کد خبر: ۱۰۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

ناراحتی مردم کازرون از مدیران غیر بومی

انتخاب مدیران غیر بومی مردم شهر کازرون را می رنجاند و همیشه این سوال را در اذهان آنها می پروراند که آیا در این شهر قحط الرجال است.

به گزارش شیرازه،  با رصد حوادث اخیر در مورد شرکت ها، صنایع بزرگ و ادارات دولتی و مناصب مهم سیاسی در کازرون یک سوال به ذهن هر انسان عاقلی متبادر می شود و آن اینکه، مگر نه آن چه در انتخاب و گزینش مدیران ملاک است و در دستورالعمل اجرایی ضوابط انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران نیز به آن اشاره شده، شایسته سالاری است؟

افراد باید از مسیر ارتقای شغلی عبور کنند و در واقع ۳ معیار کلی وظایف، نقش ها و مهارت های مدیریتی متناسب با پست مورد تصدی در انتخاب افراد نقش دارد، پس طبیعی است که انتخاب افراد بومی با توجه به احساس تعلق و شناخت بیشتر از حوزه ماموریت ، محاسن و مزایایی دارد اگرچه به دلیل بعضی مشکلات و شرایط منطقه ای گاهی اوقات محدودیت هایی را هم در اجرا ایجاد می کند.


انتخاب مدیران غیر بومی مردم شهر را می رنجاند و همیشه این سوال را در اذهان آنها می پروراند که آیا در این شهر قحط الرجال است؟


سوال امروزه مردم این شهر این است ؛ آیا در شهری که فرزندان برومند آن در حوزه های مختلف کشور و بین المللی ، نخبگان و مدیرانی توانمند و جسور دارد که آوازه آنها ملی است، کسی پیدا نمی شود که به عنوان مدیر درمجموعه های مختلف این شهرستان انتخاب شود؟


آیا درکازرون قحط الرجال است که از فلان شهر ویا فلان استان که هیچ شناختی هم از مردم این منطقه ندارد به پست های کلیدی این شهرستان گماشته می شوند؟


آیا در شهری که فقط با نام بردن از دانشمندان، پزشکان و علمایش یک کتاب می شود نوشت ،  ۱۰ نفر پیدا نمی شود که مسئولیت های کلیدی شهر را به دست بگیرند؟

بقول خواجه شیرازی، سالها دل طلب جام جم از ما میکرد ، آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.

منبع:  کازرون خبر

نظرات بینندگان