کد خبر: ۱۰۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
زاکانی در گنبدکاووس:

کشور نیاز به یک تحول دارد/ برادر جهانگیری چگونه صاحب بانک گردشگری شد؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیاز به یک تحول دارد و باید با اراده‌ای قوی تصمیم بر تغییر در کشور بگیریم و کشور را به فردی بسپریم که طعم فقر را چشیده باشد.
کشور نیاز به یک تحول دارد/ برادر جهانگیری چگونه صاحب بانک گردشگری شد؟به گزارش شیرازه، علیرضا زاکانی عصر دیروز (12 اردیبهشت) در همایش اعیاد شعبانیه با حضور حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مسجد قائمیه شهرستان گنبدکاووس گفت: دولت اعلام کرده 700 هزار شغل ایجاد کرده و مرکز آمار می‌گوید 615 هزار نفر، اگر بیکاری را با این رقم رشد اشتغال دولت در نظر بگیریم، 9 سال طول می‌کشد تا بیکاران سرکار بروند البته اگر به بیکاران جامعه افزوده نشود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وضعیت چرا دولت این مسند را چسبیده و حاضر نیست به فرد دیگری واگذار کند.

عده‌ای شعارهای فریبنده به مردم می‌دهند

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم دانستنی‌ها را بگوییم که چه افرادی میدان‌دار حاشیه‌نشینی و بیکاری هستند و نگذاریم یک عده مردم خوب ما را با شعارهای فریبنده، فریب دهند.

زاکانی یادآور شد: مسئولان کشوری دولت کنونی به مردم بگویند که فرزندانشان در کجا در حال تحصیل و یا زندگی هستند؟ امروز باید با اراده قوی تصمیم بر تغییر در کشور بگیریم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: این اراده را باید با سرعت بر پیکره جامعه وارد کنیم و آبشخور سختی جامعه را پیدا کرده و مشکلات را حل کنیم.

زاکانی گفت: کشور دارای توانمندی‌های بسیاری است و انگار دولتمردان قرار نیست به آن توجه کنند زیرا فرصت فکر کردن به این موضوعات را ندارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امید داریم با تلاش فراوان در این چند روز با تمام وجود تغییر بزرگ را به ارمغان بیاوریم و دربرابر شور و نشاط به بند کشیده شده و افسردگی جامعه، قیام کنیم و تصمیم به تغییر گرفته و به همت یکدیگر این اتفاق رقم بخورد.

وزیر کنونی دولت یک‌هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه دارد

وی تصریح کرد: زمانی از وزیر کنونی دولت می‌پرسند شما چرا اینقدر پول و سرمایه دارید عنوان می‌کند، من تنها یک‌هزارو 500 میلیارد تومان دارم و نفر هفتم هستم و 6 نفر دیگر بیشتر از بنده ثروت دارند,، من پولهایم را در بانک ایران گذاشتم در صورتی که آنان در خارج از کشور سرمایه‎گذاری کردند و می‎ببینیم که هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی اقتصادی و امکانات در دست اینها است و این ثروت چگونه به وجود آمده است؟

جهانگیری رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، به تخلف‌های برادر خود رسیدگی کند


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهانگیری رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون اول رئیس حمهور هستند و باید امسال گزارش کار دهند، برادر وی در دوره قبل صاحب بانک گردشگری شد در صورتی که مردم ما قادر به گرفتن وام نیستند و این افراد صاحب بانک می‌شوند.

وی درباره شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: به شرکت پتروشیمی p. C. C، هزار میلیارد تومان واگذار شد و این شرکت در سال 91، 3.7 میلیارد یورو متصدی صادرات بوده و بخشی از بدهی خود را با تاخیر ماه‎ها و سال‎ها به دستگاه‎های دولتی پرداخت کرده و 2.5 میلیارد یورو را نیز ابتدا در بازار تبدیل به ریال کرده و سپس به مجتمع پتروشیمی تحویل داده در صورتی که این امر خلاف قرارداد مجتمع پتروشیمی بوده است، چرا جهانگیری به شکایت وزارت اطلاعات وقت در این 4 سال رسیدگی نمی‌کند؟  در همین مجتمع برادر جهانگیری که صاحب بانک گردشگری است فعال هیئت مدیره است.

وی ادامه داد: امروز کشور ما نیاز به یک غربال و تحول دارد و آدم‎‌هایی که مانند برادر جهانگیری چشم به اموال بیت المال نداشته و دلشان برای خدمت به مردم بتپد.

امروز کشور به فردی نیاز دارد که در برابر دشمن پایش نلرزد

زاکانی افزود: امروز کشور به فردی نیاز دارد که در برابر دشمن پایش نلرزد و داشت‌های مملکت خویش را با سند نقض به بیگانگان ندهد و طعم فقر را چشیده باشد، طوری که وقتی از روستا و روستایی صحبت می‌شود بداند چه سختی‌هایی کشیده‌اند، نه اینکه در جماران در 3، 4 سال پیش صاحب خانه 93 میلیارد تومانی باشد، چنین مسئولی دغدغه مردمی چون گنبدکاووس را ندارد تا فرصت کند به نیازهای این شهر بیندیشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخوی رئیس جمهور، برای افرادی رایزنی کرد که یکی از آنان 5 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داشت و وی این سرمایه را جهت تولید و اشتغال از بانک دریافت کرده و به جای تولید و اشتغال، برجی در فرمانیه احداث کرده که تنها یک واحد آن را 55 میلیارد تومان فروخته بود، اخوی رئیس جمهور به چنین فردی کمک کرده، نتیجه می‎‌گیرم پول و امکانات در کشور وجود دارد اما نه برای مردم ما بلکه برای فردی که برای پست به وی کمک کرده است.

وی افزود: فرد دیگری که یک‎هزار و 400 میلیارد تومان معوقه بانکی داشته و جزء افراد ممنوع وام ریالی و پولی بوده را کمک کردند تا در کشور دبی، 360 میلیون درهم تسهیلات صفر درصد گرفته و این تسهیلات را پس از تبدیل به ریال در همان بانک که معوقه داشته وارد کرده و ماهی 24 درصد سود دریافت می‌کرده است.

زاکانی تصریح کرد: نخستین عامل مشکل ما پیوستگی بین قدرت و ثروت است، افرادی که صاحب ثروت هستند یا اصل قدرت را می‎خرند و یا مقدمات پیروزی قدرت انتخابات را فراهم می‎کنند و فردی که با ثروت به مقام برسد، خود را وام‌دار کرده و این امر بزرگترین اشکالی است که ما را می‌رنجاند.

وی گفت: امروز این افراد یاد گرفتند تا از اقوام و مذاهب مختلف در جهت تبلیغات خود استفاده کنند و با مخاطب قرار دادن اهل سنی و شیعه و وعده‌های توخالی آنان را متقاعد کنند.

وی ادامه داد: وقتی پس از چهار سال وعده توخالی می‌پرسیم آن وعده ها چه شد؟ می‌گویند :" نگذاشتند" اگر شما وضعیت جامعه  را می‎دانستید چرا مشتاق شدید؟ البته این صحبت‎ها بهانه است زیرا فردی مانع نبود بلکه تنبلی خود و نگاه به خود و بی‎دغدغه‎گری نگذاشت.

وی گفت: به گفته اسلام ما اقوام و مذاهب با پیوستگی و همبستگی باید در کنار هم باشیم و وحدت داشته و به دنبال شایسته‌سالاری باشیم و با این نگاه درسی برای افرادی باشد که با قبیله‌گرایی حزبی و گروهی فقط به خود و اطرافیان نگاه میکنند.

زاکانی درباره استان گلستان گفت: 10 سال پیش 95 هزار سهامدار که همه سهامدار جز هستند در پتروشیمی سرمایه‌گذاری کردند تا ما حصل آن ایجاد 5 هزار شغل باشد اما پس از 10 سال تنها 20 درصد پیشرفت دارد، زمانی که صحبت از زیرساخت می‌شود به علت عدم منابع مالی این ظرفیت استان مورد غفلت واقع می‎شود.

وی افزود: در صورتی که برای خط لوله از عسلویه تا آذربایجان غربی 2 هزار و 400 کیلومتر معادل 7 هزار میلیارد دلار هزینه شده که در امتداد این لوله و خطوط ده‌ها مجتمع پتروشیمی احداث شده و افرادی مشخص 40 درصد کل مجتمع را 100 میلیارد تومان می‌‎خرند و 51 درصد پتروشیمی باختر را مالک شده و امروز تنها خطوط لوله 150 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده، این افراد چه افرادی هستند که، راحت بیت‌المال مردم را چنگ انداخته و به غارت می‌برند و در یک طرح چنینی در استان گلستان که مردم هم سرمایه‌گذاری کردند منابع مالی برای تکمیل آن وجود ندارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان