کد خبر: ۱۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
مدیرکل کمیته امداد استان فارس خبر داد:

رشد 96 درصدی مشارکت خیران استان فارس در جشن نیکوکاری

مردم استان فارس در جشن نیکوکاری سال 95 بیش از 141 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که 19 میلیارد آن نقدی و بیش از 122 میلیارد ریال کمک های غیرنقدی بوده است.

به گزارش شیرازه، مدیرکل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه جشن نیکوکاری با مشارکت همه مردم استان فارس در سال 95 برگزار شد، تصریح کرد: جشن نیکوکاری در سال گذشته به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی برگزار شد که مشارکت مردم استان فارس در این جشن 96 درصد رشد داشته است.

محمد بذرافشان به کمک های مردمی در جشن نیکوکاری سال 94 اشاره کرد و ادامه داد: مساعدت های مردم در جشن نیکوکاری سال 94 بیش از 71 میلیارد ریال برآورد شد که این کمک ها در جشن نیکوکاری سال گذشته 141 میلیارد و 650 میلیون ریال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس تاکید کرد: تبلیغات، دیدار چهره به چهره با خیران و همکاری مناسب سازمان آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، صدا وسیما و بسیج مستضعفان نقش مهم و تاثیر گذاری در افزایش مشارکت های مردم در جشن نیکوکاری سال 95 در استان داشته است.

بذرافشان به کمک های جمع آوری شده در مدارس اشاره و بیان کرد: دانش آموزان سه هزار و 786 مدرسه در جشن نیکوکاری سال گذشته 75 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

به گفته این مقام مسئول کمک های دانش آموزان مدارس، بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه یا مدارس کم برخوردارتر و همچنین کمک های جمع آوری شده در پایگاه های کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین کمک های مردمی در جشن نیکوکاری به ترتیب در شهرستان های شیراز( مناطق 3 و 5)، سپیدان،مرودشت و فسا جمع آوری شده است.

بذرافشان یادآور شد: جشن نیکوکاری یکی از برنامه های کمیته امداد است که با هدف کمک به نیازمندان و تامین مایحتاج اقشار آسیب پذیر جامعه در آستانه سال نو برگزار می شود.


نظرات بینندگان