کد خبر: ۱۰۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
رئیس پلیس راه جنوب استان فارس عنوان کرد

محور لار – جهرم حادثه خیزترین محور در جنوب فارس

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: حادثه خیزترین محور در جنوب استان فارس در سال 95 از لحاظ فراوانی تصادفات مربوط به محور لار – جهرم بوده است.
به گزارش شیرازه، سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب استان فارس گفت: خوشبختانه در نوروز امسال شاهد کاهش 56 درصدی حوادث و تصادفات جاده ای در جنوب استان فارس بودیم.

وی افزود: در شهرستان لارستان میزان تصادفات 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که این امر ناشی از مشارکت مردم عزیز در امر رانندگی و تعامل منطقی بین سازمان ها و ادارات مرتبط با امر ترافیک بوده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس در خصوص خطرناک ترین جاده های حوزه جنوب فارس تصریح کرد: حادثه خیزترین محورها در جنوب استان فارس در سال 95 از لحاظ فراوانی تصادفات به ترتیب محورهای لار – جهرم، لامرد - شیراز و جهرم به قیر بوده است.

رییس پلیس راه جنوب استان فارس با تقاضا از رانندگان برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اصول ایمنی، ادامه داد: رانندگان عزیز می بایست از ارتکاب به تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و غیره پرهیز کنندد.

وی تأکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان وسیله نقلیه الزامی است که باید بر این موضوع نیز دقت بیشتری صورت گیرد.

هوشمندی یادآور شد: رانندگان با اتخاذ سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو و حرکت در منتهی الیه سمت راست و پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند و به توانایی های خود در رانندگی اعتماد نکنند.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس با اشاره به اینکه رانندگان به خط های ممتد در جاده های دوطرفه توجه داشته باشند زیرا عبور از خط های ممتد به معنای عبور از مرز زندگی است، اضافه کرد: بیشتر جاده های جنوب استان فارس دارای عرض کم و دوطرفه بوده و سرعت هایی که مشخص شده متناسب با وضعیت فعلی و میزان گنجایش جاده ها است.

وی بیشترین عامل بروز تصادفات را انحراف و تجاوز به چپ ناشی از خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه دانست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان