کد خبر: ۱۰۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهای فارس مطرح شد؛

مسئولین اجرایی حق ندارند در جانب‌داری از یک کاندید خاص تلاش کنند/اگر کسی که دائما دیگران را تخریب می کند رای بیاورد اول مصیبت است

خطیب جمعه این هفته شهرستانهای فارس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، مردم را به حضور پر رنگ در انتخابات و توجه به معیار های درست انتخابات دعوت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شیرازه، خطیب جمعه این هفته شهرستانهای فارس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، مردم را به حضور پر رنگ در انتخابات و توجه به معیار های درست انتخابات دعوت کردند.


اگر کسی که دائما دیگران را تخریب می کند رای بیاورد اول مصیبت است/ از بین 6 گل خوشبوترین آنها را پیدا کنیم

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به برگزاری جشن های نیمه شعبان اظهار داشت: همه ما برای برپایی یک مراسم شاد آماده شویم، ضمن تشکر از همه عزیزانی که در تدارک این مراسم ها هستند از آنها می خواهیم که حرمت شکنی نکنند و جشن ها با رعایت موازین شرعی باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه افزود: افکار و عقاید شهید مطهری مبنای تعلیم و تربیت در سپاه قرار گرفته و این عقیده محکم جزیی از افکار حافظان انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام صباحی به انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: انتخابات برای حفظ نظام اسلامی است اگر کسی که دائما دیگران را تخریب می کند رای بیاورد اول مصیبت است، کسی که دائما تهمت می زند، مسائل دینی برایش اهمیت ندارد، حق کاندایداها را پایمال می کند حتما حق مردم را هم پایمال خواهد کرد.

خطیب جمعه خرامه به اهمیت حضور مردم پای صندوق های رای اشاره کرد و ادامه داد: امسال 54 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند، ما باید کاری کنیم که شرایط برای حضور حداکثری مردم فراهم شود.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه بیان داشت: ما باید سعی کنیم که دو دستگی ایجاد نشود، دو دستگی بستر آشوب، بستر تخریب و بستر به جان هم افتادن است، سعی کنیم یک رقابت سالم را برای پیشرفت کشور رقم بزنیم.

حجت الاسلام صباحی انتخاب فرد شایسته و اصلح را یکی از مهمترین وظایف مردم عنوان کرد و گفت: هرکسی حق رای خودش را دارد، 6 نفر را شورای نگهبان تایید کرده که صلاحیت رییس جمهور شدن دارند ما باید از بین 6 گل خوشبوترین آنها را پیدا کنیم، ملاک و وضعیت خودتان را بسنجید و ببینید چه کسی می تواند این مشکلات را حل کند.

مسئولین اجرایی حق ندارند در جانب‌داری از یک کاندید خاص تلاش کنند

در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر و تشکر می‌کنیم چرا کهان افراد چشم‌های بیدار نظام هستند و شبانه‌روز بیدار هستند تا آسیبی به امنیت و استقلال ما نرسد و فراموش نکنیم که این آزادی و این امنیت مرحون تلاش این عزیزان هستیم.

وی افزود: این عزیزان شبانه‌روز در حال تلاش هستند تا این امنیت پایدار بماند، این سربازان گمنام، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مرزها و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی در حال دفاع هستند.

امام‌جمعه مهر بیان داشت: انقلاب اسلامی ما مرز جغرافیایی ندارد و هرجایی که انقلاب اسلامی باشد پاسداران انقلاب اسلامی حضور دارند.

حجت‌الاسلام سید احمد علوی خاطرنشان ساخت: این امنیتی که امروز ما برخورداریم مرحون تلاش و زحمات سربازان گمنام و بی‌نام‌ونشان انقلاب اسلامی است و هیچ دولتی نمی‌تواند بگوید که امنیت ما به وجود آورده‌ایم.

وی افزود: هیچ دولتی نیز نمی‌تواند بگوید که ما سایه جنگ را از سر این نظام دور کردیم و این صحبت‌ها صحبت‌های پوچ است بلکه بیداری مردم و بیداری سربازان گمنام سایه جنگ را از سر این مردم دور کرده است.

این مسئول ادامه داد: دشمن از چیزی که می‌ترسد اتحاد مردم و قدرت دفاعی ما است و از بیداری مردم و از حضور مردم می‌ترسد و از تبعیت مردم از ولایت‌فقیه می‌ترسد.

علوی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود در این سال‌ها انجام داده است تا بگوید که دین از سیاست جداست درحالی‌که سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است.

حجت‌الاسلام سید احمد علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به انتخابات زد و گفت: همهٔ ما باید بر سر  صندوق‌های رأی حاضر شویم و دیگران را تشویق به شرکت در انتخابات کنیم و شناخت اصلح به عهده ما است و همه کاندیدها محترم هستند و حضور آن‌ها قابل‌تقدیر است و شخص اصلح باید برگزینیم.

امام‌جمعه گله‌دار ادامه داد: اصلح کسی است که با تجملات مقابله کند و دست دزدان را از بیت‌المال کوتاه کند و با اشرافی گری مبارزه کند و هم گام با مردم باشد و اصلح کسی است که درد مردم را بداند و شهامت داشته باشد.

وی افزود: شنیده‌شده است در برخی مناطق و روستاها بعضی از افراد یک سری تبلیغات را راه انداخته‌اند، هیچ دهیار و هیچ عضو شورای شهری حق ندارد وارد مسائل سیاسی شود و اگر مشخص شود عضو شورای شهر و یا دهیاری از پست و مقام خود سوءاستفاده کرده است باید مورد بازجویی قرار گیرد و به دستگاه‌های قضایی معرفی شود.

امام‌جمعه مهر در پایان صحبت‌های خود گفت: مسئولین اجرایی حق ندارند در جانب‌داری از یک کاندید خاص تلاش کنند و هیچ مسئولی حق ندارد از امکانات دولتی برای کاندیدی استفاده کند و این‌یک جرم است چون تمام امکانات متعلق به بیت‌المال است.

چرا باید به خاطر چند رأی، به مقدسات و محوری‌ترین اصل نظام و انقلاب توهین شود

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با خطاب به برخی اعضای ستادهای انتحاباتی گفت:برای جمع کردن رای با مقدسات مردم بازی نکنید ٬چکار دارید به امام رضا (ع)توهین می کنید؟چرا به شهدای حرم توهین می کنید ؟چرا باید به خاطر چند رأی، به مقدسات و محوری‌ترین اصل نظام و انقلاب توهین شود ؟ دنیایتان برای خودتان،لااقل با مقدسات مردم بازی نکنید.

امام جمعه موقت زرقان با انتقاد شدید از کسانیکه سخن رفع کردن سایه تهدید و جنگ را توسط آنان ٬می زنند گفت:مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار کارگران فرمودند که حضور مردم در صحنه بود که سایه ی جنگ را از بین برد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در همین رابطه با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان افزود:حضور مردم ٬جوانهای انقلابی و نیروهای نظامی و امنیتی و بالاخره حضور در پای صندوقهای رای هست که سایه ی جنگ را ازبین می برد.

وی در همین رابطه به اقتدار نیروهای نظامی در خلیج فارس و دستگیری ملوانان آمریکایی اشاره کرد و گفت :این مردم و نیروهای جوان و انقلابی کشورند که عزت می آورند .

امام جمعه موقت زرقان با اشاره به نقص قانون اساسی که اعلام می دارد سیاستهای کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می شود و مسؤولان ملزم به تبعیت و اجرا هستند گفت:متاسفانه برخی اوقات مخالف حرف رهبری ٬حرف می زنند و بنابر سخن امام علی (ع)گاهی زیردستان به بالادستی ظلم می کنند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به کلام مولا علی (ع)که می فرمایند«هر قومی باید امامی داشته باشد ولو اینکه امام فاجر باشد»افزود: اگر در جامعه ای امام نباشد هرج و مرج می شود و لذا در کشور اسلامی ما همگان باید مطیع امر رهبر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه های نماز جمعه ضمن تقبیح تفکرات وهابیون عربستانی گفت:این افراد مشکل اساسی با ما دارند و لذا مذاکره با آنان هیچ مشکلی را حل نمی کند زیرا پایبند به قولهای خود نیستند و دیدیم که دهها زن و کودک شیعه فوعه و کفریا را چگونه شهید کردند.

وی در پایان  میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را تبریک گفت و از شیخ کلنی و شیخ صدوق که از محدثان بزرگ شیعه هستند به بزرگی یاد کرد.

حضور همه پای صندوق های رای دشمنان این مرز و بوم را مایوس و ناامید میکند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریزدر خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ نماز جمعه گفت : افراد با ایمان، با تقوا در مسیر و راه الهی جان فشانی و در راه احیا مکارم اخلاق تلاش و کوشش می کنند .

وی ادامه داد : در اسلام، نژاد، مال و ثروت ملاک نیست، بلکه آنکه تسلیم اراده حق بشود، پیروز است .

امام جمعه نی ریز در خصوص مباحث ملی گرایی گفت : همه ما از یک پدر و مادر هستیم، اختلاف های گویش، رنگ و لهجه نشانه برتری نیست، و این ها نباید عامل جدایی مردم باشد، لذا دقت کنید دنبال حق و حقیقت باشید .

آیت الله فقیه در خصوص تفکر ارتباط با غرب و دولت های مستکبر گفت : اونهایی که به دنبال تعامل با غرب و ارتباط هستند؛ سخت در اشتباهند .

وی ادامه داد : با حضور پرشور خود در انتخابات کاری کنید که دشمن ناامید و مأیوس شود .



نظرات بینندگان