کد خبر: ۱۰۹۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

بعضی مدیران با رانت، کانون‌های قدرت و ثروت تشکیل داده‌اند/اظهار ضعف و ترس، دشمنان را به طمع انداخته

کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در آستانه اربعین انقلاب اسلامی زمان آزمون و خطا تمام شده و باید دولتی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با معیارهای جمهوری اسلامی انتخاب شود.
بعضی مدیران با رانت، کانون‌های قدرت و ثروت تشکیل داده‌اند/اظهار ضعف و ترس، دشمنان را به طمع انداخته
به گزارش شیرازه، عصر دیروز همایشی با حضور جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با موضوع دولت تراز انقلاب اسلامی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد.

جواد کریمی قدوسی در این همایش گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم باید دولتی در تراز انقلاب اسلامی و متناسب با معیارهای جمهوری اسلامی انتخاب شود. در آستانه اربعینِ انقلاب ملت ایران دیگر زمان آزمون و خطا تمام شده است. همان‌گونه که وقتی بذری کاشته می‌شود بعد از چهل سال به پختگی می‌رسد ملت ایران هم با پختگی باید دولتی را انتخاب کند که آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کند و در برابر خواسته‌های عموم جامعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پاسخگو باشد.

کریمی قدوسی افزود: از زمان پیروزی انقلاب  تا به حال هیچ دولت انقلابی نداشته‌ایم که از ابتدای کار تا انتها به آرمان‌های انقلاب و اسلام وفادار باشد. امروز که در آستانه چهلمین سال عمر انقلاب هستیم ظرفیت‌های‌ بسیار زیادی در جامعه وجود دارد و در عین حال که آماده یک تحول بزرگ در پیشرفت و جهش کشور هستیم خطرهای بزرگی کشور را تهدید می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضرت امیر (ع) در توصیف زمامدار اسلامی چند ویژگی بیان کرده‌اند که با توجه به فرمایشات ایشان چند مولفه برای دولت اسلامی و انقلابی را بیان می‌کنم؛ یک دولت انقلابی باید مومن به اجرای احکام الهی باشد. با توجه به اینکه اسلام بعنوان کامل‌ترین دین در حوزه‌های مختلف نیازهای بشر پیش‌بینی‌های لازم را داشته است باید احکام دین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیاده شود. زیرا تا زمانی که احکام دین در حوزه‌های مختلف اجرا نشود محال است بشر به سعادت و آرامش دست یابد و عمده مشکلات جامعه امروز به دلیل مورد غفلت گرفتن این اصل در زمامداری دولتمردان جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی ویژگی های منحصر به فرد و مختص خود را دارد و از مصادیق دولت انقلابی، استکبارستیزی است. باید  دولتی انتخاب شود که با اعتقاد به آرمان‌های انقلاب در برابر دشمنان اسلام و امت اسلامی موضع سرسختانه داشته باشد و با جدیت تمام دشمنان را به چالش بکشد. زیرا اظهار ضعف و ترس، دشمنان را به طمع انداخته و جنگ رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: درون امت اسلامی انحراف‌ و فتنه‌های مختلف بوجود می‌آید و لازم است مدیران در برابر انحرافات موضع شفاف و روشن داشته باشند زیرا با فرقه‌گرایی و انحرافات ملت دچار تفرقه و چنددستگی خواهند شد. چند پارگی صدمات جبران ناپذیری بر پیکره ملت وارد خواهد کرد. زمانی که مسئولین در برابر فساد و فتنه سکوت می‌کنند یا از فسادهای صورت گرفته اطلاعی ندارند و یا خودشان با مفسدین همکار هستند و برنامه‌هایشان به صورت مشترک اجرا می‌شود.

جواد کریمی قدوسی متذکر شد: دولتی که به تمام اصول و جزئیات انقلاب اسلامی وفادار و پایبند باشد و به اختیارات نهادها و ارگان‌های دیگر تعرضی نداشته باشد. به دلیل اینکه بدون برنامه کشور را  نمی‌توان اداره کرد لازم است سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهد و از بیلان کاری جلوگیری کند.

این نماینده مجلس گفت: رمز پیروزی وحدت کلمه است و ملت ایران هزاران سال علی‌رغم تفاوت‌های قومی و زبانی برادرانه در کنار هم زندگی کرده‌اند و لازم است مدیرانی انتخاب شود که وحدت این ملت را عمق ببخشیده و با درک نیاز واقعی مردم و با پرهیز از احزاب دست ساخته از ایجاد تفرقه جلوگیری و قلوب مسلمین را به هم نزدیک کند.

او افزود: دولت باید در انتخاب مدیران دقت لازم را داشته باشد و افرادی را گزینش کند که خادم ملت باشند و عمر خود را در خدمت به خلق صرف کنند. به گفته امام (ره) در جمهوری اسلامی مدیران نباید به دنبال ثروت اندوزی باشند و اگر فردی مایل است زندگی مرفهانه ای داشته باشد مسئولیت دولتی و حاکمیتی به عهده نگیرد. متاسفانه بعضی مدیران با رانت، کانون‌های قدرت و ثروت تشکیل داده‌اند و فتنه‌ها از دل این کانون‌ها بیرون خواهد زد.

کریمی قدوسی در پایان متذکر شد: ملت ایران به دولتی نیاز دارد که علاوه بر پیگیری اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم در برابر تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان ایستادگی و عزت دیرینه این ملت را حفظ کند و منابع و ثروت ملی را با سخاوتمندی به دشمن تقدیم نکند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
0
اینکه گفتن ندارد همه می دانند فکری برای اصلاح امور کنید