کد خبر: ۱۰۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

۱۲ میلیون لیتر گلاب پارسال روی دست گلابگیران میمندی مانده است

در حالی برداشت گل محمدی از گلزارهای میمند آغاز شده که هنوز 2 میلیون لیتر گلاب پارسال روی دست گلاب گیران میمندی باقی مانده است.

به گزارش شیرازه،  رئیس اتحادیه گلاب گیران میمند گفت: پارسال 12 میلیون لیتر گلاب در میمند از گل های محمدیِ برداشت شده، استحصال گردید که از این میزان هنوز دو میلیون لیتر به فروش نرفته است.


محمد رئیسی با بیان این که برداشت گل محمدی از نیمه های فروردین از جنوب میمند آغاز شده و هم اکنون به بخش مرکزی میمند رسیده است، افزود: جوابگو نبودن بازار برای فروش گلاب، باعث شده تا 2 میلیون لیتر گلاب از پارسال همچنان روی دست گلاب گیران باقی بماند.


وی با بیان این که امسال تولید گل محمدی در میمند افزایش یافته است، افزود: پارسال تولید گل محمدی در میمند 2500 تن بود و امسال پیش بینی می شود با افزایش 30-40 درصدی به 3200-3500 تن برسد و قطعاً تولید گلاب نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت.


وی یادآور شد: در میمند 800 هکتار اراضی آبی و 500 هکتار اراضی دیم گل محمدی وجود دارد که از هر هکتار اراضی آبی 5-7 تن و از هر هکتار اراضی دیم 2-3 تن گل محمدی برداشت می شود.


رئیسی افزود: اراضی دیم کاملاً ارگانیک بوده و گل های محمدی این اراضی از کیفیت بهتری برخوردار است.


رئیس اتحادیه گلاب گیران میمند ادامه داد: در میمند 60 کارگاه سنتی و 7 کارگاه صنعتی در عرصه تولید گلاب و عرقیات فعال هستند.


رئیسی با اشاره به خرید گل محمدی از کشاورزان میمند گفت: اتحادیه گلاب گیران میمند هر کیلو گل را به قیمت 7 هزار تومان از کشاورزان خریداری می کند و این رقم دقیقاً برابر با قیمت گذاری پارسال است.


وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید گل محمدی در میمند، انتظار می رفت قیمت کاهش یابد، این در حالی است که با تلاش این اتحادیه جلوی کاهش قیمت را گرفتیم.


رئیسی بیان داشت: اگر 3500 تن گل محمدی از اراضی برداشت و تحویل اتحادیه شود سرجمع بالغ بر 22 میلیارد تومان درآمد ناشی از برداشت این محصول عاید کشاورزان خواهد شد.


رئیس اتحادیه گلاب گیران میمند در بخش دیگری از مصاحبه خود خبر از برگزاری جشنواره گل محمدی داد و گفت: این جشنواره پنج شنبه و جمعه این هفته برگزار خواهد شد و شامل برنامه های متعددی از جمله برداشت گل محمدی، آیین سنتی گلاب گیری، جنگ شادی و ... است.


وی با دعوت از مردم برای حضور در این جشنواره، آن را برنامه ای شاد، مفرح و به یاد ماندنی دانست.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان