کد خبر: ۱۰۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
به علت تحریم‌های بانکی

شرکت فرانسوی قرارداد اولیه توسعه فرودگاه امام خمینی را لغو کرد

شرکت بویگوئس فرانسه اعلام کرد قرارداد اولیه امضا شده میان شرکت بویگوئس و طرف ایرانی در سال گذشته برای احداث و بهره‌برداری از یک پایانه جدید در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) لغو شده است.
شرکت فرانسوی قرارداد اولیه توسعه فرودگاه امام خمینی را لغو کرد
به گزارش شیرازه، سخنگوی گروه عمرانی بویگوئس فرانسه اعلام کرد قرارداد اولیه امضا شده میان شرکت بویگوئس و طرف ایرانی در سال گذشته برای احداث و بهره‌برداری از یک پایانه جدید در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) لغو شده است.

یادداشت تفاهم اعطای این قرارداد به شرکت بویگوئس در ژانویه 2016 مورد توافق طرفین واقع شده بود.

روزنامه فرانسوی لالتر دو لکسپنسیوناین، پیش از این گزارش داده بود که این پروژه به علت مشکلات این شرکت فرانسوی در تامین مالی این پروژه از سوی بانک‌های بین‌المللی به تعویق افتاده است. به نوشته این گزارش، بانک‌های بین‌المللی هنوز در مورد فعالیت در ایران و مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا محتاط هستند.

سخنگوی بویگوئس گفت: « این یادداشت تفاهم اکنون فاقد اعتبار است اما هنوز مذاکرات با مقامات ایرانی ادامه دارد.»

شرکت ائروپورتس دو پاریس، شریک اولیه شرکت بویگوئس برای توسعه پایانه فرودگاه امام خمینی تهران در ماه فوریه اعلام کرد بود که دیگر در این پروژه مشارکت نمی‌کند.

شرکت وینچی فرانسه نیز در ژانویه گذشته قراردادهای اولیه‌ای برای توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان امضا کرده بود. مذاکرات در این زمینه همچنان با مقامات ایران ادامه دارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان