کد خبر: ۱۰۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

جوابیه دانشگاه آزاد شیراز به بازنشر یک گزارش در شیرازه

در پی بازنشر یک گزارش در شیرازه روابط عمومی دانشگاه آزاد شیراز جوابیه ای به این سایت خبری تحلیلی ارسال کرد.
به گزارش شیرازه، در پی بازنشر گزارش خبرگزاری دانشجو در سایت شیرازه با عنوان «چشم‌پوشی رئیس دانشگاه آزاد شیراز از تخلفات گسترده در دانشگاه»، روابط عمومی دانشگاه آزاد شیراز جوابیه ای به شیرازه ارسال کرد.

در متن جوابیه اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد شیراز آمده است:

1-مطلب و اسناد منتشره جزء اسناد محرمانه دانشگاه بوده و انتشار آن خلاف قانون می باشد.

2-همچنانکه از برخی از اسناد منتشر در سایت مشخص می شود مطالب مذکور مربوط به گزارش حسابرسی داخلی بوده که توسط تیم حسابرسی هیات امنا انجام و گزارش مذکور نیز با اطلاع و هماهنگی دبیر هیات امنا و رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز تنظیم شده است،و این بدین معناست که رئیس واحد شیراز خود پیگیر مطالب مندرج در گزارش بوده است.

3-گزارش مذکور حاوی مطالبی است که طبق آن حسابرسی تقاضای رسیدگی و رفع نواقص موجود را دارد، ولی متاسفانه آن پایگاه خبری  بدون توجه به اقدامات بعدی، آن را دلیل تخلفات گسترده در دانشگاه بیان کرده است در حالی که اولا در گزارش مشخص است که با برخی متخلفین برخورد شده است و ثانیا برخی از مطالب نیز نیازمند بررسی بیشتر و تعیین تکلیف قطعی موضوع بوده است، لذا صرف وجود این گزارش به منزله وقوع تخلف نبوده است، همچنان که در اقدامات بعدی دانشگاه مشخص شده که واقعیت امر چه بوده است و افراد مرتکب تخلف شده یا نشده اند، بنابراین در برخی موارد در بررسی نهایی مشخص شد اساساً تخلفی صورت نگرفته است.

4-مطالب منتشر در آن پایگاه خبری  به حیثیت و آبروی اشخاص لطمه وارد کرده است،توضیح اینکه در خصوص برخی از اشخاص فقط در حد گزارش بوده و متخلف بودن شخص قطعی نشده و در خصوص برخی افراد هم، موضوع در مراجع صلاحیت دار رسیدگی و متخلف مجازات نیز شده است. لذا  آرایی که در خصوص محکومیت اشخاص به برخی از مجازاتهای اداری یا عمومی صادر شده است قابل انتشار در پایگاه‌های خبری نیست و انتشار آنها باعث هتک حیثیت آنها پیش از مجازات قانونی شده است، لذا عمل سایت خلاف موازین قانونی و شرعی است.

5-مطالب مندرج در پایگاه خبری حاوی عناوین مجرمانه است که دانشگاه و سایر اشخاصی که با انتشار مطلب مذکور آسیب دیده اند حق خود را در خصوص پیگیری قضایی موضوع محفوظ می دارند.
نظرات بینندگان