کد خبر: ۱۰۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری شیراز مطرح کرد

شماره گذاری روزانه 400 خودرو در شیراز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در طی 6 سال گذشته تاکنون روزانه 400 خودرو در شیراز شماره گذاری شده و با احتساب این میزان شاهد ورود یک میلیون خودرو جدید به شهر شیراز بوده ایم.
شماره گذاری روزانه 400 خودرو در شیرازبه گزارش شیرازه، ناصر شمس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز شامگاه سه شنبه (12 اردیبهشت) در حاشیه نخستین جشنواره زندگی پیاده در شهر گفت: در طی 6 سال گذشته تاکنون روزانه 400 خودرو در شیراز شماره گذاری شده و با احتساب این میزان شاهد ورود یک میلیون خودرو جدید به شهر شیراز بوده ایم که این موضوع مشکلات ترافیکی را در این کلان شهر روزافزون کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای برون رفت از معضل ترافیکی که آلودگی صوتی و هوا را به دنبال بردارد، نیاز به زمینه سازی فرهنگی است گفت: اجرایی کردن طرح تبدیل خیابان به پیاده راه ها تجربه ای است که در ایران با مخالفت بعضی از کسبه و دیگران روبرو بوده، اما برای مقابله با معضل ترافیک و سلامتی شهروندان ضروری است.
نایب رئیس شورای سیاستگذاری کارگروه زندگی پیاده در شهر خاطرنشان کرد: گسترش پیاده راه ها شهروندان را از نظر روحی و روانی تقویت کرده و در این راستا از اقشار مختلف جامعه درخواست می شود برای سفرهای غیرضروری و تکراری از خودروهای شخصی استفاده نکنند.
شمس تصریح کرد: برای گسترش و تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی 286 دستگاه اتوبوس با آخرین استانداردهای روز دنیا به این ناوگان افزوده می شود که گامی موثر در بهبود وضع ترافیک و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در این کلانشهر است.
وی با تاکید براینکه نباید منتظر محدودیت طرح ترافیک در شهر باشیم و سه شنبه ها را روز بدون خودرو قرار دهیم، افزود: خرید دوچرخه اقساطی برای کارکنان شهرداری کافی نیست و باید طرح استفاده از دوچرخه در خانواده ها نهادینه شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان داشت: حجم پیاده راه های دائم در یکسال گذشته در شیراز چند برابر شده است و باید برای موفقیت این طرح دبیرخانه دائمی زندگی در شهر ایجاد شود.
این مسؤول افزود: کاهش بار ترافیک با اجرایی شدن برگشت به اصالت خود در قالب زندگی پیاده عملیاتی می شود.
شمس اضافه کرد: با تعامل بین پلیس راهور و دیگر دستگاه ها به ویژه رعایت اصول راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 40 درصدی حوادث رانندگی در طی یک سال گذشته در این شهر بوده ایم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان