کد خبر: ۱۰۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
حجت الاسلام پناهیان در تجمع بزرگ عاشقان ولایت در شهرستان جهرم :

فساد آبروی مملکت را برده است/ اشرافی گری اگر باب شود نمی توان جلو فساد را گرفت/ مدیرانی را انتخاب کنیم که به داد محرومین برسند

حجت الاسلام پناهیان در تجمع بزرگ عاشقان ولایت در شهرستان جهرم گفت: تغییر به دست مردم و با اراده ی مردم انجام می گیرد، شما می توانید این تغییر را ایجاد نمایید، زمینه ی آن نیز فراهم است، یکی از نیاز های اساسی کشور ما مبارزه با فساد است، ببینید کدام یک از کاندیدا می تواند بیشتر از بقیه با فساد مبارزه کند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در تجمع  بزرگ عاشقان ولایت در شهرستان جهرم به بیان شاخصه های انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخت که در زیر اهم سخنان وی را می خوانید.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این همایش گفت: حتما باید تغییری در نحوه ی آموزش، تبلیغ و تبیین مهارت های دینی صورت گیرد، اکثر آموزش های دینی کشور ما همچون پانصد سال پیش است که حکومتی وجود نداشت و یا از ترس حکومت نمی توانست کسی سخنی بگوید، این تغییر و اصلاح باید ابتدا از روؤسا، مدیران و سیاسیون آغاز شود.

وی افزود: عالم دینی یعنی یک فرد آزاده ای که مانند اباعبدالله الحسین (ع) سر می دهد برای نهی از منکر .نهی منکر یعنی مدیران جامعه اجازه پیدا نکنند فساد کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: لحمد لله در بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هستند افرادی که سابقه ی بسیاری در مبارزه با فساد دارند، فساد آبروی مملکت ما را برده است . مگر می شود در مملکت اسلامی که پیرو حضرت علی (ع) است مسؤولین کشور به راحتی از رانت استفاده کنند؟

حجت الاسلام علیرضا پناهیان ادامه داد: امیدواریم در مناظره ی بعدی بین کاندیدا ها بحث اموال مسؤولان مطرح شود در بین همین کاندیداها کدامشان شرکت های تجاری بین المللی دارند ؟ در طول مدت 20 سال این ثروت و دارایی را بدست آورده اند. سوال اینجاست که از کجا آورده اند ؟ مدیر باید سالم باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تغییر به دست مردم و با اراده ی مردم انجام می گیرد، شما می توانید این تغییر را ایجاد نمایید، زمینه ی آن نیز فراهم است یکی از نیاز های اساسی کشور ما مبارزه با فساد است، ببینید کدام یک از کاندیدا می تواند بیشتر از بقیه با فساد مبارزه کند!

وی در ادامه افزود: فساد دولتی مانند سرطان است، اشرافی گری اگر باب شود نمی توان جلو فساد را گرفت، هنگامی فردی برای خودش 200 میلیون تومان حقوق تنظیم می کند گفته می شود او از ذخائر نظام است، محافظت کردن از کسی که به بیت المال دست درازی می کند به معنای ایجاد هزاران فساد دیگر در جامعه است.

این سخنران کشوری تصریح کرد: نگذارید برخی انتخابات را به حاشیه بکشند و بر سر اصل موضوع ایستادگی کنید ، رسیدگی به محرومان از مواردی است که باید بر آن تاکید شود . ببینید کدام کاندیدا به این موضوع اهمیت می دهد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان افزود: چرا باید در حال حاضر پست راست جمهوری برای ما مهم باشد؟برای آنکه به دین و فرهنگ و معنویت مردم خدمت کند؟ نه ، این در درجه دوم اهمیت قرار دارد، این پست مهم است برای آنکه کار ایجاد کند، نگذارد پول های مردم را بدزدند ، رفاه و امنیت را در جامعه ایجاد نماید، تمامی این موارد از مفاهیم دینی ماست و دین برای همین آمده است، بنا به قول امام خمینی (ره) :"اسلام همه اش سیاست است"، دین قویترین معارف مدیریت را در خودش دارد، متاسفانه فرهنگ عذرخواهی کردن و خجالت کشیدن در برخی مسؤولین ما مرده است.

وی تصریح کرد: پس از از کار انداختن سانتریفیوژها دشمن به دنبال از کار انداختن دیگر کارخانه های ماست، مگر می شود دشمن با توسعه صنعت هسته ای ما مخالف باشد اما موافق پیشرفت و عمران وآبادانی کشور باشد ؟کدام عقل سلیمی این را باور می کند؟ اگر سانتریفیوژها تعطیل شود کارخانه های بیشتری نیز تعطیل می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مدیرانی را انتخاب کنیم که به داد محرومین برسند و جلوی فساد را بگیرند، داشتن تقوا برای مدیران کشور یک لازمه است . مدیرانی که ثابت کرده اند در زندگی به دنبال جمع کردن پول نیستند.

وی در پایان گفت: اگر کاندیداها دارایی های خود را اعلام می کردند بسیاری از مسائل روشن می شد.امیدواریم هشتمین رئیس جمهور ما کسی باشد که در اداره ی کشور به یک آرامش و اطمینان خاطری دست پیدا کنیم.


منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان