حزن و اندوه اهل بیت (ع) باید غمگین و در شادی آنها باید شاد بود، تصریح کرد: در این ایام بحث دادن عیدی به کودکان و بیان فلسفه این هدیه را فراموش نکنید تا فرزندان ما بدانند یکی از بهترین دلایل شادی مسلمانان و شیعیان ولادت حضرت امام حسین (ع) است.

همتی با اشاره به خجسته زادروز حضرت امام حسین (ع)، حضرت امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) در روزهای ابتدای ماه شعبان و میلاد حضرت امام زمان (عج) در نیمه این ماه مبارک، بیان کرد: این ایام به هفته شیراز گره خورده، شیرازی که شیرازه و مهد تمدن اهل بیت (ع) و خاستگاه زبان فارسی است و این زبان نیز به نام استان فارس گره خورده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: این منطقه در دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مهد تمدن بوده و نسبت به سایر مراکز استان‌ها در این زمینه قابل قیاس نیست.
نظرات بینندگان