کد خبر: ۱۰۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
در افتتاحیه ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در شیراز مطرح شد:

انتخابات پیش‌رو تقابل دو گفتمان ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم است/ فرا رسیدن فصل تغییر وضع موجود

ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوه انتخابات ریاست جمهوری در شیراز افتتاح شد.
انتخابات پیش‌رو تقابل دو گفتمان ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم است/ فرا رسیدن فصل تغییر وضع موجودبه گزارش شیرازه، مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز با مولود‌خوانی به مناسبت اعیاد شعبانیه و با حضور قادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس، فروردین قائم مقام ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در فارس، رضا نجابت سخنگوی ستاد حجت الاسلام رئیسی و خیل عظیمی از جوانان و حامیان و نخبگان انقلابی شیراز در باغ شاهین برگزار شد.

انتخابات پیش‌رو تقابل دو گفتمان ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم است

جعفر قادری در ابتدای این مراسم گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی نظام مردم سالاری است که مدیران از صدر تا ذیل توسط مردم انتخاب ‌می‌شوند. انتخابات پیش‌رو تقابل دو دیدگاه است. دیدگاهی که معتقد است ما نمی‌توانیم و در همه امور چشم‌ به عنایت خارجی‌ها دوخته است و دیدگاهی که با تکیه بر ظرفیت جوانان و منابع داخلی در‌ پی حل مشکلات جامعه است همان‌طور که در طول دهه‌های گذشته تمام پیشرفت‌ها مرهون ایستادگی و مقاومت ملت و تلاش جوانان این مرز و بوم است.

قادری افزود: دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته حل تمام مشکلات جامعه را به تعامل با آمریکا و انعقاد برجام گره زد در حالی‌که با انعقاد این قرارداد مشکلات اصلی جامعه حل نشده و امید و نشاط از بین رفته است. زیرا این نگاه از ابتدا غلط بود و این ساده‌انگاری است که فکر کنیم مشکل سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در ارتباط با آمریکا حل می‌شود.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: دیدگاه اول که در این انتخابات دولت تدبیر و امید آن را راهبری می‌کند ظرفیت و رشد جامعه را صرفا در حوزه اقتصاد می‌داند و سرمایه‌ کشور را در اختیار عده‌ای محدود می‌گذارد و عموم جامعه را از منابع بی بهره ‌می‌کند. اما جریان انقلابی به رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی اعتقاد دارد. توجه به عدالت اجتماعی در رشد اقتصادی ضامن انقلاب است. وقتی سرمایه‌های کشور در جیب عده‌ای خاص باشد چطور می‌توان از مردم انتظار همراهی با نظام را داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ادامه داد: اگر نگاه به سمت مردم باشد باید سرمایه‌های کشور را در راستای خدمت به عموم جامعه به کار گرفت. نمی‌توان نسبت به قشر متوسط و محروم جامعه بی‌تفاوت بود بلکه باید ظرفیت مردم و توان داخلی را باور کرد. برای حل مشکلات جامعه باید اولویت‌ها را به درستی شناخت و با اعتماد به جوانان سرمایه‌ و منابع را به مسیر صحیح سوق داد. مثلا اگر ظرفیت دریاها و منابع آبی اطراف کشور را مدیریت کنیم علاوه بر تامین غذایی میتوان در این زمینه صادرات داشت اما متاسفانه این دولت به منابع داخلی بی‌توجه بود و ساخت کشتی و نیروگاه‌های داخلی، احداث آزاد راه‌ها و بیمارستان‌ها را هم به سرمایه‌گذاران خارجی واگذار کرده است.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نگاه جریان لیبرال به مردم یک نگاه ابزاری است و مردم را فقط برای رسیدن به اهداف خود می‌خواهند. در طول سه سال پرداخت یارانه‌ها مصیبتی عظما برای دولتمردان بود اما چند ماه مانده به انتخابات به یکباره پرداخت‌ها چند برابر می‌شود. این دولت مدعی است تورم را کاهش داده در حالی‌که اصلی ترین دلیل کاهش تورم، افت قیمت نفت در بازارهای جهانی است. زیرا با کاهش قیمت نفت قیمت تمام کالاهای انرژی‌بر کاهش پیدا کرده و تورم بین‌المللی کاهش می‌یابد. در چهارسال عمر این دولت با رشد نقدینگی بالا سیستم مالی و بانکی با مشکل جدی مواجه شده است و با افزایش سود سپرده‌گذاری کارخانجات تعطیل شده و تولید و رونق از بین رفته و جامعه با رکود مواجه شده است.

قادری در پایان متذکر شد: منابع مالی آستان قدس در سال‌های گذشته در احداث پاساژ و حوزه تجاری صرف می‌شد اما با ورود آقای رئیسی به تولیت حرم رضوی منابع در خدمت به تولید بکار گرفته شد. وعده‌هایی که توسط ایشان داده شده قابل دسترسی است فقط کافی است نگاه‌ها تغییر کند. ما اگر یک شورای عالی اقتصاد داشته باشیم و ظرفیت خیریه‌ها، قرارگاه‌ها و صندوق های بازنشستگی در کنار بخش خصوصی فعال شود به راحتی میتوان کشور را بدون نیاز به خارج اداره کرد و مشکلات قابل حل خواهد بود.


 فرا رسیدن فصل تغییر وضع موجود
سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی گفت: در چهار سال گذشته خدمت و خیانت‌های فراوانی از دولت تدبیر و امید صورت گرفت و امروز در حالی که قشرهای مختلف مردم از جمله کارگران، فرهنگیان و جوانان از وضع موجود ناراضی هستند فصل تغییر وضع موجود فرا رسیده است.کلید آقای روحانی قفل گرد و خاک خوزستان، مسکن و رکود و اشتغال را باز نکرد بلکه به مشکلات جامعه افزود و با امضای برجام حتی نتوانست مانع از گران شدن پیاز شود.

رضا نجابت افزود: اقای جهانگیری که دم از مبارزه با فساد می‌زند ابتدا با فساد برادر خود در مجموعه بانک گردشگری برخورد کند. آقای جهانگیری پدر حقوق و پاداش‌های نجومی در کشور است و در سال 82، سی میلیون پاداش دریافت کرده است و در واقع همان‌گونه که حقوق نجومی به مکتب صفدریسم نام گرفت، پاداش‌ نجومی هم مکتب اسحاقیسم نام دارد. بنابرابن با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد باید با وضع موجود مقابله کرد.

نجابت ادامه داد: آقای رئیسی چند ویژگی برجسته دارد؛ خردپذیری و پذیرش عقل جمعی؛ اولویت دادن به جوانان و استفاده از خرد و انرژی جوانان از برنامه‌های ایشان است زیرا معتقد هستند تولید و رونق با انرژی جوانان بوجود می‌آید نه با یک دولت خسته و فرتوت! آقای رئیسی دارای برنامه است و معتقد است با همت جوانان و کار جهادی می‌توان سالانه یک میلیون شغل ایجاد کرد. افرادی که امروز معتقدند ایجاد اشتغال بالا امکان‌پذیر نیست در 30 سال وزارت‌شان فقط به شرکت‌های‌ خصوصی توجه داشته‌اند و از ظرفیت‌های مردم استفاده نکرده‌اند. اگر نیروهای جوان و انقلابی پست‌های مدیریت را دست بگیرند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

فروردین، قائم مقام ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در فارس گفت: جامعه به نشاط نیاز دارد و جوانان با تفکری تحول‌خواه توان ایجاد تغییر را دارند و با همت‌ها تغییر ممکن است. امیداریم با انتخاب اصلح از حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی استفاده کرده و با دمیدن جانی دوباره به جامعه مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان و مسائل اجتماعی حل شود.

 در پایان جوانان پرشور با شعارهای "رئیسی امین است دشمن مفسدین است" و "رئیسی امین است حامی محرومین است" این مراسم را برای شروعی دوباره به پایان بردند.

نظرات بینندگان