کد خبر: ۱۰۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزیر اسبق بهداشت:

«رئیس‌جمهور مکمل» بازی با شعور مردم است/ سرگرم کردن مردم با طرح دوگانه‌های خیالی/ ادبیات اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی بایگانی شد/ به یک دولت فراجناحی جوان و چالاک نیاز داریم

وزیر اسبق بهداشت انتخابات را فرصتی برای ایجاد نشاط اجتماعی دانست و گفت: ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری مردم همانند انتخاب اصلح اهمیت دارد و در انتخابات، کاندیداهایی از سلایق مختلف حضور دارند.

«رئیس‌جمهور مکمل» بازی با شعور مردم است/ سرگرم کردن مردم با طرح دوگانه‌های خیالی/ ادبیات اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی بایگانی شد/ به یک دولت فراجناحی جوان و چالاک نیاز داریمبه گزارش شیرازه، دکتر کامران باقری‌لنکرانی در نشست خبری با بیان اینکه رفتارهایی که نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آن‌ها نشان می‌دهند در شکل‌گیری مشارکت مردم اثرگذار است، اظهار کرد: برخی ستادهای انتخاباتی ادبیات بدی را در پیش گرفته‌اند مبنی بر اینکه اگر ما را انتخاب نکنید به بیراهه رفته‌اید و کشور را به جنگ و آشوب سپرده‌اید و غیر از ما کسی توان پیشبرد کشور را ندارد.

وی ادامه داد: این یک ادبیات ضد مشارکت اجتماعی است چراکه انتخابات فرصتی است که سلایق مختلف برنامه‌هایشان را ارائه دهند، نقدشان را به وضع موجود بگویند و برنامه‌های پیش‌برنده خود را ارائه کنند.

مسئولان باید از نقد استقبال کنند

این مقام مسئول در کابینه دولت نهم گفت: کسی که در قدرت مستقر است نباید به خودش حق بدهد که بقیه را به صرف نقد خود محکوم کند البته متاسفیم که در طی چند سال گذشته ظرفیت نقدپذیری چندانی در گروه مستقر در دولت ندیدیم، بسیار شنیدیم که در برابر نقدها صحبت از حواله به جهنم، زیر سوال بردن شخصیت اجتماعی نقاد، گفتن بی‌سواد و دیگر عبارات ناصحیح را شاهد بودیم و این نقدپذیر نبودن خودش یک ضعف است.

لنکرانی با بیان اینکه نقد بهترین سرمایه مسئولان است و باید از نقد استقبال کنند، افزود: مسئولان نباید نقدکننده را زیر سوال ببرند یا اینکه هیچ گونه نقطه ضعفی برای خودشان متصور نباشند.

وی با تأکید بر اینکه نباید توصیه برخی کاندیداها این باشد که اگر ما نباشیم هیچ راهی برای پیشرفت کشور وجود ندارد، تصریح کرد: کشور ما طی چهار دهه انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های بسیار داشته و مسیر کشور با سرعت کم و زیاد یک مسیر بالنده بوده است اما آنچه مورد بحث و انتقاد می‌تواند قرار بگیرد این است که سرعت این پیشرفت و تغییرات به نفع مردم چگونه بوده و آن نگاه کلان و نقشی که دولت به عنوان تسهیل‌گر و هدایت‌کننده می‌تواند ایفا کند به چه نحو بوده است؟

نقد دولت گذشته راهی برای فرار از گزارش عملکرد چهار ساله!

لنکرانی اظهار تأسف کرد که هنوز بعد از گذشت چهار سال از استقرار دولت، مسئولین به ویژه در ایام انتخابات به جای اینکه به گزارش عملکرد خود بپردازند به نقد دولت قبلی می‌پردازند. ممکن است که در شروع کار پذیرفته شود که کسی بخشی از مشکلات را به گردن این و آن بیندازد ولی طبیعتا پس از چهار سال توقع داریم گزارش عملکرد و بیان نتیجه رویکردهایی که در این چهار سال اتخاذ شده است، ارائه شود.

کاندیدای مکمل و پوششی با ادبیات صداقت با مردم نسبتی ندارد

وزیر بهداشت دولت نهم با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با یک اتفاق عجیب روبه‌رو هستیم که هم رئیس دولت و هم معاون دولت هر دو نفر کاندیدا شدند و صحبتشان این است که ما مکمل هم هستیم، گفت: در قانون اساسی رئیس‌جمهور مکمل نداریم و مردم هم به یک نفر رای می‌دهد و این چه طراحی است و تا چه حد به آراء و افکار مردم احترام می‌گذارد خودش موضوعی است که نیاز به تحلیل مستقل دارد. وقتی قرار است اسم یک نفر به عنوان رئیس جمهور منتخب روی برگه رای نوشته شود مفهوم کاندیدای مکمل که اسم دیگر کاندیدای پوششی و امثال این‌ها است خیلی روشن نیست و با ادبیات صداقت با مردم نسبتی ندارد.

لنکرانی عنوان کرد: در این دوره دو کاندیدایی که در دولت مستقر هستند به جای اینکه نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند عمده تلاش خود را بر نقد گذشته گذاشته‌اند و این یک نقطه ضعف است. به نظر می‌رسد اگر به جای اینکه صرفا به نقد گذشته بپردازند گزارشی از آنچه انجام داده‌اند ارائه دهند خیلی بهتر و مفیدتر خواهد بود و مردم بهتر قضاوت می‌کنند.

رئیس‌جمهور مکمل بازی با شعور مردم است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سخنان رئیس ستاد دکتر جهانگیری مبنی بر اینکه کاندیدای ما دکتر روحانی است، اینگونه اقدامات را بازی با شعور مردم عنوان و اظهار کرد: اگر رئیس و معاون دولت قرار است با هم رقابت کنند، رئیس‌جمهور مکمل معنا ندارد و اگر صرفا با هدف این است که وقت بیشتری در مناظرات در اختیار داشته باشند نوعی رانت است و نباید انتخابات را رانتی کرد هرچند طراحی برخی فقط براساس نوعی رانت می‌باشد.

اشتغال، مهم‌ترین چالش اجتماعی است

وی در ادامه با تصریح اینکه در عرصه اقتصادی و اجتماعی با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستیم این چالش‌ها هر چقدر از زمان آن بگذرد و مورد بی توجهی قرار گیرد هم پیچیده‌تر می‌شود و هم حل کردن آن سخت‌تر می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش اجتماعی که همه درمورد آن اتفاق نظر دارند بحث اشتغال است.

لنکرانی افزود: ما قبول داریم که دولت نمی‌تواند کارفرمای خوبی باشد و عمده نقشی که برای دولت در زمینه ایجاد اشتغال باید قائل باشیم در واقع به نوعی به میدان آوردن مردم، بخش خصوصی و تعاونی‌هاست و نقش دولت به عنوان تسهیل‌گر یک نقش مهمی است، دولت باید حواسش باشد که حقوق کارگران پایمال نشود و باید کارآفرین‌ها را به کارآفرینی تشویق کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید به کارآفرینی، مسکن و رونق اقتصادی توجه کند، گفت: ما در فضای مجازی و عدم توجه به امکانات و ظرفیت‌های کشور صحبت نمی‌کنیم بلکه تمام امکانات و ظرفیت کشور را می‌شناسیم اگر ما می گوییم که دولت دوازدهم باید به اشتغال توجه بکند دقیقا با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود کشور است که با یک مدل سازی و در نظر گرفتن استحصال نفت، بازار فروش نفت و سایر ظرفیت‌های کشور قابل فهم است.

حل معضل بیکاری نیاز به تغییر رویکرد دولت دارد

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به این واقعیت تلخ که علی‌رغم اینکه متوسط نرخ بیکاری حدود 12 درصد است اما این نرخ برای جوانان بالای 30 درصد و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه حدود 30 درصد است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که ما بازار کار مناسب برای نسل جوان و تحصیل‌کرده نداریم. حدود 10 میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی ما از امنیت شغلی برخوردار نیستند و بسیاری از آن‌ها بیکار می‌باشند.

دولت یازدهم، پیرترین دولت

لنکرانی با بیان اینکه حل معضل بیکاری احتیاج به تغییر رویکرد در دولت دارد، خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که دغدغه های جوانان در دولت چندان مورد توجه قرار نگرفته متوسط سنی اعضای دولت بوده است. پیرترین دولت جمهوری اسلامی را در دوره یازدهم تجربه کردیم و بسیاری از دغدغه‌های دولت‌مردان با دغدغه جوانان متفاوت بود. البته تلاش دولت‌مردان را نادیده نمی‌گیریم ولی مسیری که طی کردند متفاوت از نیاز جوانان بوده چراکه دغدغه‌های جوانان برای آنان ملموس نبوده است.

وزیر اسبق بهداشت اظهار کرد: اینکه بعد از چهار سال دولت بگوید من دولت بعدی را جوان‌تر می‌کنم و بگوید من به مسکن در دولت بعدی توجه می‌کنم، نشان‌دهنده این است که یک کاستی وجود داشته که متاسفانه این کاستی آثار سوء خودش را گذاشته است.

وی تأکید کرد: دولت بعدی باید یک دولت جوان، دغدغه‌مند برای حل مشکل جوانان و با شور و نشاط جوانانه باشد، نه یک دولت خسته که با روش‌های سه دهه پیش بخوهد مملکت را اداره کند.

لنکرانی اقتصاد نفتی را یکی از پایه‌های مشکل‌زای اقتصاد ایران در طی 70 سال گذشته دانست و اظهار تأسف کرد که در دولت یازدهم موضوع اقتصاد نفتی به ویژه خام فروشی به جای اینکه اصلاح شود بدتر شده و دولت افزایش خام فروشی نفت را یکی از افتخارات خود می‌داند، در صورتی که روندی که منطقی و با مصالح ملی تطبیق دارد این است که ما خام فروشی را رها کنیم و به سمت ارزش‌های افزوده برویم و اقتصاد را خارج از اقتصاد نفتی بنا کنیم.

ثبت بالاترین هزینه جاری در دولت یازدهم

وزیر اسبق بهداشت با بیان اینکه اقتصاد نفتی باعث شده که هزینه‌های جاری دولت به بالاترین حد خود بعد از انقلاب اسلامی برسد، گفت: دولت قبل آخرین سالی که مستقر بوده بودجه جاری‌اش 94 میلیارد تومان بوده و دولت فعلی در سال95 حدود بیش از 200 میلیارد تومان هزینه جاری داشته و این در حالی است که بودجه عمرانی به شدت کاهش پیدا کرده و آن تخصیصی که در بودجه به عمرانی داده شده بخش مهمی از آن به صورت اوراق مشارکت بوده که مورد علاقه پیمانکاران نیست چراکه در واقع اوراق مشارکت هم تعویق بدهی دولت است.

لنکرانی با بیان اینکه افزایش سه برابری نقدینگی در کشور طی سه سال و نیم توجیه اقتصادی ندارد، گفت: میزان بدهی دولت در یک بازه زمانی سه سال و نیم، پنج برابر می‌شود که برخی از آثار این رویکردها ممکن است امروز در اقتصاد مشخص نشود و بعد خود را نشان دهد. بنده فکر می‌کنم هر کسی که دولت بعدی را بر عهده می‌گیرد با وضعیت خوبی از نظر افق اقتصادی روبه‌رو نخواهد بود و بخشی از آن را ما در پرهزینگی دولت یازدهم ملاحظه می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در آنالیز هزینه‌های دولت وارد می‌شویم می‌بینیم که عمده این هزینه‌ها و آنچه که برای تامین آن استقراض شده است هزینه‌های جاری بوده که این افزایش هزینه‌های جاری یک نقطه ضعف برای دولت است.

وزیر اسبق بهداشت تأکید کرد: آنچه کشور را به پیش می‌برد دولت چابک و چالاک است نه یک دولت خسته، پرهزینه و ملول که با سختی تحرک اجتماعی پیدا می‌کند و با سختی در برابر واقعیت‌های اجتماعی از خود عکس العمل نشان می‌دهد.

لنکرانی تصریح کرد: تاخیر در عکس‌العمل دولت را در بلایا و حوادث مکرر دیدیم مثلا وقتی سیل آذربایجان پیش آمد مدت‌ها طول کشید تا دولت واکنش نشان دهد بعد هم می‌گویند کسانی که سیل آن‌ها را برده در حال گرفتن عکس سلفی بودند! این نوع برخورد با حوادث و بلایا یک نوع ساده‌انگاری است یا در قضیه برخورد قطار سمنان ما شاهد بودیم که به جای مسئولیت‌پذیری، صحبت از این بود که دیه این افراد را بیمه می‌دهد! در حالی که باید این وقایع ریشه‌یابی و از آن جلوگیری شود.

فاجعه انسانی معدن آذرشهر به مراتب بیشتر از حادثه پلاسکو است

وزیر اسبق بهداشت گفت: در واقعه انفجار معدن آذرشهر گلستان باز هم تاخیر در اقدام و یک نوع سهل‌انگاری را ملاحظه می‌کنیم و آنطور که خود کارگران اعلام کردند این اتفاق قابل پیش‌بینی بوده و بخاطر سستی در تصمیم‌گیری و اهمال در توجه به امور مهم یک فاجعه انسانی روی داده که اگر با فاجعه پلاسکو بخواهیم مقایسه کنیم به مراتب ابعاد انسانی این فاجعه بیشتر بوده است.

لنکرانی با بیان اینکه لازم است در دولت دوازدهم با استفاده از ظرفیت موجود کشور یک نگاه نوینی برای حل معضلات داشته باشیم، افزود: بعضی وقت‌ها گفته می‌شود که قیمت نفت کاهش یافته و به همین دلیل توان مالی دولت پایین آمده است. اول اینکه افزایش هزینه جاری دولت چیز دیگری می‌گوید و دولت پولی هم که به دست آورده خرج روزمرگی‌ها کرده است. دوم اینکه درست است این دولت نفت را با قیمت متوسط بالای 60 دلار فروخته و دولت قبل با قیمت متوسط بالای 70 دلار می‌فروخت اما باید توجه کرد که نرخ تسعیر مهم است متوسط نرخ تسعیر (تبدیل قیمت دلار به ریال) در دولت قبل حدود هزار تومان و در دولت فعلی حدود سه هزار تومان بوده است که ما را در باتلاق نقدینگی فرو برده است.

وی گفت: اتفاق تلخ دیگر این است که باید 20 درصد درآمد فروش نفت به صندوق توسعه وارد می‌شده است اما در این دولت ورودی اعتبار به صندوق توسعه ملی کاهش یافته است و حدود 50 درصد رقم پیش‌بینی شده به این صندوق تزریق شده است و این نشان دهنده یک سوء مدیریت است که ما از پول نفت به عنوان سرمایه آیندگان استفاده نکردیم و صرفا نگاهمان به حل معضلات روزمره بوده است.

نباید دولت حل مشکلات روزمره را به هر قیمتی مجاز بداند

لنکرانی با تصریح اینکه نمی‌خواهم درمورد نیت افراد و یا خانواده مسئولینی که پرونده قاچاق دارند، صحبت کنم، بیان کرد: صحبت ما درمورد رویکرد دولت است حتی اگر فرض کنیم هیچ فسادی هم در این دولت اتفاق نیفتاده باشد، هیچ نجومی‌بگیری هم وجود نداشته باشد و فساد برخی از بانک‌ها و صندوق‌های ذخیره را هم فراموش کنیم اتفاق اصلی نوع رویکرد دولت است که حل معضلات روزمره را به هر قیمتی برای خود مجاز دانسته و سرمایه‌گذاری برای حل مطالبات مردم نکرده است و امروز ما با وضعیتی روبه‌رو هستیم که وقتی درمورد مسکن از دولت یازدهم پرسیده می‌شود بهترین گزارشی که می‌دهند این است که ما بخشی از مسکن مهر را تکمیل کردیم. مسکن مهری که خودشان آن را طرح مزخرف خوانده‌اند.

چیدن روبان، تنها سهم دولت یازدهم از پروژه پارس جنوبی!

وزیر بهداشت دولت نهم تصریح کرد: وقتی از دولت پرسیده می‌شود درمورد نفت چه اقدامی انجام داده‌اید می‌گویند پروژه پارس جنوبی را احداث کرده‌ایم، پروژه‌ای که بیش از 85 درصد آن در دولت قبلی تکمیل شده و مابقی آن نیز توسط نهادهایی انجام شده که دولت در ابتدا گفته بود که حق ورود به پروژه‌های عمرانی را ندارند، و اکنون آن نهادها با مطالبات زیاد پیمانکاری کار را تمام کردند و دولت افتخار چیدن روبان آن را به خودش گرفته است.

برخی نامزدها با مطرح کردن دوگانه‌های خیالی مردم را سرگرم می‌کنند

وزیر بهداشت دولت نهمگفت: ما تعجب می‌کنیم که برخی با دوگانه‌های خیالی قصد سرگرم‌ کردن افکار عمومی مردم را دارند. دوگانه سخت‌گیری و آسان‌گیری که رئیس دولت در برنامه انتخاباتی خود فرمودند برای ما مفهوم نیست، ما آنچه که می‌فهمیم دوگانه بی‌توجهی به مشکلات مردم در برابر توجه به مشکلات مردم است. دوگانه دغدغه داشتن برای کارآفرینی در برابر دغدغه داشتن برای سرمایه‌گذاری خارجی است.

لنکرانی با بیان اینکه در طی این سه سال ما شاهد امضا ده‌ها قرارداد رنگارنگ بودیم ولی هیچگاه از روی کاغذ خارج نشد و هیچ‌کدام به مرحله اجرا نرسیدند و اعث رونق در داخل کشور نشدند و نتیجه آن این شده که ما تغییر شگرفی نمی‌بینیم، عنوان کرد: این برای دولت افتخار نیست که ورود سه فروند ایرباس به عنوان مهم‌ترین عملکرد حوزه حمل و نقل هوایی تلقی شود. در دولت گذشته حجم صندلی ناوگان هوایی 3 برابر شده است و اکنون افزایش کمتر از هزار صندلی به ناوگان هوایی خیلی اتفاق شگرفی محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه نوسازی صنعت هوایی در سایر کشورها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت باید تسهیلگر باشد.

ادبیات اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی ادبیاتی بایگانی شده است

وزیر اسبق بهداشت گفت: با همین ظرفیت‌های موجود کشور می‌توان کارهای مهمی انجام داد و کشور را از دعواهای سیاسی که سرگرم‌کننده است و دوگانه‌های اشتباه را ترویج می‌دهد نجات داد. بخش مهمی از فرصت‌های ما به دلیل دعواهای قبیله‌ای سیاسی از بین رفته و الان ما دیگر فرصت تکرار آن تجربه‌های تلخ را نداریم.

لنکرانی با بیان اینکه در دولت دوازدهم باید فضای عمومی کشور از تفکرات قبیله‌ای رهاسازی شود و به معضلات واقعی کشور توجه شود، اظهار امیدواری کرد که مردم با شناخت دقیق بهترین انتخاب را انجام دهند و دولت دوازدهم بتواند پاسخگوی نیازهای انباشته شده باشد و کشور را در مسیر توسعه و تعالی به پیش ببرد.

اکنون دوگانه نگاه درون‌زا و نگاه برون‌زا مطرح است

وی با تاکید بر اینکه ادبیات اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی دیگر یک ادبیات بایگانی شده است، افزود: امروز شاهد یک دسته‌بندی جدید هستیم و آن نگاه درون‌زا و اعتماد به ظرفیت‌های درونی نظام بر پایه مسیر و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی است در برابر سایر تفکراتی که راه برون‌رفت از مشکلات را نوعی کُرنش در برابر نظم غالب جهانی می‌دانند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس درپاسخ به سوالی درخصوص مناظره‌ها عنوان کرد: برگزاری مناظره‌ها برای آگاه‌سازی مردم نسبت به برنامه‌های کاندیداها موثر است اما متاسفانه برخی کاندیداها تلقی درستی از مناظره ندارند و گمان می‌کنند با تندگویی می‌توانند جریان‌سازی کنند، ممکن است در مقاطعی این رویکرد اثرگذار بوده باشد اما وضعیت امروز جامعه متفاوت است و ملت ما تجربه تلخ فتنه 88 را دارد که عده‌ای بخاطر منافع خود 9 ماه کشور را معطل نگه داشتند و بعد هم به دولت وقت آمریکا توصیه کردند که ایران را تحریم اقتصادی کند.

لنکرانی ادامه داد: هیاهوی برخی رسانه‌ها نباید ما را دچار کج فهمی شرایط اجتماعی کند زیرا مردم به دنبال کسی هستند که بتواند در آرامش با توجه به نیازهای واقعی جامعه و نیروی درون‌زا، کشور را به پیشرفت و تعالی برساند.

انتخاب مردم باید براساس رویکردها و عملکردها باشد

وی انتخاب فراتر از نگاه قبیله‌ای و بر اساس رویکردها و عملکردها را اتفاق مبارکی توصیف و اظهار کرد: انتخاب دوازدهم باید فراتر از احزاب و جناح ها باشد و به عنوان مثال اگر عدالت اجتماعی خوب است، باید دید خروجی برنامه کدام یک از کاندیداها به عدالت اجتماعی منتهی می‌شود.

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به افزایش ضریب جینی در دولت یازدهم گفت: اکنون تفاوت هزینه‌ها بین سه دهک بالا و سه دهک پایین جامعه بیش از 17 برابر شده است و تفاوت درآمد دهک بالا با دهک پایین بیش از صد برابر است. وقتی رئیس دولت صراحتا اعلام می‌کند برای آب خوردن هم محتاج خارجیم، خروجی چنین دیدگاهی نمی‌تواند عدالت اجتماعی را برقرار کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت فارس با اشاره به افزایش یارانه سلامت در دولت یازدهم تصریح کرد: متاسفانه در طرح تحول سلامت، فقط بر یک بخش از سلامت تمرکز شد و همین عدم همه‌جانبه‌نگری و نداشتن نگاه سیستماتیک، این طرح را با بحران‌هایی روبرو کرده است که بیمارستان‌ها طلب یازده‌ هزار میلیارد تومانی از بیمه ها دارند و بیمه‌ها نیز اعلام می‌کنند در آستانه ورشکستگی قرار دارند و تامین اجتماعی 19 هزار میلیارد تومان وام گرفته‌ که معلوم نیست از کجا می‌خواهد این وام را پرداخت کند.

افزایش نرخ تورم در هزینه‌های آموزشی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای اولین بار در کشور نرخ تورم در هزینه‌های آموزشی از متوسط نرخ کشوری فراتر رفت، گفت: افتخار انقلاب اسلامی این بود که توانست سیالیت اجتماعی را برقرار کند اما متاسفانه در شش ماهه دوم سال 95 نرخ هزینه‌های آموزشی در بالاترین حد بوده است و اگر این روند ادامه یابد به زمان ساسانیان برمی‌گردیم!

لنکرانی در بخش پایانی سخنان خود به نقش قوه مجریه در مبارزه با فساد اشاره و اظهار کرد: متاسفانه یک نوع نگاه غلط در قوه مجریه نهادینه شده است که باید حامی کارکنان خود باشد و از این رو دولت یازدهم حاضر نشد حتی از کسی که برای خود حقوق 57 میلیون تومانی در نظر گرفته بود شکایت کند و فقط جابجایی مدیریتی برای وی انجام داد.
وی با اشاره به حضور ده ساله حجت‌الاسلام رئیسی در سازمان بازرسی کل کشور و داشتن نگاه سیستماتیک به فساد اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم گلوگاه‌های فساد و رانت از بین برود.

لنکرانی در پایان در پاسخ به سوالی تصریح کرد: شخصیت دکتر رئیسی به گونه‌ای است که فرد محور عمل نمی‌کند و در پی این نیست که جریانی در کنار سایر جریانات به وجود آورد بلکه تلاش می‌کند با محوریت کار و کرامت از ظرفیت همه جریانات بهره‌مند شود و عملکرد ایشان نشان داده که چهره تند جناح خاصی نیست و اهل تعامل با همه کسانی است که دلسوز انقلاب هستند و این ویژگی باعث می‌شود وی نقطه تلاقی همه جریانات دلسوز انقلاب باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان