کد خبر: ۱۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تغییراتی که جلوی سقوط فجر را گرفت؛

«رسول فلاح» مدیر روزهای سخت باشگاه فجرشهیدسپاسی

مدیران سپاه استان فارس با تغییر به موقع مدیریت باشگاه فجرشهید سپاسی و سپردن آن به رسول فلاح، موفق به حفظ باشگاه در لیگ دسته اول باشگاه های کشور شدند.
به گزارش شیرازه بالاخره لیگ دسته اول فوتبال کشور با برگزاری 34 هفته به پایان رسید. تیم فجرشهید سپاسی شیراز بعنوان نماینده استان فارس در این رقابت ها حضور داشت که پس از پشت سرگذاشتن یک فصل کابوس وار در نهایت موفق شد از سقوط به لیگ دو فرار کند.

تیم فجرسپاسی باشگاهی سازنده است که تاکنون چهره های بسیار مطرحی را به فوتبال کشور و تیم ملی ایران معرفی کرده است. باشگاهی که سابقه قهرمانی در مسابقات جام حذفی کشور و حضور در مسابقات آسیایی را دارد.
فصل قبل فجرسپاسی یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر بود، اما در فصل جاری همه چیز تغییر کرد و فجر تبدیل شد به یکی از مدعیان اصلی سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال کشور!

فصل جاری در حالی که تمام تیم های لیگ یک به دنبال جذب بازیکن و تقویت تیم خود بودند، فجری ها همچنان درگیر مشکلات مالی بوده و حتی چند بازیکن تاثیرگذار خود را نیز از دست دادند. همچنان که هفته های لیگ یک، یکی پس از دیگری برگزار می شد فجرسپاسی نیز پله پله به انتهای جدول و سقوط  به لیگ دسته دوم نزدیک تر می گشت، بطوریکه فجری ها پس از گذشت 28 هفته و کسب تنها 22 امتیاز پس از استقلال اهواز مهمترین کاندیدای سقوط بوده و کمتر کسی در استان فارس امیدی به ماندن فجر در لیگ دسته اول داشت. غلامحسین پیروانی هم که از هفته چهاردهم رقابت ها سکان فنی باشگاه را بر عهده گرفته بود علیرغم تلاش های فراوان، اعلام کرد که تیم با دست خالی و مشکلات مالی فراوان راه به جایی نخواهد برد.

مدیران سپاه استان فارس که شرایط را برای تیم فجر بسیار دشوار می دیدند، دست به تدبیری آگاهانه زده و سکان فرماندهی باشگاه فجر را به رسول فلاح مرد روزهای سخت فوتبال شیراز سپردند.

با ورود سرهنگ فلاح به سکان مدیر عاملی باشگاه فجرسپاسی، همه چیز به یکباره تغییر کرد. وی با رفع مشکلات مالی باشگاه که مهمترین دغدغه کادرفنی و بازیکنان بود، روحیه تازه ای به تیم بخشید. اوضاع به گونه ای پیش رفت که فجرشهید سپاسی روند صعودی به خود گرفت و از هفته 29 تا انتهای لیگ یک، دیگر رنگ باخت را به خود ندید.

فلاح نشان داد که کار خود را خوب بلد است و توانست با بازگرداندن روحیه از دست رفته، تیم را به ادامه رقابت ها امیدوار نگه دارد. با آمدن وی به باشگاه فجر، نتایج ضعیف باشگاه تبدیل به 4 برد برابر استقلال اهواز، الومینیوم اراک، فولاد یزد و مس رفسنجان  و 2 تساوی آنهم در برابر تیم های مدعی لیگ مانند پارس جنوبی و خونه به خونه بابل بود. مدیرعامل جدید باشگاه توانست با فراهم کردن شرایط مناسب برای کادر فنی، بازیکنان و مجموعه باشگاه، آرامش و روحیه کاری را به آنها هدیه دهد و در نهایت این تیم توانست پس از یک فصل کابوس وار با شکست آلومینیوم اراک در لیگ یک فوتبال کشور باقی ماند.

فجرسپاسی در حالی لیگ یکی باقی ماند که تا هفته بیست و هشتم کمتر کسی در استان فارس امید به ماندن آن داشت، اما به یکباره با تغییر مدیرعامل از هفته بیست و هشتم به بعد، روند باشگاه شکل صعودی گرفت و با کسب امتیازات لازم در هفته های پایانی، در لیگ یک فوتبال کشور ماندگار شد.

در همین ارتباط سرهنگ فلاح در گفتگوی کوتاه با شیرازه عنوان داشت: خداوند را شاکریم که لطف خود را شامل حال مجموعه فجرشهید سپاسی کرد تا بتوانیم علیرغم مشکلات فراوانی که وجود داشت، تیم را در لیگ یک حفط کنیم. وی افزود: به لطف خداوند منان و به یاری آقا امام زمان توانستیم تیم فجر و سهمیه جوانان شیرازی را در لیگ حفظ کنیم. فلاح در نهایت از حمایت های مادی و معنوی مدیران سپاه استان فارس و مدیرکل ورزش و جوانان فارس از مجموعه فجرسپاسی تشکر و قدردانی کرد.


نوشته: ایمان زارع مهذبیه
نظرات بینندگان