کد خبر: ۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

تشكيل شوراي ملي انتقالي در بحرين

انقلابيون بحرين با هدف نجات مردم از اقدامات خونبار و فرقه گري رژيم آل خليفه شوراي ملي انتقالي تشكيل دادند.
جنبش انقلاب 14 فوريه با انتشار بيانيه اي از تأسيس شوراي ملي انتقالي براي نجات مردم بحرين خبر داد.
در اين بيانيه آمده است، هدف از تشكيل اين شورا مقابله با اقدامات خونبار رژيم آل خليفه و رايزني با طرف هاي داخلي و خارجي و كارشناسان بين المللي است.
ائتلاف جوانان 14 فوريه در اين بيانيه تأكيد كرد، اين شورا نماينده قانوني همه طيف هاي مردمي است و نهادي صرفاً سني يا شيعه نيست بلكه كاملا ملي است و همه افراد ملت با هر گرايش و خواسته اي را شامل مي شود.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است، هدف انقلابيون از تشكيل شورا ايجاد ميهني است كه در آن مردم در كسب حقوق برابر باشند و با عزت و شرافت در وطن خود زندگي كنند.
تشكيل شوراي ملي انتقالي توسط انقلابيون درحالي صورت مي گيرد كه تظاهرات و تجمعات اعتراضي مردم بحرين نسبت به سياست هاي سركوبگرانه آل خليفه همچنان ادامه دارد.
نيروهاي امنيتي و ضد شورش با حمله به تظاهرات «جمعه قرآن كريم» باعث زخمي شدن شماري از تظاهركنندگان شدند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي حضور اشغالگران سعودي در بحرين را محكوم و خواستار خروج آنان از كشور شدند.
معترضان همچنين اهانت به قرآن كريم و ارزش هاي اسلامي را به شدت محكوم كردند.
روحانيون بحريني نيز از علماي جهان اسلام خواستند در برابر اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه واكنش نشان دهند و سكوت نكنند.
در همين رابطه دبيركل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين از دانشگاه علوم اسلامي الازهر خواست در قبال اقدام رژيم آل خليفه و آل سعود در تخريب مساجد و سوزاندن قرآن در بحرين موضع گيري كند.
يكي از روحانيون برجسته شيعيان عربستان نيز اظهار داشت، جنايات عليه مردم بي دفاع بحرين نفرت انگيز است. وي تأكيد كرد، تخريب مساجد و سوزاندن قرآن كريم در بحرين به اسم طائفه گري صورت مي گيرد.
اين روحاني عربستاني اين پرسش را مطرح كرد كه ظلم و ستم عليه شيعيان بحرين با چه مجوزي صورت مي گيرد.
محكوميت اقدامات خاندان آل خليفه كه با همكاري و همدستي نظاميان اشغالگر آل سعود انجام مي شود در شرايطي است كه نيروهاي امنيتي بحرين همچنان به تجاوزات خود نسبت به حريم مقدس مساجد، حسينيه ها و حمله به مراكز درماني، آموزشي و منازل شيعيان ادامه مي دهند و بسياري از مجروحان تظاهرات اخير از سوي اين نيروها شكنجه شده و به نقاط نامعلومي انتقال داده مي شوند.
حمله نيروهاي امنيتي به كادرهاي پزشكي نيز همچنان ادامه دارد و بسياري از پزشكان و پرستاران به خاطر مداواي مجروحان دستگير و شكنجه شده و از كار اخراج مي شوند.
فعالان حقوق بشري بحرين از مجامع بين المللي خواستند در مورد اين اقدام غيرانساني نيروهاي امنيتي آل خليفه تحقيقات جامع به عمل آورند و اين اقدامات را متوقف سازند.
پزشكان بدون مرز نيز وضعيت بيمارستان هاي بحرين را وحشتناك توصيف كرده و اظهار داشتند از تأسيسات پزشكي اغلب به عنوان طعمه اي براي شناسايي و دستگيري معترضان مجروح استفاده مي شود.
شكنجه و آزار و اذيت مجروحاني كه به وسيله آمبولانس منتقل مي شوند از جمله كارهاي عادي نيروهاي امنيتي بحرين است.خبر ديگر اينكه در هلند تظاهرات گسترده اي در محكوميت كشتار شيعيان توسط خاندان آل خليفه برگزار شد و مردم هلند از جهانيان خواستند فرياد مظلومانه مردم بي دفاع بحرين را شنيده و نسبت به اقدامات سبوعانه آل خليفه واكنش نشان دهند.
صدها نفر از شيعيان تركيه نيز در اسلامبول تظاهرات و سركوب معترضان بحريني به دست حاكمان اين كشور و سعودي ها را محكوم كردند. در اين تظاهرات كه از سوي جوانان مسجد زينبيه اسلامبول ترتيب يافته بود شماري از علماي شيعه و گروه كثيري از دوستداران اهل بيت شركت كردند.تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل به سمت ميدان مركزي تقسيم حركت كردند.

انتهای پیام/70

نظرات بینندگان